Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулаторът ми не се зарежда при студен двигател - ТЕМПРА

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Той достатъчно ясно написа, че е слагал алтернатора на "стенд" - менгеме и дрелка , и при подвне на напрежение към "D+" (на схемата по-горе) алтернатора си произвежда ток. Това значи, че изобщо не е в него проблема, а в това, че няма ток през контролната лампа до "D+" , за да стартира работата на генератора. Не светне ли контролната лампа като дадеш на контакт, ток от алтернатор няма да има.
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #32
      chaveto написа:
      Мисълта ми е, че с четки и без четки, крушката трябва да свети. Следователно колегата не трябва да търси проблем в четките.
      Грешиш. Ето една друга схема на алтернатор. Просто казано РР регулира съпротивлението на "прехода" 3F - 4E. При U<14V> че токът през възб. намотка (ВН) ще е максимален => възбуждането е максимално => стойността на генерираното напрежение нараства. Когато U= или > 14V, R на "прехода" става голямо => токът през ВН намалява => стойността на генерираното напрежение намалява. И всичко започва от начало. И както виждаш дори и една четка да прекъснеш, веригата на ВН, в която участва и лампата на таблото, се прекъсва => лампата угасва.
      Прикачени файлове
      Stop giving directions, just say "Follow me."
      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

      Коментар


        #33
        Пропускаш факта че реле-регулатора има връзка към маса, и когато няма връзка през четките и ротора, отпушва верига от 2L към 4Е и по този начин замасява единия контакт на контролната лампа и тя светва.
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #34
          Dido_Lyubenov написа:
          Пропускаш факта че реле-регулатора има връзка към маса, и когато няма връзка през четките и ротора, отпушва верига от 2L към 4Е и по този начин замасява единия контакт на контролната лампа и тя светва.
          Май си прав, за мое съжаление... Наистина съм пропуснал това...
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #35
            И в крайна сметка май това обяснява защо може да са износени четките и да не светне лампата...На няколко коли съм виждал такъв вариант...Караш от Варна за Плевен, спираш в Ловеч и колата няма ток...А нищо не свети по таблото...В крайна сметка след разглобяване се установи, че едната четка се е износила и не прави контакт...Което пък ми се струва тъпо...На ладите едно време, сигнала за заряд са взимаше от центъра на звездата...Мисля, че беше едно напрежение от около 5.5 волта...Ако то се загуби, по каквато и да е причина, светваше лампа, а генератора спираше да работи...
            FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
            Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

            Коментар


              #36
              bgaf написа:
              И в крайна сметка май това обяснява защо може да са износени четките и да не светне лампата...На няколко коли съм виждал такъв вариант...Караш от Варна за Плевен, спираш в Ловеч и колата няма ток...А нищо не свети по таблото...В крайна сметка след разглобяване се установи, че едната четка се е износила и не прави контакт...Което пък ми се струва тъпо...На ладите едно време, сигнала за заряд са взимаше от центъра на звездата...Мисля, че беше едно напрежение от около 5.5 волта...Ако то се загуби, по каквато и да е причина, светваше лампа, а генератора спираше да работи...
              Като каза едно време се сетих, че на старата ми лада си бях направил една схемичка, в която участваше оригиналната лампа на таблото за АБ. При U под 13V лампата светеше, от 13 до 14,4V лампата не светеше и над 14,4V лампата започваще да присветва/мига.пс. Брей, 3 пъти редактирам този пост. Знаците за "по-малко" и "по-голямо" нещо смарангясваха текста...
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #37
                По мое мнение, бай руснак доста по-умно я беше измислил тая сигнализация...На Опел-а, дето писах, че нямаше ток да запали в Ловеч след 300 км каране, се оказа, че тая лампа светва единствено, ако се скъса ремъка и генератора не се върти...Затова, сега на Реното, съм си сложил един волтмер, та да си гледам аз какво става с тия тоци...
                Прикачени файлове
                FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
                Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

                Коментар


                  #38
                  Навремето с Темпрата го имах този проблем и се оказа, че кабелната обувка на тънкия кабел(той идва от лампата) се е разхлабила. След малко съветване с клещите я стегнах и проблема изчезна. Другия вариант е цокъла на крушката да не прави добър контакт по някаква причина. Аз бих те посъветвал да видиш първо тези две места.Споменаваш, че крушката светва като загрее мотора - това означава ли, че се случва след като известно време ти е духало парното в купето или просто самия мотор трябва да е загрял?Защото ако светва след като ти е духало парното - провери първо цокъла на крушката.

                  Коментар


                    #39
                    Здравейте.Малко да подновя темата. Проблема си остава, този пишман майстор повече няма да ме види да стъпя при него. Последно се изказа че ремъкът ми бил хлабав и затова не зареждало динамото. Наистина като си взех колата от него лампата на таблото светеше при контакт и динамото си зареждаше, но това явно се дължеше на факта че той беше държал колата доста да работи и беше се стоплила вече и затова работеше, на другата сутрин като я запалих пак си беше по старо му при контакт лампата за акумулатора пак не светеше. Явно ще трябва да се сваля таблото защото на клемата където е вързан кабела от купето до динамото няма +12в, а като покарам малко и всичко си идва на мястото.Съмнявам се в лампата че не прави хубав контакт на таблото и затова не пуска захранване до динамото. Може пластмасата да се е деформирала нещо и като е студена да не прави контакт, но сега времето е много лошо ще го ровя като се позатопли. Благодаря на всички които дадоха насоки за търсене на проблема, когато го отстраня ще напиша от какво е било за да не се блъскат и други като мен.

                    Коментар


                      #40
                      Здравейте, вече мога да докладвам какво е станало. Оправих си проблема както и предполагах се оказа че лампата на таблото не правеше контакт когато е студено и затова не работеше генератора. Сега всичко е ОК само си мисля как е възможно тъпия италианец да го направи така ами ако изгори лампата какво правим тогава както си караме и изведнъж оставаме без акумулатор. Ама както и да е вече всичко е наред и се надявам да няма повече проблеми. Сега остава да си оправя и климатика и всичко ще е наред.

                      Коментар


                        #41
                        :D Не е тъп италианеца Лампата ако изгори, няма да светне като дадеш на контакт. Това означава че има пролем. Иначе щеше да я направи да свети само когато ДВГ работи а алтернатора не.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар

                        Working...
                        X