Хайде тогава да поставим такъв акумулатор на колегата, да ми го дадете за два три дни, през които ще направя средно по 10 старта и ще минавам на ден до 3км. Точно така правят доста хора в София около мен и дори със заводските им акумулатори, се налага дозареждане, особенно сега зимата. 1. Тръгваш на работа с две деца - старт.2. Оставяш едното на детска - старт.3. Оставяш другото на училище - старт.4. Тръгваш си от работа - старт.5. Зимаш едното дете от учибище - старт.6. Зимаш другото от детска - старт.7. Прибираш едното - старт.8. Отиваш с другото на тренировка или по нещо друго - старт.9. Тръгваш си от там - старт.Предполагам може да броите. Всичко това им се случва в рамките на квартала - 9 човека. Всички дозареждат. Имам и друг приятел, каращ служебен мерцедес - на ден има около 30 старта. Въпреки км. с алтернатор 120А не дозарежда 100Ah акумулатор. Скапа го за година. Сега е със 76Ah и акумулатора е ок. Ако вие бяхте вникнали повечко в написаното щяхте да разберете какво исках да кажа.Акумулатора не е просто една батерия - колкото повече по-добре. Да ама не. Зависи от условията на експлоатация. Замислете се защо когато автомобил се експлоатира предимно извънградско изкарва повече акумулатора - ще си отговорите като разгледате подробно цикличните криви на оловните акумулатори.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От 40 на 60 амперчаса ?!
Collapse
X
-
Ха и тук имало таква тема Преди малко писах пост в друг форум ...Няма никакво значение колко е голям акумулатора щом се събира в колата Бях решил да обясня защо, но как да споря с половин квартал, 2 детски градини и 1 училище ... които дозареждат Колега не се сърди, но не си в час с темата... ако се видим някой ден ще ти обясня защо. Сега и да го напиша ще бъде адски дълго и надали ще ме разбереш.Само ще ти кажа че съм разработвал зарядно устройство за акумулатор което се произвеждаше и даже се продаваше по едно време
Коментар
-
ilkor написа:Ха и тук имало таква тема Преди малко писах пост в друг форум ...Няма никакво значение колко е голям акумулатора щом се събира в колата Бях решил да обясня защо, но как да споря с половин квартал, 2 детски градини и 1 училище ... които дозареждат Колега не се сърди, но не си в час с темата... ако се видим някой ден ще ти обясня защо. Сега и да го напиша ще бъде адски дълго и надали ще ме разбереш.Само ще ти кажа че съм разработвал зарядно устройство за акумулатор което се произвеждаше и даже се продаваше по едно времепреди - TIPO
сега - VOLVO XC60
Коментар
-
Ще копирам от другия форум още доводи против по-големия акумулатор Там са стигнали даже до човешки живот @OgiDogi: Благодаря, това отговаря на въпроса на Alexi, отправен към мен, но има и още. Всеки ентусиазиран да сложи батерия с възможно най-голям капацитет във возилото си, трябва да има предвид няколко елементарни инженерни принципа. На едно от първите места е, че зарядната система в автомобила им е проектирана и изпълнена за цикли работа/свободен ход с определена продължителност и съотношение. Мантирайки самоволно батерия с капацитет надвишаващ препоръчания, те не само влизат в неоправдан финансов преразход, променят динамиката на автомобила, неговия разход на гориво, център на тежестта и т.н. и т.н., но и създават предпоставки за отказ на ел. зарядна система. Лагери, ремък, контактни повърхности и охлаждане на генератора в колите им са сметнати за интервал на работа, който е необходим за зареждането на изправен акумулатор с ПРЕПОРЪЧАНИЯ КАПАЦИТЕТ от 12,5 V (или на колкото там са сметнали, че генераторът трябва да се включи) до 13,2 V (напрежение на кипене на електролита при големи стойности на тока е 2,4V на елемент за повечето стандартни киселинни батерии), което за акумулатор 44Ah при включени консуматори е X, а за акумулатор 72Ah при включени консуматори е X+Y. И какво правим, ако времето X<Z>Z? Ако сме ръгнали акумулатор с капацитет над предписания, почти винаги караме с недозареден акумулатор, което при драстични стойности, примерно при напрежение на елемент под 2,05V прави електролита податлив на замръзване. И като падне температурата до -18°C и дори и частично замръзване (защото има зони с критично ниска концентрация и от там - критично високи температури на замръзване на електролита) деформира тънките плочи от олово и ги допре до плочите от оловен окис, дори и в долното им крайче? Отиваме за нов акумулатор, този път поне с 60% по-висок капацитет от предписания... Това как да е, опитвам се да кажа, че ако (X+Y)>Z, то на практика ние шофираме автомобила при непрекъснато натоварен генератор, което поражда повишено износване на лагеруване, ремък, шум, разход на гориво, загуба на динамични характеристики, неравномерен свободен ход (от там и разбиване на лагеруването на други, дори по-важни и скъпи за ремонт системи), опасност от прегряване. Въобще без да взимаме предвид това, че акумулатор с по-висок капацитет от предписания има по-ниско вътрешно съпротивление, което означава по-голям от предписания електрически товар за зарядната система и тук включвам кабели, свръзки - започват локални прегрявания, ускорена оксидация и съответните повишено съпротивление и топлинни загуби, което вкарва системата в порочен кръг и води до отказ. А като включим и самия генератор - едно е да си изчислен да отдаваш 1,6 kW за 2 x 6 min на ден, друго е да трябва да отдаваш 1,8 kW за 2x30 min. Някой може би ще каже - това е в рамките на преосигуряването на системата. Аз ще му отговоря: да, бунако, но преосигуряването не е измислено да се противопоставя на хроничния идиотизъм на българския потребител, а да осигури запас от мощност/живот за моменти на редки и непредвидими (с инженерните методи на конструкторите на автомобили) по характер и ограничени по време претоварвания. Бях обещал на някого напред в темата, че ще се спра по-подробно на въпроса и ето - това са част от причините, които трябва да Ви мотивират да се спрете на акумулатор съгласно предписанията на производителя. Не пиша за екзотични случаи, като озвучителна уредба с обща мощност 2 kW, която потребителят държи да слуша на макс, при спрял двигател, с отворени прозорци пред някое модерно за момента кафене. Пиша за нормални, немодифицирани автомобили, използвани от нормални индивиди по нормален начин. Защото акумулатор за гореописания случай няма в търговската мрежа и това не е случайно. Както няма и акумулатор за човек, който всяка сутрин, преди да запали автомобила си, му вади акумулатора, качва се до четвъртия етаж и го хвърля от там върху асфалта, така три пъти, после си го монтира и потегля. Не че не може да се измисли такъв акумулатор. Просто в държавите извън България няма да има достатъчно потребителско търсене заради дванадесеторната му цена и тройния му обем, за да е икономически оправдано разработването му и пускането му на пазара...Разберете ме правилно! Аз не искам да ограничавам творческото у Вас и артистичното Ви, оригинално и самобитно мислене. Правете, каквото сметнете за нужно, за да се чувствате по-хитроумни от немски инженер 4-то поколение с 25-годишен стаж, който при изчислението на това, какъв капацитет акумулатори да препоръча, е взел предвид детайли, за които Вие дори няма да се сетите (за пример ще дам данни за ново поколение батерии, с по-висока циклична устойчивост и по-широка стъпка на стълбицата цена/капацитет, за което Вие дори не сте чували, защото не са превели на български все още въпросната серия по Discovery). Просто имайте едно наум. Пет минути четене на справочна литература спестява 2 години ходене по мъките и разходи, непосилни за нормално българско домакнство, а понякога и човешки живот. Последното не е хипербола. На Околомръсното преди десетина години, на разклона за Банкя се бяха ударили Лада (20 годишна, предполагам) и едно Рено. Със скорост, която предполага оживяване на всички замесени. Но не би. Пътникът до шофьора на Реното беше с буквално разплескан гръден кош от акумулатора на Ладата, който поради тарикатски подбуди е бил избран да бъде "калкото може да влезе" и съответно е надминал носимостта на системата за закрепване. Всяка модификация, колкото и невинна да изглежда, трябва да бъде предприемана след внимателно преценяване на всички свързани с нея фактори. "Акумулаторът е просто нещо, но не е за простаци." - писал съм го вече в мнение #136 към настоящата тема.
Коментар
-
ilkor написа:Само ще ти кажа че съм разработвал зарядно устройство за акумулатор което се произвеждаше и даже се продаваше по едно времеPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Съвсем в кратко:Няма нищо вярно в това че зарядният ток на по голям и по малък акумулатор в автомобила е различен. Той е точно толкова колкото осигури алтернатора. И ако двата акумулатора са разредени токът за зареждане ще е на практика еднакво огромен ако не е ограничен от възможностите на алтернатора.За зарядното - правил съм и за оловни но това за което говоря беше за литий-йон акумулатори и ги зареждаше точно за 10мин от 0 до 90% от капацитета и за 12-15 мин до 100%Оловните акумулатори се зареждат с CC-CV
Коментар
-
Не си допрочел всичко - казах разреден акумулатор. Времето за заряд не е еднакво нали. Да така е, единствено алтернатора определя максималният ток на заряд. И като изхабиш с честите паления и къси преходи, големият акумулатор, жална му майка на алтерантора, бял ден няма да види и все ще зарежда горкия, докато му изгърмят четките и лагерите. Пак ще ви повторя - преоразмерен акумулатор за една система, къси преходи и чести стартове, не е удачно. Нормален преход има ли може. Това е моето мнение, не искам никому да го налаг, затова и приключвам с тази тема. Дано е била полезна за колегата дето я пусна.Поздрави на всички.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
ilkor написа:За зарядното - правил съм и за оловни но това за което говоря беше за литий-йон акумулатори и ги зареждаше точно за 10мин от 0 до 90% от капацитета и за 12-15 мин до 100%Оловните акумулатори се зареждат с CC-CVPanda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Алтернаторът дозарежда само енергията която е била изразходена. Ти сега да не искаш да кажеш че с по малък акумулатор харчиш по малко енергия?Ако сложим два различни по размер акумулатора в 2 еднакви коли след като ги запалиш алтернаторът ще върне еднакво количество енергия - тази която е изхарчена за запалване.Не знам защо реши че по-големия акумулатор ще се зарежда по дълго? Няма логика в това!Ще се върне абсолютно еднакво количество енергия за едно и също време защото бързината на заряд зависи от алтернатора. Въпреки че единия акумулатор е по голям.Някой искаше в кратко:1. Зарядният ток не зависи от капацитета на акумулатора а от възможностите на алтернатора.2. Алтернаторът не се натоварва повече от по-голям акумулатор. Товари се от неизправен който се зарежда постоянно3. Винаги в акумулатора се връща само енергията която е изразходена (или изгубена от саморазряд) а не се започва от 04. Времето за заряд е едно и също без значение от размера на акумулатора
Коментар
-
Данчо следва друга логика. Като сложа акумулатор с капацитет колкото веднъж да запаля, после алтернатора ще го зареди докато изфорсирам два пъти и след това нямало да се мъчи, докато акумулатор с голям капацитет, като го разредя с една камара консумация, като че ще паля корабен ДВГ, после ще мъча алтернатора много време а а кумулатора няма да се зареди Номера е че и в двата случая ще дръпна едно и също количество енергия, после ще трябва да я възстановя по един и същ начин и в двата акумулатора.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Danchojn написа:Ако имаш предимно чести стартове и къси разстояния, не е желателно. Рискуваш не дозареждане и проблеми.Ако караш умерено без много стартове и често извънградско, слагай го смело.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Данчо следва друга логика. Като сложа акумулатор с капацитет колкото веднъж да запаля, после алтернатора ще го зареди докато изфорсирам два пъти и след това нямало да се мъчи, докато акумулатор с голям капацитет, като го разредя с една камара консумация, като че ще паля корабен ДВГ, после ще мъча алтернатора много време а а кумулатора няма да се зареди Номера е че и в двата случая ще дръпна едно и също количество енергия, после ще трябва да я възстановя по един и същ начин и в двата акумулатора.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Danchojn написа:Danchojn написа:Ако имаш предимно чести стартове и къси разстояния, не е желателно. Рискуваш не дозареждане и проблеми.Ако караш умерено без много стартове и често извънградско, слагай го смело.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Сега пък искаш да кажеш че физичните закони важат когато караме по-дълго, а когато караме на по-къси разстояния - не.Това е физика и какво смята някой или какво пък е чул няма значение - тя си действа винаги, по еднакъв начин за всички.По-малкият ще се предаде по-бързо, но и по-лесно се възтановява. По-големият като се предаде, а той ще се предаде
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар