Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулаторът ми не се зарежда при студен двигател - ТЕМПРА

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    sok1 написа:
    chaveto написа:
    sok1 написа:
    iliyan написа:
    Ами как да ти светне лампата,като ел.верига не ти се затваря през реле-регулатора и възбуждащата намотка/статорната/ на алтернатора.
    Я пак? :D
    Колегата се е объркал с тази на ротора. Четките като не контактуват май лампата си свети, така, че проблема май няма да е от тях.
    По принцип веригата на възбудителната намотка минава през лампата на таблото, т.е. плюс -> лампа -> РР -> четка -> ротор -> четка -> РР -> минус. С една дума няма как да свети лампата, а веригата да е НЕизправна. Е, има как - ако някъде е пробило на маса...
    От опита, който имам, проблема става във веригата "плюс -> лампа -> РР -> четка -> ротор -> четка -> РР -> минус". Лошото е, че няма оправяне и се сменя реле-регулатора...Ама е възможно и моите повреди да са били частни случаи...Но е факт, че след смяната на реле-регулатора нещата заспиват...
    FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
    Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

    Коментар


      #17
      Ами аз какво се опитвам да Ви обясня!Алтернатора не е като динамото,и за да започне да генерира "U",трябва да се захрани статорната намотка и т.н..
      Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
      ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

      Коментар


        #18
        iliyan написа:
        Ами аз какво се опитвам да Ви обясня!Алтернатора не е като динамото,и за да започне да генерира "U",трябва да се захрани статорната намотка и т.н..
        Вари го, печи го... Я ми покажи веригата, по която захранваш статорната намотка.
        Прикачени файлове
        Stop giving directions, just say "Follow me."
        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

        Коментар


          #19
          sok1 написа:
          Вари го, печи го... Я ми покажи веригата, по която захранваш статорната намотка.
          Ти не си разбрал...Те четките контактуват със статора... Аз, лично, чакам Илиянчо да дойде и да обясни как се захранва статорна намотка...
          FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
          Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

          Коментар


            #20
            Развихри се страхотен спор, а сега аз малко да докладвам: значи оказа се че релерегулатора е изправен, въпреки всичко беше заменен с нов с нови четки, генератора беше изпробван на стенд и всичко с него е ОК , обаче след монтирането на динамото към колата проблема остава, при подаване на контакт лампата за динамото НЕ свети. Направих си труда да замеря дали след като подам контакт на възбудителната намотка отива +12в, и се оказа че няма, то и затова генератора неми зарежда, та въпроса сега е от къде се взема плюса за тази намотка от къде е пътя по който минава, дали е +на акумулатор-сигналната лампа-релерегулатор- ротор- релерегулатор- маса. Ако е така единственото място където може да е проблема е лампата да не прави хубав контакт и да прекъсва при студено време, ако е тя трябва да свалям таблото и става оле-мале. Чакам идеи.

            Коментар


              #21
              Колегата sok1 ти го е описал пътя 2-3 поста по-нагоре...
              FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
              Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

              Коментар


                #22
                През ламппата на таблото минава тока за възбуждащата намотка във РОТОРА, но само при стартиране. След като алтернатора започне да произвежда ток, използвайки тока през контролната лампа, от статорните намотки през 3 диода се подава ток за възбуждащата намотка във РОТОРА, който се захранва през реле-регулатора. Тогава угасва контролната лампа на таблото. Ако НЕ светва контролната лампа на таблото при подаден контакт, няма кой да стартира работата на алтернатора - върти на празно. Към крушката в таблото отива + от акумулатора през бушон -> тока минава през крушката -> постъпва на анода на изправителен диод, от катода отива в алтернатора към реле-регулатора и през него и четките в РОТОРА към възбуждащата намотка. Диода след крушката е поставен за да не пуска тока за възбуждащата намотка, генериран в самия алтернаор да се върне през крушката към акумулатора. Предполагам че вче е ясно как работи тази система. Остава да намериш къде прекъсва веригата.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #23
                  Dido_Lyubenov написа:
                  ... Диода след крушката е поставен за да не пуска тока за възбуждащата намотка, генериран в самия алтернаор да се върне през крушката към акумулатора. ...
                  А как изгасва тогава лампата на таблото? Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
                  Stop giving directions, just say "Follow me."
                  Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                  Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                  Коментар


                    #24
                    sok1 написа:
                    Dido_Lyubenov написа:
                    ... Диода след крушката е поставен за да не пуска тока за възбуждащата намотка, генериран в самия алтернаор да се върне през крушката към акумулатора. ...
                    А как изгасва тогава лампата на таблото? Yellow_Flash_Colorz_PDT_08
                    Когато алтернатора не е започнал да произвежда ток, съответно няма ток и през диодите за захранване на възбуждащата намотка. Ток обаче идва през крушката и тя светва, защото от едната и страна имаме +12 В от акумулатора, а от другата през реле-регулатора след това през ротора затваряме веригата към маса - тоест минуса на акумулатора. Когато ротора се завърти, се индуцира напрежение в статорните намотки и то преминава през диодите за захранване на възбуждащите намотки в ротора. По този начин, когато алтернатора заработи, от двете страни на крушката имаме + 12 В и през нея спира да протича ток, което води до изгасване на светлината.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #25
                      Dido_Lyubenov написа:
                      Когато алтернатора ...
                      Съгласен!
                      Stop giving directions, just say "Follow me."
                      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                      Коментар


                        #26
                        Колегата Дидо добре си го е написал. А аз също не съм съгласен, че веригата за крушката се затваря през четките, защото когато има износени четки, лампата след запалване не гасне. Съответно и преди запалване веригата си е затворена, но не през четките.

                        Коментар


                          #27
                          Когато са износени четките, реле-регулатора затваря веригата през крушката към маса. Когато четките са добре, тока минава през тях, за да захрани възбуждащата намотка - ротора. В противен случай алтернатора не може да започне да произвежда ток.
                          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                          Коментар


                            #28
                            Здравейте, днес закарах колата на майстор и ще видим какво ще направи. Побеседвах малко с него и той каза че на кабела за подмагнитването не трябва да има +12 волта, +12 волта имало само на дебелия кабел на динамото. Аз не съм съгласен с него но си затраях и ще видим какво ще направи с колата.

                            Коментар


                              #29
                              И как се нави да я оставиш при такъв майстор ?
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар


                                #30
                                Dido_Lyubenov написа:
                                Когато са износени четките, реле-регулатора затваря веригата през крушката към маса. Когато четките са добре, тока минава през тях, за да захрани възбуждащата намотка - ротора. В противен случай алтернатора не може да започне да произвежда ток.
                                Мисълта ми е, че с четки и без четки, крушката трябва да свети. Следователно колегата не трябва да търси проблем в четките.

                                Коментар

                                Working...
                                X