Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat Bravo, дългите не светват ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat Bravo, дългите не светват ...

    Здравейте,от вчера съм собственик на Fiat Bravo 1.6SX, вечерта забелязах, че дългите не светят. На таблото, индикацията за дълги светлини светва, но не и дългите.Не съм поглеждал състоянието на крушките, но силно ме съмнява и 2-те да са изгорели.Въпроса ми е, има ли отделен бушон за дъгите светлини ? Предполагам, че дългите преминават през реле, та къде се намира въпросното реле и евентуално, каква е смяната му, като цена ?

    #2
    Колега не знам дали си проверявал бушоните, ако не започни от тях. При мен на Пунто МК2 имам едно реле за къси и едно реле за дълги и четири бушона по два за къси и дълги, съответно отделно за ляв и десен фар. Релето и бушоните за дългите се намират в кутията в двигателния отсек, а тези за късите в купето отляво на волана под него. Така е при мен. Дано съм помогнал с нещо.Поздрави!

    Коментар


      #3
      Дългите не минават през реле. Започни от лампите, а щом свети тази на таблото - значи поне единият бушон е здрав (за десния фар). Ако лампите са здрави - откачи буксите на фаровете и провери дали идва ток на трите жици, когато си на дълги. Черната е маса, жълтата е габарити. На другите два цвята трябва да има +12, когато си на дълги.

      Коментар


        #4
        Сложих нови крушки и всичко светна. Пробвах старите, които не светеха, като взема ток директно от акумулатора и си светеха.Не знам къде е бил проблема, но сега си свети всичко.Все пак, отворих капачето, под волана, където са бушоните и един 5 амперов беше изгорял, смених го и докато дам на контакт изгоря отново. Някой има ли представа за какво е този бушон и дали е възможно от него да ми свети постоянно лампата на въздушната възглавница ? ПП. Мисля, че беше единствения 5А бушон. Мястото му беше в горния десен ъгъл.

        Коментар


          #5
          Хм, според схемата няма 5 А предпазител.
          Stop giving directions, just say "Follow me."
          Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
          Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

          Коментар


            #6
            А може ли някой да качи схемата, така че да покажа кой бушон е проблемен.

            Коментар


              #7
              Тук познаваш ли кой е бушона който гори?
              Прикачени файлове
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                OfftopicИ аз съм разглобявал половината кола заради неработещи дълги, убеден, че "няма начин и двете едновременно да изгорят". Явно има начин, точно така беше станало.

                Коментар


                  #9
                  Фаровете ги оправих. Бушона остава загадка, ето точно кой е - и един друг проблем ме измъчва. Има ли начин CD-то ми да не изгасва, когато колата не е на контакт ?

                  Коментар


                    #10
                    Според схемата, този бушон е за електрически шибидах, но ще проверя на Мареата утре. Само да не забравя. А ЦД-то оригиналното на ФИАТ ли е ? Ако е оригиналното, без да го включваш, натискаш и задържаш бутон "муте" докато на дисплея ти изпише "IGN OFF". По същия начин се прави и обратната процедура.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Това е за да не изгасва, в момента, в който гасиш колата. А за да не изгасва, когато не е на контакт - няма начин, освен ако не се промени умишлено захранването.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Това е за да не изгасва, в момента, в който гасиш колата. А за да не изгасва, когато не е на контакт - няма начин, освен ако не се промени умишлено захранването.
                        :D Нещо май се пообърка :D Нали и в двата варианта не е на контакт ? Колегата и той не е уточнил, може ли да да си пусне радиото когато колата не е на контакт. И аз писах за оригинално фиатско радио, с уточнението, че това е начина при оригиналното.
                        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                        Коментар


                          #13
                          Не съм се пообъркал. Ти говориш за единия случай, аз за другия. Според мен авторът пита за втория случай - изгасване след 20-на минути, когато колата не е на контакт. Ако е имал предвид, че му гасне CD-то, когато прекъсне контакта - значи не се е изразил добре. Той ще каже де, ако влезе скоро...

                          Коментар


                            #14
                            Това с изгасването след 20 минути се контролира от процесора в самото радио и няма как да го промениш, ако не му бръкнеш в EPROM-a.
                            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                            Коментар


                              #15
                              Не не, става въпрос за CD, не фиатското радио.От къде да му подам постоянен ток, така че да работи, дори когато колата не е на контакт, защото е адски дразнещо, всеки път да си оправям всичките настойки.

                              Коментар

                              Working...
                              X