С помощта на мултицет можем да сравнително бързо да разберем дали имаме проблем с пластините, с модулите, или с контактите между пластините на вратата и купето. Първо трябва да видим дали имаме маса на пластината на купето. Превключваме уреда на измерване на съпротивление (на снимката е включен на "зумер") - най-ниския обхват. Допираме едната сонда на място, на което със сигурност има маса. Такова място е металната част на ключалката, а за по-сигурно - на ауспуха. Другата сонда допираме последователно на четирите пластини. На 3 от тях трябва да има безкрайно съпротивление, а на една от тях - нула. Тази пластина е маса. Ако на всички покаже "1", може би има проблем с връзката между пластината и купето. Трябва да се свали пластмасовата кора и да се потърси причината защо няма връзка с маса.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика и ремонт на конт. пластини на 5-та врата-Браво/а
Collapse
X
-
След като вече знаем коя пластина е маса, можем да измерим какво идва по другите пластини. Включваме колата на контакт, всичко останало трябва да е изключено.Превключваме уреда на измерване на напрежение при прав ток, обхват 20 волта. Допираме черната сонда до пластината, която сме установили че е маса. На снимката - третата пластина. Сега на другите три пластини - на две от тях не трябва да има напрежение, а на третата трябва да идва постоянния плюс за чистачката. На снимката - това е последната, четвърта пластина.
-
След това включваме задната чистачка от лоста на волана. При това положение освен постоянния плюс, трябва на една от другите две пластини (първата и втората) - да се появят +12 волта, което е сигналът от лоста. Ако не се появяват никъде - може би от лоста не идва сигнал и това е причина да не ви работи задната чистачка (в случай че не работи). На снимката (понеже всичко работи), +12 се появяват на втората пластина. Не съм снимал точно този случай.След това можем да изключим чистачката и да включим нагряване на задното стъкло. Ако всичко друго е наред, то трябва на първата пластина да се появят +12 волта. Това означава, че ако реотаните не работят, то проблемът остава да е в контакта между пластините или в самите реотани.
Коментар
-
Измерванията на пластините на купето са направени, можем да изключим колата от контакт. Сега остава да проверим дали работят реотаните, като измерим тяхното съпротивление. Уредът отново се превключва на най-ниския обхват за измерване на съпротивление. На моя уред - 200 Ома. Допирам едната сонда до крачето, което при затворена врата се допира до пластината за маса. Другата сонда допирам до крачето, което ляга на пластината, на която имам +12 при включени реотани. Отчетеното съпротивление на стъкло, на което всички реотани са в изправност е 0.8 Ома. Това прави около 200 вата мощност при работеща кола, а може и към 250 да са. Не можах да снимам измерването, защото нямаше кой да ми държи сондите.При всички работещи реотани и изправна задна чистачка, съпротивлението между първо и второ краче е 2.5 Ома. Това е измерване при което реотаните и чистачката са последователно свързани през маса.
Коментар
-
Хах ми то ще се окаже накрая че единствения проблем е нагорелия контакт защото когато разглобих пластмасите около горния капак проследих кабелите на реотана които уж отиваха на 1 и 2 контакт кадето аз измерих 17.5 ома. но пък не свалих буксата да я поогледам. Утре ще го проверя така или иначе съм свалил долната букса за ремонт. А на горната в средата има също пластмасово краче с пружинка та и него ще прегледам дали не е и то някакво ключе.Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!
Коментар
-
и аз днес се хванах да меря защото нагревателя на задния прозорец не работи обаче установих нещо много страннонай-дясната клема е маса а най-лявата е + на награвателя обаче като включа копчето жълтата му лампа светва но на клемата има 9,5 волта проверих връзките на самата врата и там всичко си е ок. нагревателя ми дава на клемите на вратата 1,5 ома ама то с тоя уред не се знае толкова ли енякой има ли идея ?Fiat Marea 1.8i 16v HLX, 97г.
Коментар
-
Здравейте. Днес доста време се мъчих по Бравото на жената, защото не й работи реотана на задното стъкло. Но при нея влиза директно кабел от купето в багажника а не е с такива клеми. Първо проверих дали има напрежение. Е няма. После проверих всички бушони - е наред са. След това премерих и видях, че и двата кабела(кафяво-черен, а другия черен), които се връзват към стъклото са свързани на маса с купето?!!? (голям зор беше докато сваля корите...)Като се пусне копчето от таблото му светва индикацията и се чува че щраква реле. Чудя се какво ли може да му е. Някъде кабела ли да се е прекъснал? Искам да видя релето и да замеря при него какво става, но незнам къде са релетата - някъде зад бушоните се чува, ама как да стигна до него?P.S. Забравих да кажа, че колата е FIAT Bravo 1,6 бензин ако има някакво значение де.
Коментар
-
RANOPILE написа:... не й работи реотана на задното стъкло. Но при нея влиза директно кабел от купето в багажника...
Коментар
-
RANOPILE написа:След това премерих и видях, че и двата кабела(кафяво-черен, а другия черен), които се връзват към стъклото са свързани на маса с купето?!!?Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!
Коментар
-
spark написа:Тая нагорялата букса за плафона в багажника ли е? Щото и аз имам ама не свети...Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!
Коментар
-
nikolce написа:RANOPILE написа:... не й работи реотана на задното стъкло. Но при нея влиза директно кабел от купето в багажника...Кара FIAT BRAVO 1,8/16V GT99. ГИ ФОБОС
(\\\)[___////___](\\\) R.I.P. моя любов.
Алфа 147 1.9 mjtd няква дукати история. Абсолютен саждо-генератор.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар