Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Гъстота акумулатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Гъстота акумулатор

    Колеги моя акумулатор сдаде багажа,но си намерих Varta 64Ah 720 стартов ток!!!Колата е МАреа 1.9 gtd 105 и искам да ви попитам колко е максималната гъстота на клетка,аз измерих моите 1-1.2-1.3-.1.2-1.2-1.2-1.3 това ми показа уреда!!!!Кажете става ли този акумулатор или не?Това е след като го му направих първата зарядка с обикновенно зарядно за 5 часа незнам дали по толкова трябва да седи щото незнам колко зарежда зарядното ми и не смея повече да го оставя!!!!Под първа зарядка разбираите първа защото акумулатора е от опел зафира 2009!!! и нее зареждан до сега!!!може и да не му е трябвало аз си го заредих

    #2
    o За нашия климатичен пояс гъстотата на електролита на зареден акумулатор, измерена при температура +25° С, трябва да бъде 1,28 г/см3. Акумулаторът е недопустимо разреден, когато гъстотата на електролита му спадне под 1,15, а полузареден-- до 1,25.o Електролит с повишена гъстота е също опасен за «здравето» на акумулатора.o Допустимия минимум на разреждане е 1,7 волта на клетка или общо 10,2 волта, измерени на полюсите на дванадесетволтова батерия. По друг начин казано - допустимото разреждане може да бъде 25% за зимата и 50% за лятото.o Нивото на електролита трябва винаги да е 10--15 мм над плочите. То трябва да се проверява поне веднъж на две седмици.o Винаги първо се снема кабелната обувка от «минуса».o Зареждащия ток в нужните граници (14,2 0,3 волта за дванадесет-волтова батерия)o Ако при зареждане температурата на акумулаторните клетки превиши 40° С, токоизправителят трябва да се изключи от мрежата, докато температурата спадне на 25--30° С.o Акумулаторът е зареден, когато в продължение на два часа гъстотата на електролита се задържи еднаква или когато напрежението се задържи няколко часа на едно ниво (при нов и изправен дванадесетволтов акумулатор -- около 16 волта). Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).o Поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.o Дори кратковременният престой на акумулатора в сухо състояние, щом като е бил веднъж с електролит, е пагубен за плочите му. Правилно е той да се зареди напълно и да се съхранява в хладно проветриво помещение. Веднъж на две седмици нивото на електролита трябва да се проверява и при нужда да се долина дестилирана вода, а веднъж в месеца да се зарежда поне за 2--3 часа. Добре е също на всеки три месеца да се провеждат тренировъчни цикли.http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=20091
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      и сега значи на на около -1 градус като му меря гъстотата значи ли чее заминал!!!написал съм горе показанията!!

      Коментар


        #4
        според мен е добре, вкарай го у вас да се стопли и мери пак

        Коментар


          #5
          Пускай го на 2-3 А за 24 часа,като след 16-я час го измери колко му е волтажа и гъстотата и дали врът всички клетки.
          Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
          ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

          Коментар


            #6
            Прибери го в помещение с температура около 20 градуса зареди го и тогава мери гъстота-поне след 10-12 часа престой на топло.
            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

            Коментар


              #7
              Ето още малко инфо:Степента на зареденост на акумулатора и функционалната му годност лесно се установяват с товарна вилка. Най - често използваните уреди от този тип са предназначени за проверка на 12 V батерии. С вилки от стар тип може да се проверява отделна клетка на акумулатора. В момента те не могат да се използват, защото в пластмасовата кутия на съвременните батерии мостовете са недостатъчни. Една 12 V вилка съдържа постояннотоков волтметър с обхват 15 V и няколко товарни резистора с малко съпротивление, включвани с механични ключове (най - често посредством завиване на медни гайки).Товарният ток на вилките по стандарт е 100, 200 и 300 А при напрежение 12 V. Tok 100 A се използва за проверка на акумулаторни батерии с капацитет 38 - 68 Аh. С други думи, с такава товарна вилка не могат да се проверяват класическите 12 V мотоциклетни акумулатори с капацитет 5,5 - 9 Аh.Товарен ток 200 А е подходящ за батерии 65 - 120 Аh, а 300 А се използват за проверка на акумулатори с капацитет от 120 до 185 Аh. В една 12 V вилка товарните резистори са два и се включват с отделни ключове. Първият резистор е за ток 100А, а вторият - за 200 А. При едновременното им включване тече ток 300 А.При отчитане на напрежението под товар се получава информация степента на зареденост на батерията или за характерни неизправности в нея. Ако след натоварването (с номинален ток) в края на петата секунда напрежението на акумулатора е в границите 10,8 - 10,5 V, батерията е напълно заредена (100%).Посочването на точната стойност на практика не е възможно, защото показанието на волтметъра е функция на температурата и вътрешното съпротивление на батерията. Колкото напрежението е по - високо, толкова акумулаторът има по - малко вътрешно съпротивление и малък експлоатационен срок.Акумулаторите с по - голям капацитет (повече на брой плочи и такива с по - голяма площ) ще показват малко по - високо напрежение под товар от тези с по - малък капацитет при един и същ товарен ток.Ако под товар напрежението е от 10,2 до 9,9 V, капацитетът на батерията е 75% от номиналния, при 9,6 - 9 V - 50%, a под 7 V акумулаторът е напълно разреден. Данните се отнасят за температура 20 С.По-малките цифри в обхватите са за акумулатори с по - малък експлоатационен срок. При нова, свежо заредена батерия с голям капацитет и малко вътрешно съпротивление, измереното напрежение при натоварване с номинален товарен ток може да бъде повече от 11 V (типична стойност 11 - 11,5 V).Внимание! Напълно разредена батерия без товар има напрежение под 10,8 V, a при натоварване - по - ниско от 7,5 V.С 12 V вилка не могат да се проверяват 24 V акумулатори, както и отделни клетки.ЛИТЕРАТУРА1. Вайлов, А., Ф. Эйгель. Автоматизация контроля и обслуживания аккумуляторных батарей. М., Связь, 1975, с. 12 - 13.2. Фурсов, С. Как зарядить аккумулятор. Кишинев. Штиинца, 1972, с.42.3. Клисарски, К. Зарядно устройство.- Радио, телевизия, електроника, 1995, N5. с. 13.4. Клисарски, К. Зарядно устройство.- Радио, телевизия, електроника, 1994, N1, с. 23.Зарядно устройство за автомобилни акумулатори н.с. Михаил МихайловМлад Конструктор 1991/6/стр. 24, 25Взето от направисам.бг

              Коментар


                #8
                Tornado написа:
                ...Сигурен признак за края на зареждането е започващото бурно отделяне на мехурчета в електролита (т. нар. «кипене» на акумулатора).
                Хм, при мен пък винаги се е получавало обратното. В началото на зареждането се отделят повече мехурчета, отколкото в края, когато зарядния ток значително намаля, заради нарасналото вътр. съпротивление. И АБ започва да "кипи" само когато има окъсила клетка.
                Stop giving directions, just say "Follow me."
                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                Коментар

                Working...
                X