Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

От 40 на 60 амперчаса ?!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Хайде тогава да поставим такъв акумулатор на колегата, да ми го дадете за два три дни, през които ще направя средно по 10 старта и ще минавам на ден до 3км. Точно така правят доста хора в София около мен и дори със заводските им акумулатори, се налага дозареждане, особенно сега зимата. 1. Тръгваш на работа с две деца - старт.2. Оставяш едното на детска - старт.3. Оставяш другото на училище - старт.4. Тръгваш си от работа - старт.5. Зимаш едното дете от учибище - старт.6. Зимаш другото от детска - старт.7. Прибираш едното - старт.8. Отиваш с другото на тренировка или по нещо друго - старт.9. Тръгваш си от там - старт.Предполагам може да броите. Всичко това им се случва в рамките на квартала - 9 човека. Всички дозареждат. Имам и друг приятел, каращ служебен мерцедес - на ден има около 30 старта. Въпреки км. с алтернатор 120А не дозарежда 100Ah акумулатор. Скапа го за година. Сега е със 76Ah и акумулатора е ок. Ако вие бяхте вникнали повечко в написаното щяхте да разберете какво исках да кажа.Акумулатора не е просто една батерия - колкото повече по-добре. Да ама не. Зависи от условията на експлоатация. Замислете се защо когато автомобил се експлоатира предимно извънградско изкарва повече акумулатора - ще си отговорите като разгледате подробно цикличните криви на оловните акумулатори.
    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

    Коментар


      #17
      Ха и тук имало таква тема Преди малко писах пост в друг форум ...Няма никакво значение колко е голям акумулатора щом се събира в колата Бях решил да обясня защо, но как да споря с половин квартал, 2 детски градини и 1 училище ... които дозареждат Колега не се сърди, но не си в час с темата... ако се видим някой ден ще ти обясня защо. Сега и да го напиша ще бъде адски дълго и надали ще ме разбереш.Само ще ти кажа че съм разработвал зарядно устройство за акумулатор което се произвеждаше и даже се продаваше по едно време

      Коментар


        #18
        ilkor написа:
        Ха и тук имало таква тема Преди малко писах пост в друг форум ...Няма никакво значение колко е голям акумулатора щом се събира в колата Бях решил да обясня защо, но как да споря с половин квартал, 2 детски градини и 1 училище ... които дозареждат Колега не се сърди, но не си в час с темата... ако се видим някой ден ще ти обясня защо. Сега и да го напиша ще бъде адски дълго и надали ще ме разбереш.Само ще ти кажа че съм разработвал зарядно устройство за акумулатор което се произвеждаше и даже се продаваше по едно време
        Дай си тезата тогава в съкратен вариант, че ми стана интересно.
        преди - TIPO
        сега - VOLVO XC60

        Коментар


          #19
          Ще копирам от другия форум още доводи против по-големия акумулатор Там са стигнали даже до човешки живот @OgiDogi: Благодаря, това отговаря на въпроса на Alexi, отправен към мен, но има и още. Всеки ентусиазиран да сложи батерия с възможно най-голям капацитет във возилото си, трябва да има предвид няколко елементарни инженерни принципа. На едно от първите места е, че зарядната система в автомобила им е проектирана и изпълнена за цикли работа/свободен ход с определена продължителност и съотношение. Мантирайки самоволно батерия с капацитет надвишаващ препоръчания, те не само влизат в неоправдан финансов преразход, променят динамиката на автомобила, неговия разход на гориво, център на тежестта и т.н. и т.н., но и създават предпоставки за отказ на ел. зарядна система. Лагери, ремък, контактни повърхности и охлаждане на генератора в колите им са сметнати за интервал на работа, който е необходим за зареждането на изправен акумулатор с ПРЕПОРЪЧАНИЯ КАПАЦИТЕТ от 12,5 V (или на колкото там са сметнали, че генераторът трябва да се включи) до 13,2 V (напрежение на кипене на електролита при големи стойности на тока е 2,4V на елемент за повечето стандартни киселинни батерии), което за акумулатор 44Ah при включени консуматори е X, а за акумулатор 72Ah при включени консуматори е X+Y. И какво правим, ако времето X<Z>Z? Ако сме ръгнали акумулатор с капацитет над предписания, почти винаги караме с недозареден акумулатор, което при драстични стойности, примерно при напрежение на елемент под 2,05V прави електролита податлив на замръзване. И като падне температурата до -18°C и дори и частично замръзване (защото има зони с критично ниска концентрация и от там - критично високи температури на замръзване на електролита) деформира тънките плочи от олово и ги допре до плочите от оловен окис, дори и в долното им крайче? Отиваме за нов акумулатор, този път поне с 60% по-висок капацитет от предписания... Това как да е, опитвам се да кажа, че ако (X+Y)>Z, то на практика ние шофираме автомобила при непрекъснато натоварен генератор, което поражда повишено износване на лагеруване, ремък, шум, разход на гориво, загуба на динамични характеристики, неравномерен свободен ход (от там и разбиване на лагеруването на други, дори по-важни и скъпи за ремонт системи), опасност от прегряване. Въобще без да взимаме предвид това, че акумулатор с по-висок капацитет от предписания има по-ниско вътрешно съпротивление, което означава по-голям от предписания електрически товар за зарядната система и тук включвам кабели, свръзки - започват локални прегрявания, ускорена оксидация и съответните повишено съпротивление и топлинни загуби, което вкарва системата в порочен кръг и води до отказ. А като включим и самия генератор - едно е да си изчислен да отдаваш 1,6 kW за 2 x 6 min на ден, друго е да трябва да отдаваш 1,8 kW за 2x30 min. Някой може би ще каже - това е в рамките на преосигуряването на системата. Аз ще му отговоря: да, бунако, но преосигуряването не е измислено да се противопоставя на хроничния идиотизъм на българския потребител, а да осигури запас от мощност/живот за моменти на редки и непредвидими (с инженерните методи на конструкторите на автомобили) по характер и ограничени по време претоварвания. Бях обещал на някого напред в темата, че ще се спра по-подробно на въпроса и ето - това са част от причините, които трябва да Ви мотивират да се спрете на акумулатор съгласно предписанията на производителя. Не пиша за екзотични случаи, като озвучителна уредба с обща мощност 2 kW, която потребителят държи да слуша на макс, при спрял двигател, с отворени прозорци пред някое модерно за момента кафене. Пиша за нормални, немодифицирани автомобили, използвани от нормални индивиди по нормален начин. Защото акумулатор за гореописания случай няма в търговската мрежа и това не е случайно. Както няма и акумулатор за човек, който всяка сутрин, преди да запали автомобила си, му вади акумулатора, качва се до четвъртия етаж и го хвърля от там върху асфалта, така три пъти, после си го монтира и потегля. Не че не може да се измисли такъв акумулатор. Просто в държавите извън България няма да има достатъчно потребителско търсене заради дванадесеторната му цена и тройния му обем, за да е икономически оправдано разработването му и пускането му на пазара...Разберете ме правилно! Аз не искам да ограничавам творческото у Вас и артистичното Ви, оригинално и самобитно мислене. Правете, каквото сметнете за нужно, за да се чувствате по-хитроумни от немски инженер 4-то поколение с 25-годишен стаж, който при изчислението на това, какъв капацитет акумулатори да препоръча, е взел предвид детайли, за които Вие дори няма да се сетите (за пример ще дам данни за ново поколение батерии, с по-висока циклична устойчивост и по-широка стъпка на стълбицата цена/капацитет, за което Вие дори не сте чували, защото не са превели на български все още въпросната серия по Discovery). Просто имайте едно наум. Пет минути четене на справочна литература спестява 2 години ходене по мъките и разходи, непосилни за нормално българско домакнство, а понякога и човешки живот. Последното не е хипербола. На Околомръсното преди десетина години, на разклона за Банкя се бяха ударили Лада (20 годишна, предполагам) и едно Рено. Със скорост, която предполага оживяване на всички замесени. Но не би. Пътникът до шофьора на Реното беше с буквално разплескан гръден кош от акумулатора на Ладата, който поради тарикатски подбуди е бил избран да бъде "калкото може да влезе" и съответно е надминал носимостта на системата за закрепване. Всяка модификация, колкото и невинна да изглежда, трябва да бъде предприемана след внимателно преценяване на всички свързани с нея фактори. "Акумулаторът е просто нещо, но не е за простаци." - писал съм го вече в мнение #136 към настоящата тема.

          Коментар


            #20
            ilkor написа:
            Само ще ти кажа че съм разработвал зарядно устройство за акумулатор което се произвеждаше и даже се продаваше по едно време
            Значи си наясно колко Ah се харчат средно от един оловен акумулатор при дизелов и бензинов двг и съответно с редукторен или не стартер. И аз не искам да споря. Освен това знаеш сигурно колко цикъла може да има един оловен акумулатор в зависимост от дълбочината на разряда. Предполагам, че и твоето зарядно устройство е работило в трите задължителни режима по време на заряд на стационарен токоизправител. Занимавам се с разработка на соларни изделия и са ми до болка познати оловните акумулатори, като отмираща технология, начините им на зареждане, граничните им режими и т.н. Говоря за цялата гама - стартерни, стационарни и т.н. Уважаеми колеги - за мен не сте прави. Не ви се случват неприятностите защото имате по-дълги преходи, това е. Освен това един разреден 60Ah акумулатор се отразява доста по-зле от към натоварване на ремъчните предавки и разход на автомобила от един 40Ah. Да по-добре е само ако не го разреждаш. Ако нямаш километрите как ще го заредиш - неможеш. Има баланс - и от завода той е доста точен.
            Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

            Коментар


              #21
              Съвсем в кратко:Няма нищо вярно в това че зарядният ток на по голям и по малък акумулатор в автомобила е различен. Той е точно толкова колкото осигури алтернатора. И ако двата акумулатора са разредени токът за зареждане ще е на практика еднакво огромен ако не е ограничен от възможностите на алтернатора.За зарядното - правил съм и за оловни но това за което говоря беше за литий-йон акумулатори и ги зареждаше точно за 10мин от 0 до 90% от капацитета и за 12-15 мин до 100%Оловните акумулатори се зареждат с CC-CV

              Коментар


                #22
                Не си допрочел всичко - казах разреден акумулатор. Времето за заряд не е еднакво нали. Да така е, единствено алтернатора определя максималният ток на заряд. И като изхабиш с честите паления и къси преходи, големият акумулатор, жална му майка на алтерантора, бял ден няма да види и все ще зарежда горкия, докато му изгърмят четките и лагерите. Пак ще ви повторя - преоразмерен акумулатор за една система, къси преходи и чести стартове, не е удачно. Нормален преход има ли може. Това е моето мнение, не искам никому да го налаг, затова и приключвам с тази тема. Дано е била полезна за колегата дето я пусна.Поздрави на всички.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  ilkor написа:
                  За зарядното - правил съм и за оловни но това за което говоря беше за литий-йон акумулатори и ги зареждаше точно за 10мин от 0 до 90% от капацитета и за 12-15 мин до 100%Оловните акумулатори се зареждат с CC-CV
                  Значи можем да имаме общ език :D Надявам се ти поне да си ме разбрал за какво говоря.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #24
                    Алтернаторът дозарежда само енергията която е била изразходена. Ти сега да не искаш да кажеш че с по малък акумулатор харчиш по малко енергия?Ако сложим два различни по размер акумулатора в 2 еднакви коли след като ги запалиш алтернаторът ще върне еднакво количество енергия - тази която е изхарчена за запалване.Не знам защо реши че по-големия акумулатор ще се зарежда по дълго? Няма логика в това!Ще се върне абсолютно еднакво количество енергия за едно и също време защото бързината на заряд зависи от алтернатора. Въпреки че единия акумулатор е по голям.Някой искаше в кратко:1. Зарядният ток не зависи от капацитета на акумулатора а от възможностите на алтернатора.2. Алтернаторът не се натоварва повече от по-голям акумулатор. Товари се от неизправен който се зарежда постоянно3. Винаги в акумулатора се връща само енергията която е изразходена (или изгубена от саморазряд) а не се започва от 04. Времето за заряд е едно и също без значение от размера на акумулатора

                    Коментар


                      #25
                      Данчо следва друга логика. Като сложа акумулатор с капацитет колкото веднъж да запаля, после алтернатора ще го зареди докато изфорсирам два пъти и след това нямало да се мъчи, докато акумулатор с голям капацитет, като го разредя с една камара консумация, като че ще паля корабен ДВГ, после ще мъча алтернатора много време а а кумулатора няма да се зареди Номера е че и в двата случая ще дръпна едно и също количество енергия, после ще трябва да я възстановя по един и същ начин и в двата акумулатора.
                      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                      Коментар


                        #26
                        Danchojn написа:
                        Ако имаш предимно чести стартове и къси разстояния, не е желателно. Рискуваш не дозареждане и проблеми.Ако караш умерено без много стартове и често извънградско, слагай го смело.
                        Наистина пиша последно в тази тема. Аз ли не се изразявам добре незнам. Вижда се какво съм казал още с първото си мнение тук.Вие ми отидохте до закон за запазване на енергията Нета гъмжи на всякъде от една и съща статия. Много ясно, че колкото похарчиш по време на старт, толкова ще зареди алтерантора и то бързо при изправен двг. Изказвам се по друг начин - къси разстояния и чести стартове, ще разреждат и двата акумулатора. По-малкият ще се предаде по-бързо, но и по-лесно се възтановява. По-големият като се предаде, а той ще се предаде(за колко време е друг въпрос), при такъв режим, алтернатора се явява в кофти позиция. На приятеля ми с мерцедеса, алтернатора не можеше в рамките на 5-10сек да излезне от претоварване, което се определя само от вътрешното му съпротивление в зависимост от оборотите. Взе да му се побърква АБС-са и тем подобни. Сега по-малкият пак го разрежда, но му стига да направи 15-та км и влиза в час.И пак ще кажа - спасява ви това, че имате нормален пробег. Просто човека трябва да се съобрази с това. Ако пробега му е нормален да си постави по-големият, като иска.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #27
                          Dido_Lyubenov написа:
                          Данчо следва друга логика. Като сложа акумулатор с капацитет колкото веднъж да запаля, после алтернатора ще го зареди докато изфорсирам два пъти и след това нямало да се мъчи, докато акумулатор с голям капацитет, като го разредя с една камара консумация, като че ще паля корабен ДВГ, после ще мъча алтернатора много време а а кумулатора няма да се зареди Номера е че и в двата случая ще дръпна едно и също количество енергия, после ще трябва да я възстановя по един и същ начин и в двата акумулатора.
                          Ами според мен не е имал това предвид.Защото няма логика в това мислене :D Точно много хора не схващат, че в акумулатора трябва да се върне толкова енергия, колкото е изхабена. Те си мислят, че щом е по-голям едва ли не всеки път се зарежда целия.Даже ако следваме някои закони, при огромен стартов ток, например когато палиш, крайната енергия изхабена от акумулатора с по-голям стартов ток, демек по-големия акумулатор, ще бъде изразходено по-малко енергия. Или демек ще бъде по-полезно за алтернатора, защото ще е необходимо да се възстановява по-малко изхабена енергия. Но в крайна сметка това са някакви пренебрежимо малки разлики, които да се отчитат.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #28
                            Danchojn написа:
                            Danchojn написа:
                            Ако имаш предимно чести стартове и къси разстояния, не е желателно. Рискуваш не дозареждане и проблеми.Ако караш умерено без много стартове и често извънградско, слагай го смело.
                            Наистина пиша последно в тази тема. Аз ли не се изразявам добре незнам. Вижда се какво съм казал още с първото си мнение тук.Вие ми отидохте до закон за запазване на енергията Нета гъмжи на всякъде от една и съща статия. Много ясно, че колкото похарчиш по време на старт, толкова ще зареди алтерантора и то бързо при изправен двг. Изказвам се по друг начин - къси разстояния и чести стартове, ще разреждат и двата акумулатора. По-малкият ще се предаде по-бързо, но и по-лесно се възтановява. По-големият като се предаде, а той ще се предаде(за колко време е друг въпрос), при такъв режим, алтернатора се явява в кофти позиция. На приятеля ми с мерцедеса, алтернатора не можеше в рамките на 5-10сек да излезне от претоварване, което се определя само от вътрешното му съпротивление в зависимост от оборотите. Взе да му се побърква АБС-са и тем подобни. Сега по-малкият пак го разрежда, но му стига да направи 15-та км и влиза в час.И пак ще кажа - спасява ви това, че имате нормален пробег. Просто човека трябва да се съобрази с това. Ако пробега му е нормален да си постави по-големият, като иска.
                            Не си прав, защото ако приятеля ти изразходва цялата енергия от акумулатора, то в крайна сметка алтернатора ще се товари еднакво, или демек на макс.Ако случая е палиш, караш 1 км гасиш и така ХХХ пъти, то всеки път ще имаш по-малко капацитет останал в акумулатора. Всеки път алтернатора се товари на макс без значение какъв акумулатор зарежда.Или като пример1. Имаш 40 Ач акумулатор - палиш, взимаш 5Ач, зареждаш го с 3Ач, има загуба 2Ач. Гасиш, така да речем 20 пъти. На 20-я път ще имаш недостиг от 20Ач или в акумулатора ще са останали 20Ач.2. Имаш 80Ач акумулатор - схемата същата - палиш, взимаш 5Ач, зареждаш го с 3Ач, има загуба 2Ач. Гасиш, така да речем 20 пъти. На 20-я път ще имаш недостиг от 20Ач или в акумулатора ще са останали 60Ач. Единствената разлика ще бъде в това, че с големия акумулатор ще имаш тройно повече такива паления преди да умре и той.В крайна сметка като ти изчезнат 2 и повече Ач, то алтернатора ще се бори на макс да ги възстанови. При постоянна загуба все повече и повече за алтернатора е все тая дали ще зарежда 40 или 80 Ач акумулатор.С твоята теория може да разбиеш много физични закони. Ако може да го направиш ти гарантирам, че ще имаш нобелова награда!
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Сега пък искаш да кажеш че физичните закони важат когато караме по-дълго, а когато караме на по-къси разстояния - не.Това е физика и какво смята някой или какво пък е чул няма значение - тя си действа винаги, по еднакъв начин за всички.
                              По-малкият ще се предаде по-бързо, но и по-лесно се възтановява. По-големият като се предаде, а той ще се предаде
                              Писах по горе - няма логика да се "предаде". Ако колата е същата тя ще харчи еднакво и от двата акумулатора - да не мислиш че и пука от какъв акумулатор го прави. А щом харчи еднакво алтернаторът ще трябва да върне също еднакво.А дори не можеш да се обосновеш с някакви факти...

                              Коментар


                                #30
                                Мислех, че с примера за кладенеца и резервоара съм го дал достатъчно просто за разбиране, ама май е трябвало да го формулирам като за възпитаник на помощно училище...
                                Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

                                Коментар

                                Working...
                                X