Днес, най-после пробвах и моя тестер. Използвах лаптоп с един COM и кракнатата версията VISA_183C, като от цоклите на платката махнах микроконтролера 90S2313 и паметта 24С32. Просто в тази версия може и без тях :D . Операционната система зареждах от Startup Disk на Windows 98, като програмата беше на твърдия диск. Алфата ми е с ECU Bosch и в куплунга за диагностика се използват само изводи 2 (маса) и 3 (K-Line), като към последния вързах накъсо K-Line in и K-Line out на тестера, а L-Line in и L-Line out оставих свободни."Преслушахме" и Мареата на Rokambol, която е с ECU Hitachi. Какво показаха тестовете. Преди ден, срещу 15 лв, направих диагностика в едни сервиз. Професионалния екзаминер показа "стойността на интегратора на ламбда-сондата е над допустимите граници" и това води до "лошо механично състояние на двигателя" ??? VISA-та също показа една скала, на която параметърът на ламбда-сондата е над допустимата граница. Това се помни като грешка в паметта на ECU-то и чрез VISA-та успях да я изчистя.ECU-то на фиата даде като параметри повече информация и също имаше грешка, даже и от колко време е: Starting Prevented System, която е в паметта от 129 часа.Следва да се с Rokambol, че лаптопа е негов, собствен.
Здравей колега, ако не ти е проблем можеш ли да постнеш линк или някакво инфо за теглене на 183C версията на Visa - та. Може и на quadrant@mail.bg .Предварително благодаря.
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Днес и аз изпробвах кракнатата версия на visata, закачих един опел астра свързах се със автомобила без проблем.Значи съвсем спокойно може да се направи един наи обикновен KL адаптор и въпроса със тези автомобили дето визата ги тества е решен. Тая седмица ще закача и други автомобили и ще пиша за резултата. Забелязах един малък проблем при висата, при някои EKU не могат да се гледат всички данни наведнъж, просто забива и данните замръзват, но по 2 или 3 става.Други имали ли са такива проблеми, нека да споделят.
... при някоии EKU не могат да се гледат вси4ки данни наведнъж ,просто забива и данните замръзват, но по 2 или 3 става...
И аз забелязах нещо подобно, но мислех, че някъде няма добра връзка. Данните си стоят на екрана без да се променят. А знае ли някой каква роля всъщност са играели микроконтролера и EEPROM-а, щом като може и без тях? Предполагах, че те осигуряват интерфейса, но може би имат и друга цел. sunai1967, ти си пробвал и двата варианта. Има ли някаква разлика в това, което се показва на дисплея при двете версии на VASA-та?
а пък ние с колега от форума правим друго мини РС и LCD и с обикновенна Виза за колата и други схеми за коли също стават направо вградени
Отдавна мисля върху подобен вариант, защото ролята на лаптопа е е да покаже данните на дисплея. А с това нещо успешно може да се справи един микроконтролер с 4-редов LCD-дисплей, но данните, които ще се гледат наведнъж, ще са по-малко и ще са наложи организация по страници.
За сега не забелязах разлика освен, че кракнатата ми е на английски, а тази със контролерите на руски, но все още съм пробвал само 1 автомобил със кракнатата версия. След седмица две ще имам повече инфо.А що се отнася до контролера и еепром-а във тях е зададен начина по който програмата пита екуто на автомобила и за защита на адаптора от ................ поне аз така ги виждам нещата. При VISA183C файловете са вътре в програмата.Да кажа още нещо, когато закачате автомобил избирайте правилно данните за двигателя защото иначе или не се свързва или някои от данните са неверни забелязах още, че при някои има по 2 пъти температура на двигателя едното показва реално а другото - 40. Но общо взето върши много добра работа доволен съм.
Ами това с отделен дисплеи беше разработвано от колеги но нещо с програмата не стана изгубиха са връзките с хората . Иначе го има като вариант за ФИАТ, продава се на вън.
Днес и аз изпробвах кракнатата версия на visata, зака4их един опел астра свързах се със автомобила без проблем.Зна4и съвсем спокоино може да се направи един наи обикновен KL адаптор и въпроса със тези автомобили дето висата ги тества е решен. Тая седмица ще зака4а и други автомобили и ще пиша за резултата . забелязах един малък проблем при висата ,при някоии EKU не могат да се гледат вси4ки данни наведнъж ,просто забива и данните замръзват, но по 2 или 3 става.Други имали ли са такива проблеми,нека да споделят.
Колеги да споделя и аз нещо. Бях си направил един KL адаптер и с кракнатата версия на Visa /пратена ми от Марио / се пробвах да се закача но не става. Опитвах и само на К линия и с K и L свързани и не става. Схемата съм дал по-долу .... не знам дали ви говори нещо. Лаптопа е само с един порт и ползвам чист ДОС.
Прикачени файлове
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Колега, това което си написал като "K Line" и "L Line" трябва да бъде едно и също - "K Line". Просто с нашите ЕКУ-та се комуникира само по нея. Би трябвало винаги да бъдат свързани на късо. На схемата ти едното е предавател, а другото приемник. Ако закачиш само единия край няма шанс да стане.
Колега, това което си написал като "K Line" и "L Line" трябва да бъде едно и също - "K Line". Просто с нашите ЕКУ-та се комуникира само по нея. Би трябвало винаги да бъдат свързани на късо. На схемата ти едното е предавател, а другото приемник. Ако закачиш само единия край няма шанс да стане.
Пратих ти я на пощата.Имам и едно питане. Според картинката по долу как трябва според теб да се свърже схемата ми ?
Прикачени файлове
Lancia Delta II 1.6 l.e. 55kw 835C1.000
Bigas ELC'92 Lambda Control
Delta II, първо виж дали и двата извода (А и С) на куплунга за диагностика са свързани с проводници, защото има случаи А да е свободен и да не се използва. Ако е така, то се използва само K-Line и тя е двупосочна. Предполагам схемата, която си направил ще ти свърши работа, но трябва да свържеш заедно K Line и L Line към извод C на куплунга. Ако на куплунга за диагностика се ползват и трите извода, то трябва да си направиш схемата, която е към VISA_183C.
Видях, че са ти отговорили. Тази схема е приложима само ако на куплунга с 3 извода има само два проводника - единия е маса, а другия К линията.На моята кола е точно така.
Здравейте колеги,в оригиналната версия на Visa-та микроконтролера 90S2313 и паметта 24С32 служат за защита на програмата и нямат никаква друга функция.В кракнатата версия проверките на тази защита са премахнати. Това е единствената разлика.
Тъкмо и аз бях решил да правя адаптера с микроконтролера но щом има по-лесен начин може ли някой да ми прати кракнатата Visa Благодаря предварително . arto@artika-bg.com
Коментар