Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Може ли алтернатора да се ползва като ел. мотор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Откровено казано, от два такива мотора с подходящи редуктори, може да се изкарат около 60 kW. Контролерите и зарядното не ме притесняват. Единствено за батериите се замислям сериозно. За монтажа имам кого да ползвам за идеи и изработка на детайлите. Трябва ми малко инфо какво точно иска този мотор за управление. Като гледам има 3 кабела, как се захранва през тях ? И колега, дай линк да видим подходящите мотори :D Наистина ме запали да помисля сериозно върху възможностите да направя Марчето хибрид.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #32
      колега тея мотори са трифазни, безчеткови....сайта е специализиран за хоби техника - самолетчета, хеликоптери, корабчета,колички.......за управлението му ти трябва спиид контролер...той преобразува постоянния ток от колата в трифазно променливо напрежение....трябва ти пакет от батериии които също се продават в сайта...зарядно за този тип батерии(това може да се изключи и да си направиш такова Home made - има достатъчно схеми в нета а и има готови на платка в Ebay)....и най накрая ти трябва серво тестер...това е електрониката която ти позволява да променяш оборотите на мотора, не че не може да се върже към педала на газта но се оскъпява много проекта....не че не може да ползваш и стандартни акумулатори на за тези пари които ще дадеш за акумулатор ще си купиш добри специализирани батерии точно за този мотор...в спецификацията на мотора си пише кое точно и с какви параметри ти трябва...всичко го има в сайта....мотора не е скъп в предвид спецификациите му....и ще е идеален за допълнителни кончета примерно при изкачване на баир....проекта като части няма да излезе повече от 200-250 долара с доставката и освобождаването от митницата ще ти седне около 350 долара.....идеята не е лоша и лесно може да се осъществи но при мене ще стане при условие че имам поне 500 лева излишни ей така които няма какво да правя....иначе просто за опита за сега не бих ги дал...понеже ако не стане ще ме е яд че съм си дал последните пари просто за един опит...
      Fiat Bravo 1.9 JTD 100

      Коментар


        #33
        а и колега не слушай изказвания от типа на "ако можело щели да го направят хората" не че не може но хората го правят с мотори от по 50-60 киловата които позволяват на колата да се движи добре само на ток....а тук говорим просто за съвсем малко мощност отгоре....писна ми да давам пример с монтажа на моя климатик в колата но приказките от типа на "купи си нова кола" много ме стимулираха да докажа че хората не са прави и че всичко става когато имаш желание...
        Fiat Bravo 1.9 JTD 100

        Коментар


          #34
          всичко е свързано до пари просто, не че не може да стане...но представи си че стане и има ефект, ще станеш известен с новаторския си проект , аз като си монтирах климатика знаеш ли колко хора ме търсиха да им слагам и на техните коли но просто отказвах като знам какъв ад беше и колко труд хвърлих ако го правя на друг трябва да му взема 2000 лева за труд
          Fiat Bravo 1.9 JTD 100

          Коментар


            #35
            mitkosoft написа:
            но просто отказвах като знам какъв ад беше и колко труд хвърлих ако го правя на друг трябва да му взема 2000 лева за труд
            Надявам се, разбрал си защо ти казват да не се занимаваш. Никой не си смята труда в даден проект.И ако мислиш, че с 350$ ще свършиш нещо, дълбоко се лъжеш. Моторите за тази цел не са от Хоби Кинг. Контролерите не са за Савидж. Батериите се зареждат доста специфично, следи се температура на всяка клетка.
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #36
              е този мотор който го даде си е от хоби кинг ..гледах клипове за него в Ю туб и си правеха електрическо скутерче с него и бягаше много доволно...а и в сайта пише че е еквивалент на 50 кубиков двигател....и струва 99 долара иска 150А спийд контролер и те са към 30-40 долара зарядното е около 50 долара .... що да не се вместим в 350 долара...все пак мисля че мотора е идеален за 2-3 конски сили отгоре то и тва е идеята....особено на малолитражки като моята особено като пусна климатика и се чувста жестоко 8 процентната загуба на мощност от компресора...поне толкова го дават по спецификация...за мощни коли няма смиссъл
              Fiat Bravo 1.9 JTD 100

