Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сечение на проводник и големина на предпазител

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Сечение на проводник и големина на предпазител

    Здравейте колеги, търсих подобна тема но не намерих конкретна информация каквото ме интересуваше и реших да пиша. Интересува ме какво е сечението на даден проводник в автомобилната инсталация като квадратни милиметри при наличие на предпазител 10 ампера. Става дума по конкретно този на фаровете (предполагам е същия като на Браво/Брава, Мареа, Купе и т.н.), че съм намислил нещо но не знам дали ще ми издържи кабела Знам че инсталацията по принцип е преоразмерена на всеки един консуматор но не знам по каква формула се пресмята сечението на проводника според големината на тока Имам една таблица според която 1 мм2 носи 10 ампера, което ме навежда на мисълта, че кабела не е под 1мм2. Нека някой който е сигурен да каже
    Теоритиците си лаят, голфа си върви!

    #2
    1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношението
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    Коментар


      #3
      todorshalev написа:
      1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношението
      Колега сигурна ли е тази информация
      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

      Коментар


        #4
        Горе долу е така но не съвсем , има значение и дължината на кабела , съотношението мед и примеси в съдържанието на кабела (което трудно се установява) и сечението на самото жило на кабела ако е много жилен , ако е едножилен по малка квадратура носи малко повече товар. Но това са само принципни неща. Аз за фарове ползвам 2.00мм2 много-жилен например!
        Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
        Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

        Коментар


          #5
          Xaus написа:
          Горе долу е така но не съвсем , има значение и дължината на кабела , съотношението мед и примеси в съдържанието на кабела (което трудно се установява) и сечението на самото жило на кабела ако е много жилен , ако е едножилен по малка квадратура носи малко повече товар. Но това са само принципни неща. Аз за фарове ползвам 2.00мм2 много-жилен например!
          Кабела е многожилен и в момента карам с крушки 100/90W и няма никакво загряване. Харесал съм си едни терикатски 130/100W и за това ме интересува кабела
          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

          Коментар


            #6
            Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.
            Предпочитам да бъда смешен в очите на глупаците, отколкото сам да бъда глупак.

            Коментар


              #7
              muns61 написа:
              Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.
              Типото е оригинално с релета (едно за късите, едно за дългите и едно за фаровете против мъгла). Давай ги насам какви са тея прожектори 500 вата аз най-много съм виждал 150/100
              Теоритиците си лаят, голфа си върви!

              Коментар


                #8
                Valiosport написа:
                muns61 написа:
                Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.
                Типото е оригинално с релета (едно за късите, едно за дългите и едно за фаровете против мъгла). Давай ги насам какви са тея прожектори 500 вата аз най-много съм виждал 150/100
                колега както си тръгнал защо не монтираш две такива с един генератор на 220V в багажникасори за спама
                Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                Коментар


                  #9
                  todorshalev написа:
                  Valiosport написа:
                  muns61 написа:
                  Ако искаш, мога да те уредя с 500W!По - добре си сложи релета, преди да си прееб@л нещо по инсталацията.
                  Типото е оригинално с релета (едно за късите, едно за дългите и едно за фаровете против мъгла). Давай ги насам какви са тея прожектори 500 вата аз най-много съм виждал 150/100
                  колега както си тръгнал защо не монтираш две такива с един генератор на 220V в багажникасори за спама
                  Колега аз съм решил какво да монтирам и въпроса не е какво да монтирам ами слециално за кабела питах, ама май няма да мине без подмяна на проводници ...
                  Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                  Коментар


                    #10
                    todorshalev написа:
                    1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношението
                    Аз не бих рискувал...При дълговременни натоварвания, препоръчителната плътност на тока е 7,5A на мм2. При 10А нещата вече са "на ръба"...
                    Alfa 159 SW 2.4 Ti
                    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                    Коментар


                      #11
                      gamma написа:
                      todorshalev написа:
                      1мм2 е 10 ампера 1,5мм2 е 15 ампера 2 мм2 е 20 амперагоре долу това е съотношението
                      Аз не бих рискувал...При дълговременни натоварвания, препоръчителната плътност на тока е 7,5A на мм2. При 10А нещата вече са "на ръба"...
                      То ще изгори бушона не виждам какво друго може да стане ...
                      Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                      Коментар


                        #12
                        Опъни два кабела от акумулатора до фара и сложи една реле за да нямаш неприятности! все пак е стара кола и не се знае изолацията на кабелите в какво състояние...
                        Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
                        Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

                        Коментар


                          #13
                          Xaus написа:
                          Опъни два кабела от акумулатора до фара и сложи една реле за да нямаш неприятности! все пак е стара кола и не се знае изолацията на кабелите в какво състояние...
                          Ще го направя по културно направо ще смена от бушонното табло кабелите до отпред съответно и релето с по силно и бушона ще му вдигна ампеража
                          Теоритиците си лаят, голфа си върви!

                          Коментар

                          Working...
                          X