Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свързване на потенциометър за осветлението на таблото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свързване на потенциометър за осветлението на таблото

    Здравейте преди 2 дена сложих фарове от марея с лупи и ел.регулиране което стана много бързо защото имаше изградена инсталация до единия фар и пред километража стоеше празната букса,но понеже си взех конзола около километража и с регулатор за осветеноста на таблото искам да попитам някой ако знае илли има схема каде се връзва този потенциометър. Предполагам той действа само на крушките на уредите а не на другите индикации на таблото.Ако някой знае нещо по въпроса нека да сподели
    Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
    Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

    #2
    Кабелът, който захранва осветлението на таблото се прекъсва и двата му края се свързват към потенциометъра.Даже си намерих картинката, явно някой някога пак е питал за това. На големия конектор на таблото, на 18 краче, кабелът е жълто-червено. Може да го прекъснеш където намериш за добре. При таблото с бушони този кабел се намира на гърба му и там не е много удобно...Двата кабела, които са в кръгчето, са червено-жълто, а другият е черен. Няма други кабели с тези цветове. Това, в случай, че не успееш да видиш кое точно е 18 краче.
    Прикачени файлове

    Коментар


      #3
      Мерси за бързия и много полезен отговор. И аз след малко мерене с уред се бях насочил към жълто-червения кабел но не бях сигурен така че сега се надявам всичко да стане.
      Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
      Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

      Коментар


        #4
        Еее тва табло го свалих и сложих сигурно 10 пъти :D 1. Реших да подменя крушките защото бяха почерняли но в магазина (аутомания) нямаха такива и реших да ги заменя с ДИОДИ 2. кабела е жълто-червен но при нем не беше на 18-то краче може би защото моя е с механично отброяване на километрите а на схемата е с електронното и имя някаква разлика.3. Жълто-червения кабел на голямата букса е плюса на 3 от крушките но не и на крайната дясна. Реших да вържа потенциометъра само на 3-те защото то и без това не свети кой-знае колко силно а 4-тата да си свети както тя си знае 5. Изчаках да се съмно защото през деня нищо не се виждаше. Давам на контакт и...........УЖАС ... цвета е зелено-лилаво-бяло-червено-синкав и това всичкото на петна Ако има някои колега с диоди в таблото да сподели как става това чудо 6. Потенциометъра ...врътвам го и нищо..... можеби поради ниската консумация на диодите резисторите в потенциометъра не им въсдействат по никакъв начин. И такаааа си отиде цял ден в смяна на крушки и включване и изключване на таблото
        Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
        Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

        Коментар


          #5
          biricata написа:
          Еее тва табло го свалих и сложих сигурно 10 пъти :D 1. Реших да подменя крушките защото бяха почерняли но в магазина (аутомания) нямаха такива и реших да ги заменя с ДИОДИ 2. кабела е жълто-червен но при нем не беше на 18-то краче може би защото моя е с механично отброяване на километрите а на схемата е с електронното и имя някаква разлика.3. Жълто-червения кабел на голямата букса е плюса на 3 от крушките но не и на крайната дясна. Реших да вържа потенциометъра само на 3-те защото то и без това не свети кой-знае колко силно а 4-тата да си свети както тя си знае 5. Изчаках да се съмно защото през деня нищо не се виждаше. Давам на контакт и...........УЖАС ... цвета е зелено-лилаво-бяло-червено-синкав и това всичкото на петна Ако има някои колега с диоди в таблото да сподели как става това чудо 6. Потенциометъра ...врътвам го и нищо..... можеби поради ниската консумация на диодите резисторите в потенциометъра не им въсдействат по никакъв начин. И такаааа си отиде цял ден в смяна на крушки и включване и изключване на таблото
          А случаино да си подал и - минус на средното краче на потенциометъра ? Шото иначе неработи ... имаш вход + после - минус в средата и после изход + които отива към таблото ... един вид потенциметъра си е РЕЗИСТОР ама с променливо съпротивление в някъф диапазон 0 от до ...
          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

          Коментар


            #6
            Да потенциометъра е всъщност няколко резистора на степени с различни стойности и има само 2 изхода. Представи си опростена схема с една крушка и батерия.Няма каде да включиш потенциометър с 3 изхода
            Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
            Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

            Коментар


              #7
              Fiat_Punto11 написа:
              А случаино да си подал и - минус на средното краче на потенциометъра ? Шото иначе неработи ... имаш вход + после - минус в средата и после изход + които отива към таблото ... един вид потенциметъра си е РЕЗИСТОР ама с променливо съпротивление в някъф диапазон 0 от до ...
              Това е делител.В случая няма потенциометър, има реостат. Един вход и изход.

              Коментар


                #8
                кола

                Какви диоди LED слагаш ярко бели или цветни потенциометъра трябва да го смениш трябва да е с 3 крачета не само навързани съпротивления
                КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                Коментар


                  #9
                  Ами сложих бели поне за такива ми ги продадоха.След като светнаха забелязах че имат лек лилав отенък.Потенциометъра е фабричния си който е с 2 изхода а за да сложа друг трябва да се преработва и не смятам да го правя.Проблема е в китайските диодите които не осветяват таблото както трябва. Виж на некои гоуф може да светят добре ама на фиата не се получава
                  Прикачени файлове
                  Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
                  Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

                  Коментар


                    #10
                    На диодите не се подава директно 12 В. Техният ток трябва да бъде ограничен от резистор за всеки диод, в противен случай радоста ще е твърде кратка. Това е и възможната причина да имаш различни утенъци на светлината. На потенциометъра за регулиране на осветлението на таблото, в единия край - който отива към светодиодите трябва да поставиш резистор към маса. От така получения делител на напрежение между резистора и потенциометъра ще пуснеш ток към осветлението на таблото. Ако искаш точни стойности на резисторите за диодите и делитела, както и схема на свързване, кажи какви диоди си взел и ще ти проектирам схема със стойностите на елементите и инструкция за монтаж.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Dido_Lyubenov написа:
                      На диодите не се подава директно 12 В. Техният ток трябва да бъде ограничен от резистор за всеки диод, в противен случай радоста ще е твърде кратка. Това е и възможната причина да имаш различни утенъци на светлината. На потенциометъра за регулиране на осветлението на таблото, в единия край - който отива към светодиодите трябва да поставиш резистор към маса. От така получения делител на напрежение между резистора и потенциометъра ще пуснеш ток към осветлението на таблото. Ако искаш точни стойности на резисторите за диодите и делитела, както и схема на свързване, кажи какви диоди си взел и ще ти проектирам схема със стойностите на елементите и инструкция за монтаж.
                      (за 12 V 360 -390 Ома е резистора към диодите ... работят някаде на 3-4 волта принципно без резистор .. ) ... попаднах в един саит за диоди ... готови с фасонките за таблото на фиатките ... белите са най-евтини ... http://www.led-bg.com/ Автомобилни LED системи Серия LED автомобилни крушки за табла - B8.5D ... има доста варинати ... ама се пак бя ми са вижда 6.60 за диод 40 стинки с + резистор за 5 и фасунка ... но се пак е по добро решение аз импровизирах напрво заповах за фасонките Тез чуми си имат вграден резистор ... А относно колегата с таблото мисля ,че може да си разкара зеления отенат със шкурка на гърба на циферблата на таблото ... ама се пак да внимава , на белите циферблати знам ,че става ...
                      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                      Коментар


                        #12
                        Fiat_Punto11 написа:
                        (за 12 V 360 -390 Ома е резистора към диодите ... работят някаде на 3-4 волта принципно без резистор ..
                        Колега, недей така. Прочети темата на ilkor а светодиоди, пък тогава пиши такива твърдения. Това, което си написал, е изключително подвеждащо. От 3 до 4 волта има огромна разлика. На 3 волта може и да не светне, а ако светне, токът ще е изключително малък и ще свеети много слабо, ако например светодиодът е с характеристика 10 мА / 3.3 В. На 4 волта пък имаш 99% шанс да го запалиш в първите 10 минути светене. Светодиодът си има точно определени характеристики и ако те не са спазени - резултатите са незадоволителни. За един светодиод може 360 ома резистор да е достатъчен, за да му ограничи тока при напрежение 12 В, но за друг - може да не е достатъчен този резистор. За трети - може да е прекалено много. Самите резистори също имат мощностни характеристики, които трябва да се спазват. Също така - напрежението в колата трябва да се счита за 14.4 В при изчисляване на светодиоди, а не за 12 В.

                        Коментар


                          #13
                          ogi28b написа:
                          Fiat_Punto11 написа:
                          (за 12 V 360 -390 Ома е резистора към диодите ... работят някаде на 3-4 волта принципно без резистор ..
                          Колега, недей така. Прочети темата на ilkor а светодиоди, пък тогава пиши такива твърдения. Това, което си написал, е изключително подвеждащо. От 3 до 4 волта има огромна разлика. На 3 волта може и да не светне, а ако светне, токът ще е изключително малък и ще свеети много слабо, ако например светодиодът е с характеристика 10 мА / 3.3 В. На 4 волта пък имаш 99% шанс да го запалиш в първите 10 минути светене. Светодиодът си има точно определени характеристики и ако те не са спазени - резултатите са незадоволителни. За един светодиод може 360 ома резистор да е достатъчен, за да му ограничи тока при напрежение 12 В, но за друг - може да не е достатъчен този резистор. За трети - може да е прекалено много. Самите резистори също имат мощностни характеристики, които трябва да се спазват. Също така - напрежението в колата трябва да се счита за 14.4 В при изчисляване на светодиоди, а не за 12 В.
                          ми говоря за ярките светодиоди ... а и за оцветените и 2те работят на 360 и не са ми изгоряли ... прав си ,че в колата е 14 ... а при последователно свързване на диоди пък е нужен резистор според броя им ... Но потвърждавам ,че нямам проблем с 360 ома на ярки сини светодиоди от 40 стинки и също от другия модел дето са боядисани в синио и са по слаби ...
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #14
                            Ми те диодите си имат вграден резистор нали са уж заместители на крушките.Проблема според мен е в конструкцията на таблото. Вътре има една прозрачна пласмаса по която разпръснатата светлина от крушките се отвежда точно до кадето трябва, а диодите имат насочен сноп светлина и с тях не се получава.Като например стрелките на уредите с диодите въобще не светят докато с крушките светят ярко червено
                            Opel Astra Coupe Bertone Turbo Z20LET 200 hp
                            Fiat Bravo 1.6 16v 118 hp ПРОДАДЕН !!!

                            Коментар


                              #15
                              biricata написа:
                              Ми те диодите си имат вграден резистор нали са уж заместители на крушките.Проблема според мен е в конструкцията на таблото. Вътре има една прозрачна пласмаса по която разпръснатата светлина от крушките се отвежда точно до кадето трябва, а диодите имат насочен сноп светлина и с тях не се получава.Като например стрелките на уредите с диодите въобще не светят докато с крушките светят ярко червено
                              Ама ти какви диоди сложи ? Готови запоени във фасунги или ти си ги запои сам. Диодите нямат вграден резистор, те светват когато напрежението на анода спямо катода достигне стойност при която прехода се отпушва. За да не премине през прехода по-голям ток от този на който издържа, се поставя резистор последователно на диода, който ограничава този ток. Затова ти поисках информация за диодите, за да знам какъв ток им трябва и да изчисля какви резистори трябва да им сложиш. И като гледам снимките които си постнал си задавам въпроса, дали си съобразил посоката на на всички диоди ( +/- ), защото изглежда че някои не светят или са изгорели още с включването. Не е за подценяване и факта, че излъчват свелината малко насочено и е вероятно да не можеш да изполваш световодите в таблото по рационален начин. Ще трябва да намериш начин да направиш повърноста им матова за по-добър ефект.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X