              Коментар


                #37
                Явно и двамата не ми схващате идеята. Един мотор от тези е 7 kW при 7000 + оборота което са си 9 к.с. При 180 км/ч на ТД100 примерно, оборотите на полуоските са около 1600 - това е около 4пъти по-ниски обороти от на електромотора. Като умножиш 7 kW по 4, защото като намаляваш оборотите с редуктор, за сметка на скороста получаваш сила, се получаа грубо около 28 - 30 kW от мотор. Слагам на двете задни колела по един такъв да ги върти директно, и ето ти едни 50 - 60 kW при пълни обороти. Ако редуктора е двустепенен, може примерно да се докара при 120 км/ч да дават пълна пълна мощност кум колелата, съответно пък ще е по-голяма, а при 90 км/ч ще е грубо на 2/3 от мощноста. Само че тези киловати, спрямо киловатите /така да го кажем/ от ДВГ, няма да са съразмерни заради предавателното число на скоростна кутия + диференциал. На ТД100 това предавателно число на 5-та предавка е около 2.57 - което ще рече че към колелата се предава около 257 к.с. при 180 км/ч - т.е. 4200 об/мин на ДВГ - 100 к.с. към 1600 об/мин на колелата 257 к. с. Като ги сравним с това което получаваме от ел. моторите става ясно, че идета никак не е лоша. Може да се синхронизират с работата на ДВГ, като по този начин да се използват ел. моторите като основна теглителна сила при ниски натоварвания - движение по равно с постоянна скорост, а ДВГ да се ползва като помощен, съответно пък при натоване, ел. моторите няма да успяват да са основния двигател, и ДВГ ще си поема основната функция. Малко е сложно за обяснение, дано ми разберете идеята. И в крайна сметка няма да излезе само $ 350 , ами поне 3 пъти по- скъпо, че и повече. Но пак си заслужава, като се сравни с цената на един нов електромобил
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #38
                  нещо се бъркаш. няма как ел мотора ти да консумира 7 киловата и да произвежда 60киловата.

                  Коментар


                    #39
                    kolev написа:
                    нещо се бъркаш. няма как ел мотора ти да консумира 7 киловата и да произвежда 60киловата.
                    именно, колега почти изобрети вечния двигател ако беше възможно - от 9kW да изкараш 60 kW -- вързваш един 50 kW генератор към ел.мотора и ето ти безплатен ток -- консумира 9 а отдава 50 kW за съжаление физиката е на друго мнение

                    Коментар


                      #40
                      kolev написа:
                      нещо се бъркаш. няма как ел мотора ти да консумира 7 киловата и да произвежда 60киловата.
                      Ами аз писах там за едни редуктори и т.н.т. ... Ако не ти е ясно, пояснявам - редуктора е механизъм който намалява или увеличава оборотите за сметка на мощноста. При понижаване на оборотите се повишава мощноста и обратно. Ако първичния вал на рдуктора прави три оборота а вторичня за това време един оборот, то подаваната мощност е три пъти по ниска от получената, а подаваните обороти три пъти по-високи от получените. И на всичко отгоре, говоря за грубо 60 kW от два мотора паралелно, при използване на съответните редуктори. Тези 60 KW бих подал директно към колелата, а като ги сравним с мощноста предавана към колелата от ДВГ през скоростна кутия и диференциал, при оботи на ДВГ 4000 и включена 5-та предавка се получават едни 190 kW подавана мошност към колелата. Общо взето все едно да добавиш около 40 к.с. към ДВГ. Е не е малко, като се вземе под внимание факта, че примерно при движение със скорост 90 км/ч на 5-та по равно, ДВГ не е натоварен на пълна мощност и ползвам примерно 40 - 50 к.с. от него. Една елементарна сметка води едни добри изводи. Факт е че не мога да разчитам изцяло на тези моторчета, именно за това ще са като помощен двигател. ДВГ ще си работи задължително нон-стоп заради серво на спорачките и хидравлика на волана, така че защо да не синхронизирам работата на ел. моторите с ДВГ и да го разтоваря с до 80% при движение по равно ? Ще вземам разстоянието Русе - Варна с 2 л нафта :D и ток за 1 лв. А зимата ще имам 4х4
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #41
                        u_bo написа:
                        kolev написа:
                        нещо се бъркаш. няма как ел мотора ти да консумира 7 киловата и да произвежда 60киловата.
                        именно, колега почти изобрети вечния двигател ако беше възможно - от 9kW да изкараш 60 kW -- вързваш един 50 kW генератор към ел.мотора и ето ти безплатен ток -- консумира 9 а отдава 50 kW за съжаление физиката е на друго мнение
                        Идеята ти е добра, но до сега никой не е успял. Може и да не съм го обяснил правилно, но айде да уточня - силата с която мотора върти при 7 kW 7000 об/мин, през редуктора ще се увеличи за сметка на оборотите, тоест ако вържеш мотора директно към колелото- нищо намя да направиш, но като го прекараш през редуктора, ще получиш няколко пъти по- голяма сила за сметка на оборотите. Да, неправилно използвах понятието kW , признавам грешката си. Може би за да направя по-ясно сравнението Както и да е, който е на ясно ще ме разбере, който не, мое пък да опита да направи перпетуммобиле
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #42
                          Редуктор е съвкупност от зъбни предавки, предназначена да намалява (редуцира) оборотите на въртене на двигател, повишавайки въртящия момент без значителни загуби на мощност. Промените на обороти и въртящ момент на мултипликатора са реципрочни на тези при мултипликатора.
                          http://bg.wikipedia.org/wiki/Редуктор

                          Коментар


                            #43
                            Дидо, след тези ти писаници не би трябвало въобще да пишеш в технически раздел! Съжалявам, че не разбираш колко невярно е това, което казваш. Инак, по твоята логика, мога да ти дам линк за подобен мотор с 40 000 об/мин. При мощност 4 киловата, смятай колко коня ще изкараш на колелата...Ако не ме мързи, ще пусна темата в един друг форум, да се посмеят! :D
                            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                            Коментар


                              #44
                              Преди време разучавах въпроса, да си монтирам ел.мотор на колелото. Най-честите решения бяха мотори на главините директно (hub motors). Ровейки се, попаднах на сайт който предлага И джанти за коли, с вградени ел. мотори, с мощност 10KW на "джанта". За съжаление не мога да открия сайта, само една снимка от един чужд форум:Това според мен е най-доброто решение! Няма нищо за мислене. или ако има ще е сведено до минимум. Освен това тежеста на мотора, ще е на пътя, няма да ти товари окачването. Купуваш батериите, контролерите, монтираш джантите и си в играта. В никакъв случай няма да е евтино, обаче ще е най-безболезнено.Иначе решения има. Пълно е с такива hub двигатели по 10kw, обаче трябва да се мисли как ще се монтира.ЕДИТ:Ето ги -> http://successmotor.en.made-in-china...Car-Motor.html
                              Product Description1) Rated voltage: >48V DC (f the power >5KW we suggest voltage >96v)2) Rated power: 500-10000w3) Rated rotating speed: 400-750 rpm4) Rated efficiency: Greater than and equal to 83%5) Rim sizes: It can be 10, 12, 13,14inch rim)6) Brushless7)one side shaft outExport Markets: North America, South America, Eastern Europe, Southeast Asia, Africa, Oceania, Mid East, Eastern Asia, Western Europe
                              Дерзайте :D .
                              00' Bravo 105 JTD

                              Коментар


                                #45
                                nikolce написа:
                                Преди време разучавах въпроса, да си монтирам ел.мотор на колелото. Най-честите решения бяха мотори на главините директно (hub motors). Ровейки се, попаднах на сайт който предлага И джанти за коли, с вградени ел. мотори, с мощност 10KW на "джанта". За съжаление не мога да открия сайта, само една снимка от един чужд форум:Това според мен е най-доброто решение! Няма нищо за мислене. или ако има ще е сведено до минимум. Освен това тежеста на мотора, ще е на пътя, няма да ти товари окачването. Купуваш батериите, контролерите, монтираш джантите и си в играта. В никакъв случай няма да е евтино, обаче ще е най-безболезнено.Иначе решения има. Пълно е с такива hub двигатели по 10kw, обаче трябва да се мисли как ще се монтира.ЕДИТ:Ето ги -> http://successmotor.en.made-in-china...Car-Motor.html
                                Product Description1) Rated voltage: >48V DC (f the power >5KW we suggest voltage >96v)2) Rated power: 500-10000w3) Rated rotating speed: 400-750 rpm4) Rated efficiency: Greater than and equal to 83%5) Rim sizes: It can be 10, 12, 13,14inch rim)6) Brushless7)one side shaft outExport Markets: North America, South America, Eastern Europe, Southeast Asia, Africa, Oceania, Mid East, Eastern Asia, Western Europe
                                Дерзайте :D .
                                Това беше единия вариант за който си мислех, не знаех че някой вече го е направил. Благодаря колега, много полезна информация Ще взема сериозно да се замисля върху използването на такв тип "помощни колела"
                                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                                Коментар

                                Working...
                                X