Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дневни на Пунто МК2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Дневни на Пунто МК2

    колеги да споделя с вас и моята идея която е и почти завършенакарам Пунто МК2 с оригинални Халогени (в фаровете)идеята ми е да ги ползвам като дневни светлини ползвам едно реле с 4 извода което е свързано както следва :1.еднинят изход (85) на намотката е вързан към клемата на динамото (малката на която има ток само при работещ двигател)2. другит изход (86) на намотката е вързан към кабела на габаритите точно зад фара на буксата 3. по този начин ще имам + от Алтернатора и - от габаритите (през крушките) и когато включа габаритите на мястото на - идва + и релето се само изключва4. третия изход (87) свързах с кабела които свързва ключето на халогените и релето на халогените (отпред при бушоните до акумолатора) те се командват с -5. последният (37) е свързан с ЦК ключе през което се подава - и служи за гасене на Дневните светлини когато не са ни нужни, минуса е взет от купето или акумулатора по желаниесхемата е изпробвана работи перфектно но се доизкосурява требва да се сложи предпазител на кабела който идва от алтернатора (аз още не съм сложил)когато дадеш на контакт отпред нищо не свети палиш палят се Дневните (халогените)пускаш габарит и Дневните гаснат гасиш габарит и Дневните се паляткъси дълги габарити и халогени си работят напълно нормалнокогато си на Дневни на таблото нищо не светиутре ще добавя снимки на всичко изписано
    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

    #2
    По-разумно ми се струва да имаш прекъсвач на веригата на бобината, след предпазителя, който ще сложиш, а не на силовата. Така прекъсвачът ще е натоварен с малък ток. При тази схема, когато си на дневни, би трябвало на таблото да свети лампата за включени светлини за мъгла, ако оригиналната схема е направена както трябва (може и да не е, не съм я гледал).

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      По-разумно ми се струва да имаш прекъсвач на веригата на бобината, след предпазителя, който ще сложиш, а не на силовата. Така прекъсвачът ще е натоварен с малък ток. При тази схема, когато си на дневни, би трябвало на таблото да свети лампата за включени светлини за мъгла, ако оригиналната схема е направена както трябва (може и да не е, не съм я гледал).
      Светлините за мъгла и от пред и от зад могат да бъдат включени само и единствено когато са включени късите светлини и дългите. За габарит не съм сигурен. В противен случай когато натиснеш бутона на арматурното табло нищо не се случва и нищо не светва нито вътре нито вън. Най - вероятно за това не свети нищо на таблото.
      Fiat punto 2001г. 1.9DS 60hp 4.9/100 , 4.4/100

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        По-разумно ми се струва да имаш прекъсвач на веригата на бобината, след предпазителя, който ще сложиш, а не на силовата. Така прекъсвачът ще е натоварен с малък ток. При тази схема, когато си на дневни, би трябвало на таблото да свети лампата за включени светлини за мъгла, ако оригиналната схема е направена както трябва (може и да не е, не съм я гледал).
        тоест да прекъсвам + които идва от алтернатора към релето ми ??
        Шофирай разумно, на пътя не си сам.
        Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
        Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
        Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          По-разумно ми се струва да имаш прекъсвач на веригата на бобината, след предпазителя, който ще сложиш, а не на силовата. Така прекъсвачът ще е натоварен с малък ток. При тази схема, когато си на дневни, би трябвало на таблото да свети лампата за включени светлини за мъгла, ако оригиналната схема е направена както трябва (може и да не е, не съм я гледал).
          до колкото разбрах, силовата му верига всъщност управлява намотката на релето на халогените, така че там няма голям ток. въпроса е могат ли халогените да минат за дневни светлини. да няма проблем с катаджиите.

          Коментар


            #6
            kolev написа:
            въпроса е могат ли халогените да минат за дневни светлини. да няма проблем с катаджиите.
            Не, дори могат да ти напишат акт.

            Коментар


              #7
              kolev написа:
              ogi28b написа:
              По-разумно ми се струва да имаш прекъсвач на веригата на бобината, след предпазителя, който ще сложиш, а не на силовата. Така прекъсвачът ще е натоварен с малък ток. При тази схема, когато си на дневни, би трябвало на таблото да свети лампата за включени светлини за мъгла, ако оригиналната схема е направена както трябва (може и да не е, не съм я гледал).
              до колкото разбрах, силовата му верига всъщност управлява намотката на релето на халогените, така че там няма голям ток. въпроса е могат ли халогените да минат за дневни светлини. да няма проблем с катаджиите.
              мии да колега правилно си ме разбрал моето реле управлява оригиналното( симулира ключето което е на таблото)а не би трябвало да има проблеми миналата зима(периода в които се кара на дневни) карах с халогени и габарити и не съм имал проблеми (за моита кола)а и само човек който знае че на пунтото това са халогените може да ми прави проблем и съм виждал доста коли и камиони който са направени така в чужбинаВуйчо ми си купи Ивеко което беше така фабрично(или поне там правено) халогените се палят след запалване автоматично
              Шофирай разумно, на пътя не си сам.
              Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
              Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
              Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

              Коментар


                #8
                честно да ти кажа, не знам къде са халогените на пунто мк2, но ако са на основния фар значи няма да има проблеми със закона.

                Коментар


                  #9
                  А защо не си ползваш основните светлини на колата? Те си гаснат като изключиш ключа и се включват като дадеш на контакт.

                  Коментар


                    #10
                    а ето и как работят http://www.youtube.com/watch?v=zo-j1fQx5fo
                    Airfan написа:
                    А защо не си ползваш основните светлини на колата? Те си гаснат като изключиш ключа и се включват като дадеш на контакт.
                    другата седмица ще взимам ксенон и не желая да се пали и гаси постоянно
                    kolev написа:
                    честно да ти кажа, не знам къде са халогените на пунто мк2, но ако са на основния фар значи няма да има проблеми със закона.
                    ето каде са
                    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                    Коментар


                      #11
                      Пропуснал съм това, че с новото реле ще управляваш вграденото. В такъв случай всичко е ок за ключето. Ама да знаеш, че това не е най-доброто решение за дневни светлини. Далеч е от фабричните. Те са с лампа от 21 вата, или използват с понижена мощност лампата в дългия рефлектор. При теб - ще ползваш с пълна мощност лампа за мъгла. Тя блести малко повече от късите, но не е толкова насочена като дългите. Не съм гледал клипа от горния линк, но мисля че ще върши работа като цяло. .

                      Коментар


                        #12
                        Да използвам темата на колегата.Искам да си монтирам DLR модул на Пунтото от подписа към дългите така че да светят примерно на 20% без да свети нищо друго - габарити, уреди и т.н.Разгледах в интернет готови модули и монтажа ми се вижда лесен, но имам няколко въпроса:1. При Пунто 2 светлините се управляват от боди компютъра и това дали ще е проблем?2. При свързването на кабелите към тези на дългите трябва ли да се слагат диоди, така че да не се пуска ток през модула към инсталацията на колата, което да доведе до повреда?3. Ако може да препоръчате качествен готов модул, само да си го монтирам.Цялата идея на това упражнение е зимата като е задължително карането на фарове в ясен слънчев ден да не ми светят две 55 ватови лампи + габарити, табло и т.н., което си е пълна глупост. През другите дни, когато е мрачно и облачно и без малоумни закони си пускам късите.Обещавам при монтажа да направя снимки и една тема за да е полезно на други колеги с Пунто 2.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #13
                          при мен на това място са дългите,а не знам защо им казваш халогени,щото халогенните светлини по принцип трябва да имат тесен вертикален и широк хоризонтален сноп,и да са ниско долу за да си вършат работата

                          Коментар


                            #14
                            Стига говорил глупости бе... дългите му били там. Още малко ще ги пратиш в ауспуха. Дългите са ти РЕФЛЕКТОР тоест най-навътре във фара. На всички пунтотата в края на фаровете са ХАЛОГЕНИ - фарове за мъгла.Да не си знаеш колата кое за какво е ... не знам що за човек трябва да си.

                            Коментар


                              #15
                              alexk написа:
                              Стига говорил глупости бе... дългите му били там. Още малко ще ги пратиш в ауспуха. Дългите са ти РЕФЛЕКТОР тоест най-навътре във фара. На всички пунтотата в края на фаровете са ХАЛОГЕНИ - фарове за мъгла.Да не си знаеш колата кое за какво е ... не знам що за човек трябва да си.
                              да прав си ,но при мен е капачка там,но пак си остава въпроса що за фарове за мъгла са и как изпълняват ролята си

                              Коментар

                              Working...
                              X