Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за зарядно у-во за акумолатор.......

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за зарядно у-во за акумолатор.......

    Имам едно питане, към по-разбиращите от мен(и баща ми ) Как може зарядно у-во за акумолатор за 6 волта, да се направи за 12 волта!? Дали трябва да се навиват намодки или да се отнемат такива!?!?!?!
    Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046 -ex
    Chevrolet Tacuma 1.4 - ex
    Fiat Bravo 1.4 120k.с.

    #2
    Определено трябва да се навиват на вторичната намотка още навивки.Само дето на практика не е толкова просто за да стане както трябва.Всичко би трябвало да се изчисли или да се вземе от таблици.

    Коментар


      #3
      На теория съотношението на броя на навивките в намотките (първична към вторична) = на съотношението на входното към изходното напрежение.b1 / b2 = u1 / u2 [където: b1 - броя навивки в първичната намотка; b2 - броя навивки във вторичната намотка; u1 - сойността на входното напрежение; u2 - стойността на изходното напрежение]Това на теория... на практика нещата са по-сложни. Формулите са много, тъй като не са едно и две неща.Освен това в зарядното ти устройство имаш освен транформатор още изправител и стабилизатор. С изправителя няма да имаш проблеми. Но със стабилизатора би трябвало да имаш. Тъй като от 6V на 12V - това е разлика от 6V, която (зависи от стабилизатора) би трябвало да улови. Има и такива които стабилизират независимо от стойността на напрежението.
      FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

      Коментар


        #4
        Колега, искам да ти го обясня, но не знам дали ще ме разбереш. За да направиш зарядно за акумулатор 12V, трябва да имаш вторично напежение 17-18V. Теоретично в твоя случай трябва да навиеш още толкова и още малко навивки за да го докараш. Практически, едва ли ще имаш светъл отвор за да го направиш. После,с изправителя нямаш проблеми, но с електрониката за поддържане на 14.4 V в автоматичен заряд проблемът стои. Бих те посъветвал - купи си ново зарядно, вече не са толкова скъпи.
        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

        Коментар


          #5
          зарядно

          от някоя стара техника сваляш по голам трансформатор с 16-18 V и етна схема от млад конструктор и си готов днес си заредих инцидентно акуморатора с траф от касетофон става
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Аз си го направих от АТХ захранване - сетваш изхода на 14.5Б и няма проблеми - първо зарежда с повече после затихва, т.е. няма проблем да се остави цяла нощ...
            Brava 1.6 16v

            Коментар

            Working...
            X