Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулаторът ми не се зарежда при студен двигател - ТЕМПРА

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акумулаторът ми не се зарежда при студен двигател - ТЕМПРА

    Здравейте колеги по автомобил, имам следния проблем с Фиат-темпра SW дизел. При подаване на контакт при студен двигател ми светва само лампата на таблото за маслото а лампата за акумулатора не свети, и сега като карам с фарове и акумулатора се изтощава. За да започне да зарежда трябва да загрее двигателя, след като е загрял при подаване на контакт на таблото ми светват и двете лампи и за маслото и за акумулатора и всичко си работи както трябва.Моля да ме ориентирате къде може да се крие проблема три пъти я карам на майстор и ми взима по 30 лева а накрая ефект няма. Не ми е за парите ама явно той не може да се справи.

    #2
    При всички положения проблема ти е някъде в генератора (алтернатора) или по веригите към таблото...Бих заложил на износени четки или проблем в електронния блок на генератора...Този с реле-регулатора...И не мога да разбера защо им плащаш на тези майстори, като не са ти свършили никаква работа всъщност???
    FIAT Tipo 1.6 i.e SX 75 hp - The best city car
    Renault Scenic 1.6 16V RXT 107 hp - The best cruiser

    Коментар


      #3
      Плащам защото в наше село има само един майстор, и щеш не щеш отиваш при него, а и като взема колата известно време няма проблем ама явно той така я прави че пак да отида след два три месеца и те така. Явно ще трябва да се сваля алтернатора и да се проверява, този път ще се опитам сам да се оправя.

      Коментар


        #4
        Проблема ти е в реле-регулатора-не ти затваря ел. веригата и затова не ти светва лампата и не зарежда.
        Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
        ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

        Коментар


          #5
          Здравейте отново.Утре ще опитам да сваля алтернатора да видим какво има по него. Ако може да ми дадете линк към ел схемата на алтернатора и по точно релерегулатора ще съм много благодарен за да се ориентирам по лесно. Ще ви бъда много благодарен.

          Коментар


            #6
            Аз бих заложил на омаслени четки и на студено маслото се стяга и не има дава да контактуват с колекторните пръстени.

            Коментар


              #7
              Здравейте, сега малко да докладвам какво съм направил до тук. Демонтирах алтернатора ако знаете какъв зор беше италианеца го е заврял на майка си в г..а, след подобаващо количество псувни и сваляне на много странични неща излезе. Разглобих го и на пръв поглед не намирам да има нещо което да не е наред ако не се брои това че четките не са износени равномерно едната е малко по дълга от другата, диодите са изправни и силовите и на самовъзбуждането. Закрепих го на едно менгеме и му подадох възбуждащо напрежение и го завъртях с дрелката на силовия изход веднага се появи 19 волта след като го натоварих падна до 14.4 волта, след малко напрежението падна за кратко до 11 волта и пак се възстанови до нормалното и така около два или три пъти и сега вече работи както трябва. Дайте идея дали да сменям реле регулатора или мога да сменя само четките.Може ли от релето да прави тези падове дето ги описах по горе.

              Коментар


                #8
                viper19 написа:
                Здравейте, сега малко да докладвам какво съм направил до тук. Демонтирах алтернатора ако знаете какъв зор беше италианеца го е заврял на майка си в г..а, след подобаващо количество псувни и сваляне на много странични неща излезе. Разглобих го и на пръв поглед не намирам да има нещо което да не е наред ако не се брои това че четките не са износени равномерно едната е малко по дълга от другата, диодите са изправни и силовите и на самовъзбуждането. Закрепих го на едно менгеме и му подадох възбуждащо напрежение и го завъртях с дрелката на силовия изход веднага се появи 19 волта след като го натоварих падна до 14.4 волта, след малко напрежението падна за кратко до 11 волта и пак се възстанови до нормалното и така около два или три пъти и сега вече работи както трябва. Дайте идея дали да сменям реле регулатора или мога да сменя само четките.Може ли от релето да прави тези падове дето ги описах по горе.
                И така вече си го демонтирал сменяй и релето,ако не е много скъпо,защото като чета как трудно се сваля и качва не си струва заради едно реле да правиш същото упражнение още веднъж.
                Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                Коментар


                  #9
                  колега ти замери ли когато ти светва лампичката на таблото че уж не зарежда, всъщност на клемите на акумулатора какво има с мултицет ?

                  Коментар


                    #10
                    nedialk00 написа:
                    колега ти замери ли когато ти светва лампичката на таблото че уж не зарежда, всъщност на клемите на акумулатора какво има с мултицет ?
                    Проблема е че при студен двигател изобщо не ми свети лампата на акумулатора, макар и да не зарежда, започва да зарежда и да свети едва когато колата поработи известно време иска малко да се постопли и тогава започва да зарежда.

                    Коментар


                      #11
                      Ами как да ти светне лампата,като ел.верига не ти се затваря през реле-регулатора и възбуждащата намотка/статорната/ на алтернатора.Понякога се случва да светне,но след изчакване на някоя и друга минута на контакт,и след запалване генератора си зарежда.Но всеки път да чакаш ...?И така,като си го свалил,направи му пълна профилактика,че следващите 50-60х.км. да не го мислиш.
                      Fiat Marea 1.6 16V ELX 2000г.CNG,Opel Antara 2,2 163kc.
                      ex:Fiat Regata 1714D;ex:Fiat 125P

                      Коментар


                        #12
                        iliyan написа:
                        Ами как да ти светне лампата,като ел.верига не ти се затваря през реле-регулатора и възбуждащата намотка/статорната/ на алтернатора.
                        Я пак? :D
                        Stop giving directions, just say "Follow me."
                        Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                        Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                        Коментар


                          #13
                          приятелю качвай си алтернатора, и като ти светни лампата вдигни капака и измери с волтметър или мутицет колко е напрежението

                          Коментар


                            #14
                            sok1 написа:
                            iliyan написа:
                            Ами как да ти светне лампата,като ел.верига не ти се затваря през реле-регулатора и възбуждащата намотка/статорната/ на алтернатора.
                            Я пак? :D
                            Колегата се е объркал с тази на ротора. Четките като не контактуват май лампата си свети, така, че проблема май няма да е от тях.

                            Коментар


                              #15
                              chaveto написа:
                              sok1 написа:
                              iliyan написа:
                              Ами как да ти светне лампата,като ел.верига не ти се затваря през реле-регулатора и възбуждащата намотка/статорната/ на алтернатора.
                              Я пак? :D
                              Колегата се е объркал с тази на ротора. Четките като не контактуват май лампата си свети, така, че проблема май няма да е от тях.
                              По принцип веригата на възбудителната намотка минава през лампата на таблото, т.е. плюс -> лампа -> РР -> четка -> ротор -> четка -> РР -> минус. С една дума няма как да свети лампата, а веригата да е НЕизправна. Е, има как - ако някъде е пробило на маса...
                              Stop giving directions, just say "Follow me."
                              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                              Коментар

                              Working...
                              X