Колата е браво , двете стъкла са електрически - дясното се сваля и вдига по-бавно от бутона на лявата врата от колкото с бутона на дясната - с него вдига нормално . Ще съм благодарен на всеки който има подобен опит и ми е полезен да го оправя .
И при мен извесно време беше така, докато проблема не се реши от самосебе си - просто вече не бачка . Иначе не е задължително да е от електрониката, в началото през 2-3 месеца си свалях редовно машинките за профилактика, също голяма мизерия се натрупва и по самите лайсни и оплътненията на стъклото като му затрудняват движението, докато го правех това проблеми нямаше ..... ама просто ми писна вече.
Няма да се плашиш, и аз съм така. Не съм разследвал причината обаче мисля че дясното е по-бавно по две причини.Първо всички жици които управляват дясното стъкло първо минават първо през лявата врата и по-точно през копчето при водача за управляване на дясното стъкло.Второ токът за дясното стъкло минава през контактите на лявата врата и после през контактите на дясната врата. На всеки контакт има някакво преходно съпротивление и в крайна сметка до моторчето на дясното стъкло достига по-малко напрежение.Излиза че пътя който изминава токът за дясното стъкло е по-дълъг, минава през повече жици и контакти. Всеки един от тези елементи намалява напрежението което достига до моторчето на стъклото.
Колеги, управлението на ел-стъклата е по електронен път. Също така, колегата казва, че когато ползва бутона на дясната врата, стъклото се движи нормално, а от бутона на лявата - по-бавно. И в давата варианта тока за ел. двителчето минава по едни и същи кабели. Остава варианта да има проблем с бутона на лявата врата, който е за дясното стъкло, или кабелите от този бутон до електронния модул. Стъпка първа - размяна на кабелите на двата бутона за тест. Стъпка две - почистване на буксата на лявата врата с контактен спрей - тази която свързва кабелите във вратата с кабелите към купето. Стъпка три - почистване на буксата на електронния модул по същия начин.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Колеги, управлението на ел-стъклата е по електронен път. Също така, колегата казва, че когато ползва бутона на дясната врата, стъклото се движи нормално, а от бутона на лявата - по-бавно. И в давата варианта тока за ел. двителчето минава по едни и същи кабели. Остава варианта да има проблем с бутона на лявата врата, който е за дясното стъкло, или кабелите от този бутон до електронния модул. Стъпка първа - размяна на кабелите на двата бутона за тест. Стъпка две - почистване на буксата на лявата врата с контактен спрей - тази която свързва кабелите във вратата с кабелите към купето. Стъпка три - почистване на буксата на електронния модул по същия начин.
Колега до колкото разбирам, искаш да кажеш, че силовата част си стои някъде а бутоните само командват тази силова част.Ако е така то тогава бутоните няма да имат нищо общо със скоростта. Нека някой да даде първо схема на стъклата и тогава да умуваме как е изпълнението.
http://dox.bg/files/dw?a=c069407e8e На страници 26 и 27 има схема на свързване на управлението на ел. стъкла на Мареа. На Браво и Брава трябва да е по същия начин. Вижда се, че бутоните подават сигнал на модула за управление, а той управлява машинките. Варианта за проблемен бутон е, ако бутона не дава добър контакт и шашка електрониката. Същото важи и за буксите от бутона до модула за управление.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Разликата между бутоните е само в захранванията, лявата врата се захранва от контактният ключ, дясната врата минава през реле, което пък се управлява от контактният ключ. Минусите на бутоните също са от различни места. Двата мотора се управляват изцяло от (не знам как е правилно да го нарека).Има обаче нещо което не мога да разбера, защо бутоните правят реверс на + и -. Няма никаква логика да го направят така, така все едно самият ключ си прави реверса на мотора За да се сложи точна диагноза си трябва да се знае какво има в кутия 244.
Нали трябва ECU (Electronic Control Unit -електронрм блок за управление) да знае да вдига или да смъква стъклото Затова бутоните разменят поляритета на подавания сигнал.
Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар