Имам едно питане, към по-разбиращите от мен(и баща ми ) Как може зарядно у-во за акумолатор за 6 волта, да се направи за 12 волта!? Дали трябва да се навиват намодки или да се отнемат такива!?!?!?!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос за зарядно у-во за акумолатор.......
Collapse
X
-
На теория съотношението на броя на навивките в намотките (първична към вторична) = на съотношението на входното към изходното напрежение.b1 / b2 = u1 / u2 [където: b1 - броя навивки в първичната намотка; b2 - броя навивки във вторичната намотка; u1 - сойността на входното напрежение; u2 - стойността на изходното напрежение]Това на теория... на практика нещата са по-сложни. Формулите са много, тъй като не са едно и две неща.Освен това в зарядното ти устройство имаш освен транформатор още изправител и стабилизатор. С изправителя няма да имаш проблеми. Но със стабилизатора би трябвало да имаш. Тъй като от 6V на 12V - това е разлика от 6V, която (зависи от стабилизатора) би трябвало да улови. Има и такива които стабилизират независимо от стойността на напрежението.FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]
Коментар
-
Колега, искам да ти го обясня, но не знам дали ще ме разбереш. За да направиш зарядно за акумулатор 12V, трябва да имаш вторично напежение 17-18V. Теоретично в твоя случай трябва да навиеш още толкова и още малко навивки за да го докараш. Практически, едва ли ще имаш светъл отвор за да го направиш. После,с изправителя нямаш проблеми, но с електрониката за поддържане на 14.4 V в автоматичен заряд проблемът стои. Бих те посъветвал - купи си ново зарядно, вече не са толкова скъпи.FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар