И аз я подкарах на един COM, но махнах само attiny-то (щото ми е на цокъл), а 24C32 си остана (щото е споена). Та...върза се, но на 20-30секунди ме изхвърля (разкача се). Също като гледам инженерните параметри (живи данни), ако пусна повече от един - пак ме изхвърля. И произволно се разкача също. Дали не е от това,че не съм махнал и 24C32 ???Някой успя ли да я подкара гладко и какБлагодаря предварително
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Visa UniScan
Collapse
X
-
Колеги опитвали ли сте да свържете кодочетeца посредством показаните по долу устройства към Лаптоп и да подкарате визата.p.s Мился ,че рабрах защо не става с тези преходници.Защото визата работи по ДОС ,а тези преходници със Windows 98, ME, 2000, XP, 2003.Затова ли не става очаквам отговори от корифеите в тази област.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Здравейте колеги,Тази версия на VISA-та която всички използваме е много стара и работи само със стандартни COM портове. Пробвал съм със няколко вида USB2COM и PCMCIA карти и не става. Има някакви PCMCIA карти които имат драйвери за ДОС и VISA-та работи с тях, но не ми е попадала такава да пробвам...Един от проблемите на USB2COM и PCMCIA картите е че под Windows не могат коректно да работят на скорост 5bps, каквато VISA-та използва за инициализиране на връзката с ECU-то. Друг проблем е начина по който VISA-та управлява COM портовете. Най-доброто което съм виждал е връзка за 10-20 сек. след което се губи синхронизацията с ECU-то.Така, че най-добре е ако можете да си намерите лаптоп със стандартен COM порт, а такива май има само стари модели second hand..Stilo Dynamic MW 1.9 JTD '03
Punto HLX JTD '02
Коментар
-
Горе-долу многа да обобщя информация която съм събрал от колеги в бранша Проблемът е следният: DOS е real time oперационна система, като дефакто единствено прекъсвания могат да и попречат за работата и като таква, но при тези смешни скорости за обмен, каквито са през серийният порт не представляват никакви проблеми, докато операционни системи като Windows, Linux и т.н. НЕ са оперционни системи в реално време.Под "реално време" се има в предвид, че ОС "съобщава" на програмите за възникналите прекъсвания (респективно за получаването на входна информация в случая от серийния порт) в същият момент (по-точно непосредствено) след като е обработено прекъсването (поучена информация от външното устройство/порт).Какъв е точно проблема?Операционна ситема тип Windows/Linux има тъй наречената "опашка със задачи" (task queue), които си споделят процесорното време (в DOS процесора изпълнява винага само една единствена задача в даден момент). Т.е. съвременните операционни системи въртят процесите (task scheduling) един след друг, като на всеки отделен процес му се пада един квант време.В Linux по подразбиране процесора върти процесите 250 пъти в секунда, като на всяка програма и се полага по 1/250-та (разбира се има специален мениджър: task scheduler, който оптимизира и разпределя натоварването според нуждите).В Windows процесите се въртят по 300 пъти в секунда, а до колкото си спомням в Windows Vista това вече се прави 1000 пъти в секунда.Т.е. ако вземем за база 250 пъти в секунда (за да е по-лено за смятане) и приемем, че стандартната скорост на комуникация на VISA е 9600 kbits/sec (1200 байта/секунда) можем да направим една много проста сметка:1200 B/s a всеки процес има 1/250 време, преди да бъде прекъснат от следващият процес, с други думи ако се върти САМО още един процес то въпроса е: за тези 1/250та от секундата колко байата ще минат през серийният порт?При 1200 B/s отговорът е: 4.8 байта, т.е. докато един процес е прекъснат от друг могат да преминат ЦЕЛИ 5 байта!Разбира се тези 5 байта не се губят, тъй като операционната система прекъсва всеки един от процесите, дори и на него да му се полага в този момент правото да ползва процесора за да обработи прекъсванията, респективно ОС трупа в буфер данните и те са на разположение на програмите.Проблемът е в това, че най-вероятно (?) програмата (VISA) реализира софтуерна синхронизация и/или разчита да предава данните с точно определена скорост, а една операционна система тип Windows/Linux както се вижда от сметките може да и осигури максимум синхрон гранулиран на по 5 байта, което (очевидно) е крайно недостатъчно.Тук няма никакво значение колко е бърз компютъра ви: може да имате 100GHz машина и пак няма да ви стигне скоростта, просто защото това е особеност на дизайна на операционна система тип Windows (нарочно пиша и Linux, за да не го оплюете този път незаслужено).Сигурно се питате защо не е направено времеделенето не 250-1000 пъти в секунда а ми например 1 000 000? Защото всяко прекъсване на програмата и преминаването към следващият процес в списъка на task scheduler изисква време, това време дефакто е загуба на производителност и например при 1 000 000 пъти/сек процесора ще прави само и единствено смяна на процесите без да остава време за каквато и да е смислена изчислителна дейност.Сега Виста вече е компилирана да поддръжа въртене на тасковете с макс 1000 пъти в секунда, но и това не е достатъчно. Някой ден може би това число ще стане 10 000 и това вероятно би имало шанс да тръгне VISA в Windows По въпроса за USB кабела към сериен порт: незнам какви биха били всички възможни проблеми, но първият е, че трябва драйвер под DOS за USB (хъб), който да разпознае свързаното устройство. След това ми е интересно как USB порта ще осигури на серийният интерфейс порт под 1000 в памета и прекъсване Далеч по реалистина е идеята да се ползва PCMCIA, като дефакто това е аквивалента на ISA/PCI слот и вече има достъп до шина /портове, памет/ и прекъсвания.Проблем оства драйвер за PCMCIA чипсета/хост, иначе драйвер за самият сериен порт мисля, че няма да е никакъв проблем. Като цяло трябва да се погледне: FreeDOS, които мисля, че предлага някаква поддръжка на PCMCIA под DOS.FIAT Marea 1.9 JTD HLX
Коментар
-
Здравейте колеги. Най-накрая пуснах и моята VISA. Оказа се, че моят куплунг за диагностика не е с K, L и маса, а само една линия и маса. Колата е браво 1.6 16в 98 година. В VISA-та избрах ECU-то за браво 1.6 16в 99г. Визата тръгна като закачих масата и едната линия, не знам K или L. Обаче колата ми я намира BMW 525. Иначе вади грешки и показва данните взети от датчиците. Не разбрах как се трият грешките. Извади ми една за температурата на охладителната течност. Ако може някой да ми обесни как се трият. Също така не можах да намеря английската версия на програмата, някой ако даде един линк ще съм много благодарен.
Коментар
-
И аз вече имам работеща Виза. Версията на програмата си е една и съща, смяната на езика се прави от файла CODICE.TXT. В него е посочено кодирането иначе в папката с програмата има два файла MESSCOD.ENG за английски език и MESSCOD.RUS за руски език. Кой да се използва определя файла CODICE.TXTЗа грешките - като ти излезне основното меню с F1 избираш да ти покаже какви грешки са записани. Като ти се появят грешките на екрана от долу ще видиш, че с F4 се изтриват. При натискане на F4 се появява съобщение на екрана, че грешките си изтриват, да изчакаш.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
KOLEGI ZDRAVEITE TAIA VYPROSNATA SYSTEMA ZA DYAGNOSTIKA IA PRAVIM OT OKLO GODINA I POLOVINA RABOTI PO4TI NA VSICHKO NO DA VI KAJA CHESTNO TOVA KOLITE NE GI PRAVI SAMO SPESTIAVA VREME PRI DIAGNOSTIKATA S EDIN OSICIOLOPSKOP I MULTICET SYSHTOTO SE POLUCHAVA SAMO CHE TRIABVA 4ETENE NA DEBELI KNIGI )Добре дошъл във форума ,но тук се пише на кирилица.Оправи си поста.Модераторски екип на fiat-bg.orgFIAT BARCHETA 1.8 16V 2003G.CHRYSLER 300C 2008G.
Коментар
-
genov написа:KOLEGI ZDRAVEITE TAIA VYPROSNATA SYSTEMA ZA DYAGNOSTIKA IA PRAVIM OT OKLO GODINA I POLOVINA RABOTI PO4TI NA VSICHKO NO DA VI KAJA CHESTNO TOVA KOLITE NE GI PRAVI SAMO SPESTIAVA VREME PRI DIAGNOSTIKATA S EDIN OSICIOLOPSKOP I MULTICET SYSHTOTO SE POLUCHAVA SAMO CHE TRIABVA 4ETENE NA DEBELI KNIGI )Добре дошъл във форума ,но тук се пише на кирилица.Оправи си поста.Модераторски екип на fiat-bg.orgFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
:D :D :D Колеги никои не е казал че мултицета е от 6 лв :D :D :D а и само с мултицет нестава позват се осициолскопи :D :D :D .Вярно грешките ги чистим с диагностична апаратура.А колкото до форумите и майсторите съм забелязал че добрите майстори нямат време за форуми много много.Успех на всички.Направил съм окло 20 комлекта Виза и досега никои не се е оплакал от тях.Добре работят и са удобни но просто исках да кажа на колегите че диагностичната апаратура не ги прави майстори непременноFIAT BARCHETA 1.8 16V 2003G.CHRYSLER 300C 2008G.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар