Колеги,преди няколко дни реших да си заредя акумулатора,защото ареометъра ми показваше,че е за зареждане. Акумулатора е Ексайд. Отворих го ,за да проверя нивото на електролита. Едно денонощие заряд на 2А/ч и когато консумацията падна на под 0,5А го изключих от зарядното,макар ареометъра да показваше,че не е зареден. Днес(2 дни по-късно) реших да му премеря напрежението и то беше 12,81 Волта. Според книгите това би трябвало да означава зареден акумулатор,но ареометъра ми показва,че е за заряд. Възможно ли е ареомеътра да не показва вярно или да се подготвям психически за евентуален нов акумулатор през зимата?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Грешно показание на ареометъра?
Collapse
X
-
nedialk00
колега, имай впредвид че гъстотоата която очакваш от аерометъра от 1,27/1,28 е при около 25 градуса а щом е 12,81 след 2 дни напрежението значи си е ОК според мен
Коментар
-
Не бих казал, nedialk00. При мен беше същото - с аЕРометър измервам гъстота 1.24-1.25, зарядното се самоизключва (автоматично), а с неавтоматично зарядно - акумулаторът кипи още с включването за заряд. По този показател изглежда зареден. Напрежение след няколко часа - над 12.7. И по този показател изглежда наред. Обаче като завърти стартера - падаше под 9 волта. Получава се едно такова - масата от плочите изпада по дъното и става неактивна, в резултат - гъстотата никога не може да се възстанови, защото оловото не реагира. Зарежда се донякъде и повече просто не може - липсва му активна маса, която да отдели сярата. Аерометърът най-вероянто е наред, но все пак зависи и от самия него, има големи ментета.
Коментар
-
ogi28b написа:Не бих казал, nedialk00. При мен беше същото - с аЕРометър измервам гъстота 1.24-1.25, зарядното се самоизключва (автоматично), а с неавтоматично зарядно - акумулаторът кипи още с включването за заряд. По този показател изглежда зареден. Напрежение след няколко часа - над 12.7. И по този показател изглежда наред. Обаче като завърти стартера - падаше под 9 волта. Получава се едно такова - масата от плочите изпада по дъното и става неактивна, в резултат - гъстотата никога не може да се възстанови, защото оловото не реагира. Зарежда се донякъде и повече просто не може - липсва му активна маса, която да отдели сярата. Аерометърът най-вероянто е наред, но все пак зависи и от самия него, има големи ментета.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Re: Грешно показание на ареометъра?
dudulia написа:Днес(2 дни по-късно) реших да му премеря напрежението и то беше 12,81 Волта. Според книгите това би трябвало да означава зареден акумулатор,но ареометъра ми показва,че е за заряд. Възможно ли е ареомеътра да не показва вярно или да се подготвям психически за евентуален нов акумулатор през зимата?Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
кола
От къде го измислихте пък това ареометърот ИЛКО/Това "ОКО" се казва хидрометър/Не трябва много да се вярва на това нещо а и то е само за електролита не и за самия акумулатор например за самите свръзки м/у клетките . от нета/ Освен това дори при нормална гъстота на електролита акумулатора може да не работи нормално поради лоша връзка между плочите,разрушени плочи, натрупване на утайки на дъното/ При мен светеше уж добре и точно като му свършваше гаранцията го смених
Коментар
-
nedialk00
колега ареометъра е уред като този за измерването на антифирза, засмукваш електролит и ти показва гъстота му а окото е друго нещо
Коментар
-
Акомулатор се тества и с товарна вилка освен ареометър. Може електролита да е перфектен, но да има проблеми с плочите в клетките, връзките между клетките или да има много утайка.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Абе за ареометъра си вземам сериозна бележка и си признавам, че винаги съм мислел, че е аерометър. Ама за акУмУлатор пък си залагам колата че има само една буква "О" в думата. dudulia, моят ексайд премина във вечните ловни полета преди около месец и малко, на 4 зими и 4 лета. Не умря тотално, но не ми се чакаше да ме остави някъде, за да го сменя. Ама я уточни, че май всеки говори за нещо различно - ти за какъв ареометър говориш - вграденият в акумулатора, или външен уред, като този: (снимка)Общо взето уредите са доста точни, но моето мнение е, че вградените също си показват вярно, колкото е нужно.
Коментар
-
ogi28b написа:Абе за ареометъра си вземам сериозна бележка и си признавам, че винаги съм мислел, че е аерометър. Ама за акУмУлатор пък си залагам колата че има само една буква "О" в думата.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
ogi28b написа:Абе за ареометъра си вземам сериозна бележка и си признавам, че винаги съм мислел, че е аерометър. Ама за акУмУлатор пък си залагам колата че има само една буква "О" в думата. dudulia, моят ексайд премина във вечните ловни полета преди около месец и малко, на 4 зими и 4 лета. Не умря тотално, но не ми се чакаше да ме остави някъде, за да го сменя. Ама я уточни, че май всеки говори за нещо различно - ти за какъв ареометър говориш - вграденият в акумулатора, или външен уред, като този: (снимка)Общо взето уредите са доста точни, но моето мнение е, че вградените също си показват вярно, колкото е нужно.Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Значи не му вярвай кой знае колко, но все пак ти дава ориентировъчна информация. Купи си едно като това, което съм снимал, по 6-7 лева са, моето е руско и му вярвам. Мери също и антифриз. Ако ползваш отваряем акумулатор (какъвто е ексайд ексела), ще ти върши работа. Dido_Lyubenov Направо съм си сбъркал думата, а не уредите. Както и да е. Взех си беуежка.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар