Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дневни на Пунто МК2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Като махнем капака на бушоните в купето се открива гледката на снимката по-долу. Релето, което съм заградил е за късите светлини. Аз свързах модула към тях, понеже пробвах и към дългите, но не ми хареса как изглежда колата и реших че ще са късите По-надолу ще обясня и как да свържете модула и към дългите.Вадим въпросното реле и започваме. Не сваляйте таблото с бушоните. Аз направих тази грешка и само си изгубих времето. Първо мислех да направя свръзките направо вътре в таблото, но като го отворих разбрах, че няма никакво място това да стане. За това само изваждаме релето без да сваляме нищо друго.
    Прикачени файлове
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #32
      Отрязвате си четири парчета кабел около 10-12 сантиметра дълги. Във единият им край запоявате по една кабелна обувка, от тази която е най-вляво на първата снимка, "мъжката". Две от обувките, които са за управляващата верига на релето трябва малко да се запилят в крайщата защото не влизат в таблото с бушоните.На другият край на две от кабелчетата запоявате по една кабелна обувка, от тази най-вдясно на снимката, най-малката. Тя е за по-тясните крачета на релето, тези на бобината му.На едното от останалите две кабелчета запоявате голяма обувка, средната на снимката като свързвате към нея и червеният кабел на модула.На последното кабелче запоявате пак голяма обувка и свързвате към нея и жълто-зеленият кабел на модула.От страната на крачетата на релето са надписани и номерата на клемите. В извода надписан с кл. 30 пъхаме обувката, към която запоихме и червеният кабел на модула - тази клема на релето е постоянно захранена и от нея ще черпи ток и модула.Към извода на релето надписан с кл. 87 пъхаме обувката, към която запоихме жълто-зеленият кабел на модула. Това е общият извод за късите /дългите/ светлини и през него модула ще подава напрежение към лампите при режим "дневни светлини".Останалите две кабелчета пъхате в другите два извода на релето - кл. 85 и кл. 86С това подготовката на релето и модула за монтаж е завършена. Трябва да се е получило нещо като на снимката.
      Прикачени файлове
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #33
        После в свободните гнезда в таблото с бушоните, там където е било релето пъхаме обувките, които запоихме на единият край на кабелите, "мъжките". Тук трябва много да се внимава всеки кабел да се пъхне на правилното място, все едно че там е релето!!!Мисля като имам време да си взема от морга едно реле, да му извадя карантията и да си направя от него "букса" - така няма опасност да се объркат местата на кабелите.Самият модул и релето ги привързах към снопа кабели отиващи към волана така че да не пречат. Ето как се получи:
        Прикачени файлове
        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

        Коментар


          #34
          От модула остават да се свържат задължително още три кабела. Синият е минус и него можете да свържете където е удобно. Аз го свързах към допълнителен кабел, който съм си пуснал от акумулатора до багажника за да имам 12 волта в багажника за хладилна чанта например. Важно е мястото да има хубава маса, може с мултицета да се провери.Единият от другите два кабела е оранжев на цвят и е плюс през контакт. По него модула разбира кога е стартиран двигателя за да пусне светлините и кога е загасен за да ги спре. На контактният ключ има две букси. Тази, която е от към мотора е с три кабела, като най-горният, оранжев на цвят е под напрежение като се подаде контакт. Тъй като е възможно да има разлики в инсталацията и цветовете на кабелите през годините на производство ВИНАГИ проверявайте с мултицета дали и при вас е така!!! Към този кабел свързах оранжевият кабел от модула.
          Прикачени файлове
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #35
            Остава още един кабел за свързване - сив на цвят. През него модула разбира кога сте пуснали светлините от лоста на волана, за да изключи дневните светлини. Тъй като аз свързах модула към късите, сивият кабел трябва да го свържа към габаритите. В случай че използвате дългите за дневни светлини, можете да свържете сивият кабел към късите - това ще позволи да се кара на дневни светлини + габарити пуснати от лоста на волана.След известно чудене от къде да взема плюс от габаритите, се сетих за екстрата на нашите коли като завъртиш ключа в обратна посока да се пускат габаритите - светлини за паркиране. За тази цел се използва буксата на ключа, която е от към купето. На нея при завъртане на ключа обратно, на жълтият кабел се появява +12 волта. Проверих какво става на този кабел като се пуснат габаритите от лоста на волана и се оказа за мое щастие че отново се появява напрежение на него :D Съответно към него свързах сивият кабел на модула и като се завърти лоста на волана в положение габарит или къси, дневните светлини се изключват и всичко си работи "стандартно". Разбира се ЗАДЪЛЖИТЕЛНО проверете с мултицета дали и при вас нещата работят по този начин с този кабел!!!Към модула има още два кабела, които не е задължително да бъдат свързани. Зеленият се използва за да управлявате външно реле, което да пуска задните габарити заедно с дневните светлини след като се активира функцията от програмният режим на модула. Белият може да се включи към алармата и като си отключвате/заключвате колата да се пускат и дневните светлини.
            Прикачени файлове
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар


              #36
              Сега малко и за свързването на модула към дългите светлини. Както казах релето за тях се намира при мотора, оградил съм го на снимката. Свързването се прави по същият начин. Тук проблема е от къде да се вземе плюс през контакт за оранжевият кабел на модула. Едното възможно място е от релето за помпата в резервоара, съответно от клема 87 на него. Там има ток само на контакт. На снимката съм го оградил и него, но имайте в предвид, че ТОВА СЕ ОТНАСЯ ЗА JTD, при бензиновите не знам кое е релето за помпата.Сивият кабел можете да го свържете по желание към габаритите или късите светлини - както обясних при свързване към дългите има избор При свързване към късите, ще можете да карате на дневни светлини и габарити пуснати от лоста на волана. Тук е удобно да се пусне кабел директно от левият фар, от лампата на габарита или от тази за късите. Самият модул може да го скриете на сухо под капака на бушоните, понеже не търпи вода.
              Прикачени файлове
              Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
              Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

              Коментар


                #37
                Мислил ли си как може да се реализира ДРЛ на халогените?

                Коментар


                  #38
                  В случай че имате и халогени във фара - това е най-външната лампа до тази за късите, може да се свърже модула към тях. Трябва само да се види кое реле ги управлява, като свързването ще е по аналогичен начин. За мен това ще е най-подходящо, но за съжаление моето Пунто няма - там имам пластмасова капачка във фара.Ето и резултата при настройка на модула 30%:
                  Прикачени файлове
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #39
                    Airfan написа:
                    Мислил ли си как може да се реализира ДРЛ на халогените?
                    пак по същия начин като на дългите само се свързват към релето за Халогенитеако не се лъжа релето за халогените е второто от ляво на дясно на долния ред ако е спешно ще проверя ?при мен кое реле е ПС: колега браво добро решение и монтаж на DRL модула радвам се за теб за мен по евтиния варянт е моя но всеки сам си решава и при мен Халогените (късите или дългите) могат да светят само на 100% а при теб могат и на по малко
                    Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                    Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                    Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                    Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                    Коментар


                      #40
                      todorshalev написа:
                      Airfan написа:
                      Мислил ли си как може да се реализира ДРЛ на халогените?
                      пак по същия начин като на дългите само се свързват към релето за Халогенитеако не се лъжа релето за халогените е второто от ляво на дясно на долния ред ако е спешно ще проверя ?при мен кое реле е ПС: колега браво добро решение и монтаж на DRL модула радвам се за теб за мен по евтиния варянт е моя но всеки сам си решава и при мен Халогените (късите или дългите) могат да светят само на 100% а при теб могат и на по малко
                      Не е спешно.

                      Коментар


                        #41
                        пълна порнография са тия малоумни закони, аз па ше си карам през деня с изключени фарове и ме боли па**ата за тия глупаци. Нема да си товара алтернатора с глупости
                        leave something of the happiness you bring

                        Коментар


                          #42
                          todorshalev написа:
                          ПС: колега браво добро решение и монтаж на DRL модула радвам се за теб за мен по евтиния варянт е моя но всеки сам си решава и при мен Халогените (късите или дългите) могат да светят само на 100% а при теб могат и на по малко
                          Да в по-горният пост където са снимките на колата съм писал на Airfan, че за мен най-добре ще е да се монтира точно към халогените, но моите фарове нямат - там имам пластмасова капачка и на конзолата в купето нямам копче съответно.Иначе мисля че релето за халогените е при мотора, там където е това за дългите.
                          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                          Коментар


                            #43
                            ilko-gd написа:
                            todorshalev написа:
                            ПС: колега браво добро решение и монтаж на DRL модула радвам се за теб за мен по евтиния варянт е моя но всеки сам си решава и при мен Халогените (късите или дългите) могат да светят само на 100% а при теб могат и на по малко
                            Да в по-горният пост където са снимките на колата съм писал на Airfan, че за мен най-добре ще е да се монтира точно към халогените, но моите фарове нямат - там имам пластмасова капачка и на конзолата в купето нямам копче съответно.Иначе мисля че релето за халогените е при мотора, там където е това за дългите.
                            там е там е и даже мисля че е второто от ляво на дясно на долния ред
                            Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                            Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                            Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                            Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                            Коментар


                              #44
                              да се похваля че днес изпълних по подобен начин функцията и на едно поло
                              Шофирай разумно, на пътя не си сам.
                              Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi
                              Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D
                              Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird

                              Коментар


                                #45
                                Малко да добавя още информация към темата.Днес монтирах и на колата на баща ми модул за фаровете. Преди повече от месец бях поръчал на колега от друг форум, който също прави модули да ми изпрати. В момента нямаше налични и тъй като мина повече от месец и нищо не получих си поръчах от колегата L&R и си монтирах на моята кола както съм описал.Сутринта обаче получих смс че имам пратка в Еконт - и познайте, точно модулчето което бях решил че са се отказали да ми пратят. Вместо да го връщам на колегата реших, че ще бъде монтирано на бащата. Модула е малко по-различен - няма функцията да управлява и задните габарити през допълнително реле, нито пък тази да се пускат дневните светлини с отключването на колата от алармата, само пуска фаровете. Това е "базовият" модел на цена 29лв, а модела който има всички функции е с цена 36лв.Разликата при свързването е че има два отделни изхода и така може да се свърже направо към кабелите, които отиват към лампите, а не към силовият изход на релето. Другата разлика с моя модул, е че този се програмира чрез светлинния клаксон, вместо чрез габаритите - в случая е малко недостатък, по нататък ще обясня защо.Модула го монтирах отново на късите и го скрих под волана при таблото с бушоните. Двата жълти кабела ги свързах направо към двата кабела отиващи към лампите във фара. На снимката съм посочил на кой конектор се намират - цветовете им са сив с черна ивица за левият фар и чисто сив за десният. На същият конектор има чисто черен кабел, който е масата на машинките за регулиране на фаровете, към него свързах масата на модула. Силовият плюс на модула го свързах към единият от двата кабела, които захранват цялото табло с бушоните - дебел червен и по-тънък бял. Избрах по-тънкия, че е по-лесно за запояване.Плюса през контакт /синият кабел на модула/ го свързах отново към оранжевият кабел на буксата на ключа от към мотора, а кабела за включени габарити, който гаси дневните светлини /бял на цвят/ го свързах към жълтият кабел на другата букса на ключа, тази от към купето. На този кабел има +12 волта при пуснати габарити или светлини за паркиране.Единствено не свързах сивият кабел на модула, този който трябва да се свърже към светлинният клаксон и който служи за програмирането. Както съм споменал по-нагоре в темата релето за дългите е при мотора и в случая е неудобно за свързване след като модула е в купето. Другият вариант е да се търси от самият лост на волана да се вземе, ама много занимавка и не си заслужава, тъй като няма всеки ден да променяте силата на светене. За това оставих този кабел свободен, само първо чрез подаване директно към него на 12 волта /не през светлинният клаксон/ си промених силата на светене на модула от 20% /фабричната настройка/ на 30%, то друго няма какво да му се програмира.Долу са снимки на конектора където трябва да свържете жълтите кабели, тези които ще управляват лампите във фара.
                                Прикачени файлове
                                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                                Коментар

                                Working...
                                X