Исках да видя някой неща по колата ,които само с ELM327 могат да се видят и ударих на камък ,когато разбрах ,че закупеният от мен интерфейс ELM327 v1.5a отваря само екуто на мотора. След запитване към колегата emzo ,който ме насочи къде да прочета за начина на решаване на проблема ,реших да споделя и с вас. Ето снимка на платката в моя ELM327 v1.5a На снимката по-долу съм оградил интегралата ,която когато отворите интерфейса трябва да търсите ,за да си решите проблема. Тя е с наименование MCP2551. От OBD буксата с мултицед проверявате 6-ти и 14-ти пин на кои крачета на тази интеграла съответстват и търсите резистор 121ома ,който е закачен между тях. След като го локализирате го премахвате и интерфейса започва да работи по предназначение и да отваря всичко ,което може да се отвори с него. Ако случайно след направеното по-горе не тръгне ,тогава трябва да изпълните следната схема.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
При проблем с интерфейс ELM327 ,ето решението.
Collapse
X
-
Не, ELM 327 е истината.Темата е тук:http://forum.multiecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493И аз имах проблем, и така го реших.Благодарение на Yani, отново!Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
И аз си закупих от Еbay elm 327 и както се случва в тази тема имам проблем-връзвам се само с мотора.Отворих го но платката е много по различна-поне на външен вид от тази в темата.На снимката съм оградил интегралата която прилича на MCP2551.Ще проверя пиновете 6 и 14 и ще се опитам да намеря въпросният резистор.Проблема е че почти нищо не се вижда,всичко е толкова сбито.Някой решавал ли е този проблем от този вид елм.Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
evgeni85 написа:Моя е същия... но сега съм на работа и не мога да видя снимката кой резистор бях изчоплил. Като се прибера ще кача снимката да се види.Fiat Uno 1000 Fire- Fiat Tipo 1.4- Tempra 1.4 i.e. -Bravo-1.6 16v-Мареа-1.9JTD-.Lybra 1.9JTD-Старата любав Мареа-1.9 JTD Fiat Stilo 1.9 jtd MW-powered by Emzo
Коментар
-
Различните ЕКУ отговарят на различни пинове на OBD, за това имате проблем с ЕЛМ. Аз си поръчах сега един ВАГ-КОМ с превключвател точно за тази цел. Иначе с АутоКом чета всички ЕКУ-та на Стилото без проблем. Има си софтуерно превключване към съответните пинове. Дори и за старите 3 пинови интерфейси, преходника е един, не 4 различни за всяко ЕКУ, каквито са необходими към ЕЛМ.И към колегата по- горе дето е отстранил резистор 121 ома една малка забележка - не е 121 ома а 120 ома. На елементите за повърхностен монтаж обозначенията са съкратени. 1-ва и втора цифри са си тези които трябва, третата обозначава броя ня нулите. Демек 1 =100, 2 = 20, 1= една нула, което ще рече 120 ома. Това е пример за резисторите с нисък клас на точност, по-точнит имат повече цифри.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Различните ЕКУ отговарят на различни пинове на OBD...... всички ЕКУ-та на Стилото .....Nissan X-TRAIL 2005 2,2 136hp
Ex: Nissan Primera P12 Wagon 2,2 126hp
Ex: Fiat Marea Weekend 1,8 16v 97г. бензин & CNG
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Различните ЕКУ отговарят на различни пинове на OBD, за това имате проблем с ЕЛМ. Аз си поръчах сега един ВАГ-КОМ с превключвател точно за тази цел. Иначе с АутоКом чета всички ЕКУ-та на Стилото без проблем. Има си софтуерно превключване към съответните пинове. Дори и за старите 3 пинови интерфейси, преходника е един, не 4 различни за всяко ЕКУ, каквито са необходими към ЕЛМ.И към колегата по- горе дето е отстранил резистор 121 ома една малка забележка - не е 121 ома а 120 ома. На елементите за повърхностен монтаж обозначенията са съкратени. 1-ва и втора цифри са си тези които трябва, третата обозначава броя ня нулите. Демек 1 =100, 2 = 20, 1= една нула, което ще рече 120 ома. Това е пример за резисторите с нисък клас на точност, по-точнит имат повече цифри.Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
veselin10 написа:Dido_Lyubenov написа:Различните ЕКУ отговарят на различни пинове на OBD...... всички ЕКУ-та на Стилото .....todorshalev написа:Dido_Lyubenov написа:Различните ЕКУ отговарят на различни пинове на OBD, за това имате проблем с ЕЛМ. Аз си поръчах сега един ВАГ-КОМ с превключвател точно за тази цел. Иначе с АутоКом чета всички ЕКУ-та на Стилото без проблем. Има си софтуерно превключване към съответните пинове. Дори и за старите 3 пинови интерфейси, преходника е един, не 4 различни за всяко ЕКУ, каквито са необходими към ЕЛМ.И към колегата по- горе дето е отстранил резистор 121 ома една малка забележка - не е 121 ома а 120 ома. На елементите за повърхностен монтаж обозначенията са съкратени. 1-ва и втора цифри са си тези които трябва, третата обозначава броя ня нулите. Демек 1 =100, 2 = 20, 1= една нула, което ще рече 120 ома. Това е пример за резисторите с нисък клас на точност, по-точнит имат повече цифри.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Колега, извинявай, ама нещо не успявам да те разбера правилно какво точно искаш да кажеш. Би ли пояснилмалко, ако обичаш ? С тези контролери се връзвам през OBD с AutoCom, какво общо има в случая KL кабела ? Имам и TD100, за това си поръчах и ВАГ Ком, въпреки че не би трябвало да имам проблеми с AutoCom -a (закачал съм ЕКУ на инжекциона с тоя интерфейс - работи), но пък за $6 к’во му плащаш :D Не знам ще работи ли с МЕС, защото интерфейса на AutoCom -a не работи с него, но ще си покаже. Все пак си има разлики в опциите на двата софтуера.Шофирай разумно, на пътя не си сам.
Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Коментар
-
todorshalev написа:Dido_Lyubenov написа:Колега, извинявай, ама нещо не успявам да те разбера правилно какво точно искаш да кажеш. Би ли пояснилмалко, ако обичаш ? С тези контролери се връзвам през OBD с AutoCom, какво общо има в случая KL кабела ? Имам и TD100, за това си поръчах и ВАГ Ком, въпреки че не би трябвало да имам проблеми с AutoCom -a (закачал съм ЕКУ на инжекциона с тоя интерфейс - работи), но пък за $6 к’во му плащаш :D Не знам ще работи ли с МЕС, защото интерфейса на AutoCom -a не работи с него, но ще си покаже. Все пак си има разлики в опциите на двата софтуера.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар