Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Резистор за вентилатора на парното

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Резистор за вентилатора на парното

    Здравйте колеги,имам следното питане за Пунто*94.Изгоря ми въпросния резистор който е с 4 крачета.До сега съм намерил такива само с 3 крака и питането ми е ако взема такъв кой кабел става излишен?Мъча се да разсъждавам,че 3 крака са 3 степени на парното,но тогава къде е масата да кажем?В тази връзка ако някой може да предложи с 4 крачета да пише лс.

    #2
    здрасти колега. като погледнеш под резистора имаш едно мъничко цилиндрично нещо. това е термобушон и обикновено той прекъсва. или слагаш на негово място проводник или си го купуваш от магазин за електроника за около левче.

    Коментар


      #3
      може и да е той,но как да го сменя като не знам какви са му парамтрите,отделно не е запоен а направо заварен,отделно че може и да не е в него проблема...все пак генералния въпрос си остава,от къде идва разликата в броя крачета?

      Коментар


        #4
        искаш ли да ти работи парното. ако да, откачи термобушона и постави една жица от мостов кабел. това е!термобушона не е запоен щото ако тръгнеш да го запояваш ще прекъсне от топлината. продава се на градуси. върху корпуса му има маркировка - примерно 100С.резистора, това е блок от вързани последователно съпротивления с изведени изводи. стоят между изхода на вентилатора и минус. отделно най бързата степен не минава през него а е директно към минус. предполагам за това е разликата в краката - различна инсталация.

        Коментар


          #5
          да знам за 4-та директна,тя си ми и работи.Просто се зачудих каква работа вършат тези 4 кабела.Благодаря за съвета,ще пробвам утре с тел и ще пиша,на въпросното съпротивление нищо не се чете.За сега намирам само с 3 крака и за това питах по какъв начин да го вържа,кой кабел ще е излишен и дали ще имам пак 3 степени ако все пак изолирам някой.

          Коментар


            #6
            ей сега си сложих тел и си тръгна парното,колегата се оказа прав за термобушона.Мерси на отзовалите се.

            Коментар


              #7
              martinidan написа:
              ей сега си сложих тел и си тръгна парното,колегата се оказа прав за термобушона.Мерси на отзовалите се.
              Термистора е желателен, все пак играе ролята на бушон, може да си направиш беля без него, явно е имало причина да изгори, последствията може да са "Зарево над Драва/Фиата".
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                термобушона изгаря щото резистора от старост почва да грее повече. като го замениш обикновено изкарва седмица-месец и пак изгаря, тогава ти писва да разглобяваш и забождаш телта :P ППв сервизното ръководство със сигурност пише на колко градуса прекъсва термобушона.

                Коментар


                  #9
                  ей,хора,сложих близо 2 квадрата кабел,наистина ли има вероятност да се запаля?

                  Коментар


                    #10
                    няма да се запалиш. много коли се движат така. аз съм с жица на резистора за 1-ва степен на вентилатора отпред. ако искаш за твое успокоение си вземи един от магазин за електроника на 100-110С или нещо по-височко. те са масово по 10ампера и са по левче.

                    Коментар


                      #11
                      на ноита кола захванах термо бушона с устърклейми(ако така се пише)лустер-клема (б. мод.)
                      фиат брава 1.9тд 75к 1997г октомври

                      Коментар


                        #12
                        Нека колегите ме поправят ако греша, но като гледах схемата на този резистор в AUTODATA ми се струва, че трите крачета идват от входовете на резисторите за 1, 2 и 3-та а четвъртото краче на резисторния блок се явява изход от резистора за 3-та. Ето ка вървят: резистор за 1-ва е вурзан кум вход на 2. тои пък е свързан с входа на 3-та. а тя посредством последното краче се сжурзва към проводника който директно се плъгва към духалката (тоест към 4-та). Не съм по авто инсталациите но това с тел вместо термална защита ми изглейда подобно на монета вместо автопредпазител. Или както правят много хора, домашните бушони ги правят ръчно с по-дебела тел от колкото е на фабричната вложка. Което е меко казано опасно.

                        Коментар


                          #13
                          извинявай амма нищо н разбрах от обяснението.Преведи само тази част,в която е разликата:всички които се отзоваха за резистор бяха с 3 крачета,а моето е с 4.Или при тях 4-та степен не минава през резистора а при мен минава?И дали все пак няма предпазител на бушониерата за парното?

                          Коментар

                          Working...
                          X