Въпроса е колко време ще свети 6 волтова крушка с 12 волтови импулси. Не че съм пробвал и казвм че няма държи, интересно ми е. Ако някой е правил такава схема нека да сподели какъв ефекта върху кршката.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От 12V на 6V - Как ?
Collapse
X
-
Danchojn написа:Забравете я тази работа с 555. Трябва мощен MOSFET, а колкото е по-мощен толкова му е по-голям по площ кристала. От там гейтовият капацитет е от полядъка на 3-4nF. За да се разнася бързо този капацитет е нужен сериозен MOSFET драйвер. Ако фронтовете на превключване не се свалят до под 70-80ns, никога няма да се постигне добро кпд. А за мен добро КПД е 95-96% и е постижимо.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Въпроса е колко време ще свети 6 волтова крушка с 12 волтови импулси. Не че съм пробвал и казвм че няма държи, интересно ми е. Ако някой е правил такава схема нека да сподели какъв ефекта върху кршката.
Коментар
-
Само, че вие говорите за най-обикновен PWM. Аз говоря за схема с обратна връзка и т.н. За ниски честоти, наистина не е проблем гейтовия капацитет, но при ниски честоти, за да е ефективна една импулсна схема, са необходими по-големи елементи. Но си става, съгласен съм.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
ами то това е една проста крушка. няма смисъл от по сложни неща, а тая схема от към сложност не е по-различна от линеен стабилизатор, само че не правиш 25ватова печка. ако много се скъсява живота на крушката, запълването може да се намали на 40% примерно и/или направо да се изведе и димер. нали говорим за включване на фенера без батерията, че иначе ще е интересно.
Коментар
-
kolev написа:за тия мощности - ШИМ /PWM/ , нещо елементарно примерно с интегрална схема 555 и един мощен фет транзистор и коефициент на запълване 50%Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
555 в случая е вързан в схема астабилен мултивибратор. едно кондензаторче се зарежда и разрежда и това е, няма нищо свръхестествено или сложно.а всеки ОУ може да бъде вързан като генератор на правоъгълни импулси. проста аналогова схемотехника.варианта с втора крушка не е добър, къде ще бъде поставена тя. освен това, тока през крушката е 4,2 ампера , ама когато я палиш е повечко.
Коментар
-
На мен ми е ясно за какво служи 555 , се съмнявам че ще е по силите на колегата да осъществи такава схема.... Да си вземе 6 резистора от по 10W и да ги върже в паралел и готово. Проблема е решен! (резисторите струват по 0.40лв.)Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Точно проверих в склада и имам резистори на 1.5R / 50W на 5.50лв/бр. Има и даже на 100W на 14.00лв.Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар