А най-лесния вариант е да си купиш такива диоди с чип точно с такова предназначение.Има ги на много места. В Аутомания са 3 лв два броя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
диодни габарити проблем
Collapse
X
-
biricata написа:А най-лесния вариант е да си купиш такива диоди с чип точно с такова предназначение.Има ги на много места. В Аутомания са 3 лв два броя
Коментар
-
ogi28b написа:Писането на кирилица е задължително в този форум Успоредно на всеки светодиоден габарит свържи резистор със съпротивление около 41 ом , който да може да разсейва поне 5 вата топлина. Например в каталога на Комет е подходящ модел R5WCEM 39R. Постави го така, че да не се допира до нищо, защото се нагорещява до 150 градуса
Коментар
-
Теоретично правят по-висока температура, защото разсейват енергия само като топлина, а лампичките разсейват топлина и светлина. Писал съм 41 Ом, защото толкова излиза по простата сметка за I = U / R. Понеже няма 41 ома, затова писах за най-близкия по омове, който да разсейва поне 5 вата, а това е 39 Ома. Резистор 47 Ома ще разсейва по-малко ватове (при 14.4 Волта в колата, ще разсейва около 4.4 вата), защото ще преминава по-малък ток през него. Съответно ще е относително по-студен. Щом с 47 не ти дава грешка - ползвай него. Даже бих те посъветвал - вземи по няколко броя от следващите резистори в този ред. Колкото повече Омове, толкова "по-студен" ще е резисторът. Използвай този, който хем е с най-много омове, хем не ти дава грешка.
Коментар
-
колеги аз се справих с проблема. значи аз съм си сложил диодчета които са по 4 на цокъл,оправих грешката с 2 резисторчета по 47ома/5w.искренни благодарности на колегата ogi28b много подробно обяснение даде. само не разбрах колега има ли някаква опасност от тези резисторчета да се прецака нещо електрониката на автомобила,че съм чувал лоши работи ако това се случи.
Коментар
-
Електрониката на автомобила не знае дали ти си сложил резисторчета или лампички, или гирлянди. Само знае, че там има определен товар, отчита го, и гаси чек-контрола. Само внимавай да не се допрат до друг кабел, че може да му стопят изолацията и да стане късо съеединение. Сега остава, ако имаш време - да намериш точно такъв резистор, който ако сложиш, да гасне чекът, но ако махнеш светодиодите (т. е. ако изгорят) да светне чекът. Така ще си имаш работещ чек-контрол. Това е равносилно на смяната на резистори в чек-контрола.
Коментар
-
колега ако говориш за тези които сложих аз 2х47ома да сложа с повече омове не става. следващите от поредицата са 68ома.пробвах но светва чека.интересното е че пробвах с един 150 и 39 и нямаше грешка после сложих и другия 150ома и светна чека. реших че ще е по добре да са 2 еднакви.тогава почнах да ги слагам и от едната и от другата страна да са комплект.от 68 ома и нагоре дава грешката,затова оставих 47омовите.ако имаш някаква друга идея казвай лесно се зарибявам само да мога да се справя.
Коментар
-
Еми ето ти повод да си играеш: има резистор 56 Ома в поредицата. Има и такива по 1, 1.2, 1.8, 2, 3.3, 3.9, 4.7 .... Слагаш този от 56, ако няма грешка, последователно на него свързваш някой от малките, примерно от 3.3 и общото става 59.3, после по-голям, и така докато се появи грешката, връщаш един назад, и пробваш с махане на лампата. Ако пък с 56 направо ти даде грешка, значи започваш да добавяш малките към този от 47 Ома, и така... Абе играчка си е наистина, и е малко по метода проба-грешка. Но пък ще ти работи чекът и ще има полезно инфо за следващите с този модел кола.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар