Колеги има ли вариант да направя от 12V на 6V ? Или как да поставя 6V крушка в колата без да изгори ?Става въпрос за един прожектор/фенер който е с крушка "H3 6V 25W" с акумулаторна батерия ... Аз го преправих, за да мога да го включвам в запалката на колата и му сложих "H3 12V 55W", но точката която правеше прожектора се промени в голяма точка с дупка ... След като си мислех, че е заради по силната крушка се оказа друго! Двете крушки "H3" на 12в и 6в се различават в това, че нажежаемата жичка на 6в е много ниско разположена - почти в началото на балона на крушката ... Докато при 12в нажежаемата жичка е разположена по високо в средата на балона ... От там идва и проблема в осветяването ...Надявам се, че ме разбирате какво точно описах ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
От 12V на 6V - Как ?
Collapse
X
-
ми колега първото което се сещам е да поставиш едно съпротивление но нека някои по кадърен от мен ти го сметне че така и не се научих как се смятат (ако някой обясни и аз ще съм доволен) би трябвало да стане то дали ще сложиш крушка на 6V или светодиод на 3V за мен няма разлика (само в големината на съпротивлението)ПС: или с някое зарядно за GSM което подава 6VШофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
-
кола
В интернет има схеми Иначе със съпротивление трябва да е голямо за твоите 25 W .нещо такова например и да се гледа колко вата е http://www.aaroncake.net/circuits/6-12conv.asp
Коментар
-
mohel написа:Най простия вариант е да вържеш още една 6V крушка последователно..Fiat Stilo 1.9 JTD (85 kW - 115 PS) `03
Коментар
-
ppero написа:7806 Стабилизатор на напрежение:нерегулируем; 6V; стотинки е от по мощнитеОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Re: От 12V на 6V - Как ?
Martin’s написа:Колеги има ли вариант да направя от 12V на 6V ? Или как да поставя 6V крушка в колата без да изгори ?Става въпрос за един прожектор/фенер който е с крушка "H3 6V 25W" с акумулаторна батерия ... Аз го преправих, за да мога да го включвам в запалката на колата и му сложих "H3 12V 55W", но точката която правеше прожектора се промени в голяма точка с дупка ... След като си мислех, че е заради по силната крушка се оказа друго! Двете крушки "H3" на 12в и 6в се различават в това, че нажежаемата жичка на 6в е много ниско разположена - почти в началото на балона на крушката ... Докато при 12в нажежаемата жичка е разположена по високо в средата на балона ... От там идва и проблема в осветяването ...Надявам се, че ме разбирате какво точно описах ...Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
ето така се управлява крушка най-добре без загуби и топлинаhttp://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html
Коментар
-
Забравете я тази работа с 555. Трябва мощен MOSFET, а колкото е по-мощен толкова му е по-голям по площ кристала. От там гейтовият капацитет е от полядъка на 3-4nF. За да се разнася бързо този капацитет е нужен сериозен MOSFET драйвер. Ако фронтовете на превключване не се свалят до под 70-80ns, никога няма да се постигне добро кпд. А за мен добро КПД е 95-96% и е постижимо.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
К’во напрайхте бе хора ? Човека иска да си светне фенера, Вие космически совалки проектирате Както и да го смятате, все някаква топлина ще се отделя. Как ще прекараш 4А и отгоре, през електронрн компонент без да загрее изобщо ?Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар