Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диоди за диодна плочка на динамо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Диоди за диодна плочка на динамо

    Здравейте,интересуваме от къде в София мога да закупя диоди (съответно плюсови и минусови) за диодна плочка на динамо. Спрял съм се на този вариант, да ги сменя, защото е може би е най - евтиният. В моргата ми искат 70 лв. за алтернатор, който е в по-лошо състояние от моя. За нова дидодна плочка също искат някакви невероятни суми. Има вариант да взема диоди от друго динамо, но там се налага избиване от плочката и ново набиване, а това води до мачкане на леглата и корпуса на диодите. Ако някой е правил това "упражнение" ще съм му благодарен ако сподели от къде мога да ги закупя.

    #2
    .

    Преди около 2 години правих тази маневра на приятел на Ланчата и по спомен диодите излизаха около 10тина лв.Процедурата не е сложна успех.

    Коментар


      #3
      "10тина лв." всичките или 1?Иначе процедурата е ясна ама ми се ще да сложа нови диоди. За сега в магазините които питах ме гледат тип "това нещо за ядене ли е..?" или "... от къде пък ние да продаваме нещо такова".

      Коментар


        #4
        .

        Все пак беше преди 2г. но мисля че тогава купих 4 диода и един ми остана,но нямам спомен къде съм го метнал.10тина бяха 4те.

        Коментар


          #5
          Мерси за информацията. Все пак ако някой знае нещо по въпроса да "свирка".

          Коментар


            #6
            вземи си нова плочка , не е толкова скъпа. диодите на са плюсови и минусови. няма такова нещо. имаш 2 вида на плочката, едните са за голям ток за ротора, другите са за още по-голям ток изправителни за статора :D . освен това са монтирани с точкови заварки.а ти що реши да ги сменяш. ако са здрави, няма никакъв смисъл от смяна.

            Коментар


              #7
              За нова плочка искат много пари, поне там където аз ходих. Пък и не беше същият размер. Общо взето най-евтиният вариант е смяна на диодите. Два от диодите на радиатора са изгорели, след като те са заминали и в другите няма много живот. Поради тази причина искам да сменя всички, които са на радиатора. Колкото до разновидностите им диодите чисто технологично са реализирани по два начина - "+" свързан с корпуса на диода и "-" свързан с корпуса на диода. Това помага за по - лесна реализация на изправителния грец.

              Коментар


                #8
                здравей

                имам такава плочка с 6 диода оригинална купих за смена но се оказа друго и така ми стои ако имаш интерес за 40 лв е твои

                Коментар


                  #9
                  трябва ти същата плочка като твоята. неоригиналните са от 30 до 50лв по спомен. не изглеждат добре направени, но са ок. няма грижи с тях.на плочката имаш 3 малки диода за ротора и 6 големи изправителни. единствения вариант е да ги смениш с такива свалени от друга плочка.

                  Коментар


                    #10
                    Re: здравей

                    pi_66 написа:
                    имам такава плочка с 6 диода оригинална купих за смена но се оказа друго и така ми стои ако имаш интерес за 40 лв е твои
                    Благодаря за предложението, но не ми се иска да избивам диодите от друга плочка, защото както казах по-горе се деформира корпуса им. За сега все още ще търся нови.

                    Коментар


                      #11
                      kolev написа:
                      трябва ти същата плочка като твоята. неоригиналните са от 30 до 50лв по спомен. не изглеждат добре направени, но са ок. няма грижи с тях.на плочката имаш 3 малки диода за ротора и 6 големи изправителни. единствения вариант е да ги смениш с такива свалени от друга плочка.
                      Да, това ще е варианта ако не мога да намеря нови или пък да се изведе изправителния грец извън динамото в кутия. Поне тогава няма да има значение корпуса на диодите и ще се намерят лесно, но ще е нужен голям радиатор за охлаждането им .

                      Коментар


                        #12
                        здравей

                        плочката е оригинална и чисто нова по касно 6ти прата снимка

                        Коментар


                          #13
                          преди да събереш алтернатора, прозвъни намотките на статора да не би заради това да са изплющели диодите.

                          Коментар


                            #14
                            Преди малко закупих 6 диода от магазин за алтернатори. Към магазина има и сервиз. Диодите, които се предлагат са според модели на динамото. Моето в случая е модел Hitachi LR190-734B (Японско). Диодите за него плюсови и муинусовови са по 9 лв. за диод. 54 лв. трябваше да дам само за японските диоди. Предложиха ми и плочка за съответното динамо, но проблема беше, че имаше само оригинално за 120 лв. Оказа се, че диодната плочката на алтернаторите от опел с двигател ISUZU е почти същата. Разликата беше, че опелската има 1 диод повече (което не е проблем), но болта който излиза от плочката е малко по встрани. И този вариант отпадна. Диодите които закупих са BOSH - 3лв за бройка. Те са с малко по-голям диаметър на корпуса и по-дълги, но това няма да е проблем. Плочката, която я имам лесно ще се разпробие. Общо взето си решавам проблема с 18 лв. Остава само да преправя плочката.Прикачвам и малко снимки на месторазположението на магазина и диодите, които съм закупил (минусови - черни, червени - плюсови)Благодаря на всички отзовали се!
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #15
                              Ето снимки на плочката с изгорелите диоди и същата плочка, но с набити новите диоди. При нея, за да се компенсира разликата в дължината на диодите, сложихме гитенксова плочка със същата форма между 2 те части.Всичко това беше съпроводено с разпробиване на дупките на плочката, след което изработване на гитенаксовата плочка с много пилене на шмиргел и разпробиване на малък струг. По-голямата дебелина на плочката измести мястото на залепване на проводниците на статора. За същите тези проводници 100 W поялник не беше достатъчен, за да ги залепи и използвахме поялник с газова горелка. Стругът послужи и за набиване на диодите вместо преса.
                              Прикачени файлове

                              Коментар

                              Working...
                              X