Имам едно питане, към по-разбиращите от мен(и баща ми ) Как може зарядно у-во за акумолатор за 6 волта, да се направи за 12 волта!? Дали трябва да се навиват намодки или да се отнемат такива!?!?!?!
Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
Fiat Bravo 1.4 120k.с.
Определено трябва да се навиват на вторичната намотка още навивки.Само дето на практика не е толкова просто за да стане както трябва.Всичко би трябвало да се изчисли или да се вземе от таблици.
На теория съотношението на броя на навивките в намотките (първична към вторична) = на съотношението на входното към изходното напрежение.b1 / b2 = u1 / u2 [където: b1 - броя навивки в първичната намотка; b2 - броя навивки във вторичната намотка; u1 - сойността на входното напрежение; u2 - стойността на изходното напрежение]Това на теория... на практика нещата са по-сложни. Формулите са много, тъй като не са едно и две неща.Освен това в зарядното ти устройство имаш освен транформатор още изправител и стабилизатор. С изправителя няма да имаш проблеми. Но със стабилизатора би трябвало да имаш. Тъй като от 6V на 12V - това е разлика от 6V, която (зависи от стабилизатора) би трябвало да улови. Има и такива които стабилизират независимо от стойността на напрежението.
Колега, искам да ти го обясня, но не знам дали ще ме разбереш. За да направиш зарядно за акумулатор 12V, трябва да имаш вторично напежение 17-18V. Теоретично в твоя случай трябва да навиеш още толкова и още малко навивки за да го докараш. Практически, едва ли ще имаш светъл отвор за да го направиш. После,с изправителя нямаш проблеми, но с електрониката за поддържане на 14.4 V в автоматичен заряд проблемът стои. Бих те посъветвал - купи си ново зарядно, вече не са толкова скъпи.
FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
от някоя стара техника сваляш по голам трансформатор с 16-18 V и етна схема от млад конструктор и си готов днес си заредих инцидентно акуморатора с траф от касетофон става
Аз си го направих от АТХ захранване - сетваш изхода на 14.5Б и няма проблеми - първо зарежда с повече после затихва, т.е. няма проблем да се остави цяла нощ...
Коментар