Не знам дали тук е мястото, но ще пиша :D От както застудя времето на напълно изстинала кола при палене времето за работа на свещите след запалване се е увеличило, това е нормално.Обаче първите 20 секунди просвирва съвсем леко ремъка и като натисна леко газта да вдигна с 100-на оборотите всичко е О.К. След като релето на свещите изключи проблем няма.За това направих следният експеримент - закачих си мултицета на клемите на акумулатора сутринта и запалих. При палене падна до 9,2 волта и след като заработи мотора напрежението беше 13,5-13,6 волта, като при леко подаване на газ както казах да се вдигнат оборотите с около 100-на, напрежението става 13,80-13,85 волта и ремъка спира да свири. След изключване на подгряването всичко си е нормално - 13,9 волта на празен ход с пуснати къси светлини и парно на 2-ра степен.Та въпроса ми е нормално ли е алтернатора да не може да навакса на допълнителната консумация на свещите, заради увеличеното време за подгряване след старт на мотора, т.нар. After Glow време / около 60 ампера предполагам / на празен ход, в предвид на това, че лекото повишаване на оборотите "решава" проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернаторът наваксва ли пост-подгрева на празен ход?
Collapse
X
-
Нормално е, бих казал, съдейки по моята кола. На празен ход производството на ток е около 50 А за алтернаторите на нашите двигатели. За сравнение - при мен като работят допълнителните свещи за подгряване на антифриз, зареждането е ок, но какъвто и консуматор да включа - напрежението пада под 13.8 и спада, което значи, че черпи от акумулатора. Свещите са 3 по 200 вата. Присвирването не е нормално в никой случай, обаче. И моят свири от 2 седмици насам, но е постоянно, не спира с увеличаване на оборотите и не се променя ако увелича натоварването върху алтернатора. Падане под 10 волта при палене говори за акумулатор който може и да не издържи тази зима (от опит го казвам).Подгряващите ти свещи са 4 по 200, предполагам, което е близо 70 А.Ред.: Извинявам се за отклонението, после видях че пиша в тема, която е с друга цел. Да отделя ли този и предишния пост в нова тема?
-
Благодаря Оги за отделянето на темата :D Много се замислям и за качеството на ремъка, понеже сега преди малко тръгвайки за обяд ремъка не се обади въобще. Като на вън е над 10 градуса не свири въпреки, че си има After Glow време. Ремъка е Гейтс на 7 000 км е, с точната дължина по Е-пер. Та си мисля дали не става "твърд" и в началото докато направи няколко оборота да омекне припръзва по шайбата на алтернатора?В тази връзка имам идея да сложа по-късият ремък за моята кола, който го дават за коли без климатик. Той върти само алтернатора и е 817 мм според Е-пер. Обаче не знам дали нещо не се различава и по пътя на ремъка, освен че няма да минава през компресора на климатика. В Е-пер картинката и за двата варианта е една и си мисля, че би трябвало да стане без преправяне, но искам да съм сигурен преди да си купя ремък за да пробвам. Та ако някой е правил подобно преправяне на 1.9 JTD моля да сподели.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар