Имам си един усилвател и бас кутийка в багажника. Проблема ми е някакъв гаден шум, предполагам че е от алтернатора.При Типо, има един кабел, който е изведен за касетофон. Предположих че е изведен от акумулатора и на него съм вързал касетофона. Ако е вързан само касетофона, шум никъде няма.Ако вържа усилвателя и колата не е запалена, шум няма.Ако е запалена - шум има.Ако е запалена и съм пуснал само касетофона, без усилвател - шум няма.Пробвах да откача масата на усилвателя и да остане тази на сигналния кабел -няма ефект.Пробвах да откача масата на сигналния кабел -няма ефект.Сложих кондензатор - някакъв 22000мкф/25в - усилвателя е 50вата РМС -няма ефект.Пробвах да закача при усилвателя едната маса за другата - намалява леко, но не изчезва.Въпроса ми е дали някой се е борил с това нещо?При Типо има ли директен кабел от акумулатора, щото натам съм се насочил, или не?Дали шума не е от бобината? Моето е без дистрибуторна капачка.Ако е от алтернатора, смяна на четки?Предложиха ми да сложа кабел директно от акумулатора, с кондензатор, това удачно ли е? И какъв да е кондензатора?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернаторен шум
Collapse
X
-
Навремето имах подобен проблем и го реших слагайки дросел(бобина).При по евтините усилватели филтрирането не е решено по най добрия начин и на практика имаш звуков обортомер.В големите авто аудио центрове продават филтри(за захранването)които вършат чудесна работа.Потърси решение на проблема си при тях.
-
И моето мнение е да не разлистваш колата, ами да потърсиш причината в захранването на усилвателя. Обикновено са импулсни, а по-евтините не са добре филтрирани. За съжаление не мога да ти предложа конкретно решение, но мисля че посоката е да се елиминират смущенията от захранването на крайното стъпало (т.е. каквото те съветва kaci).ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Всъщност, направих си един усилвател с TDA1562Q, схемата е като тази http://neomontana.dir.bg/kit112.htm#С него не шуми. Обаче е по-слаб на слух от другия.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
захранване
Може да изведеш кабел от акумолатора но няма да помогне много .Слагането на кондензатор помага но не много и намалява W Има филтри за +/захранването/ може да пробваш с тях може да стане в/ повечето случай /а може и не . Зависи от усилватела и колата ако нещо колата малко е пипана или не работи ел системата .Каквото и да правиш шум ще има .
Коментар
-
Поразрових се из нета. Вижте какво намерих:http://www.diysubwoofers.org/project...ресното е накрая. С две думи - ако вземеш едно уокменче с отворен капак, и слушалки, пускаш го на плей и имаш устройство за улавяне на електромагнитни смущения. Ако е от това - ще пробвам.Филтрите не помагат във всички случаи, както се оказва. Просто честотата се променя с натискане на газта.Проблема си е в усилвателя, както споделиха някои колеги, в момента мисля как да се справя с това.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
geshabeli написа:Поразрових се из нета. Вижте какво намерих:http://www.diysubwoofers.org/project...ресното е накрая. С две думи - ако вземеш едно уокменче с отворен капак, и слушалки, пускаш го на плей и имаш устройство за улавяне на електромагнитни смущения. Ако е от това - ще пробвам.Филтрите не помагат във всички случаи, както се оказва. Просто честотата се променя с натискане на газта.Проблема си е в усилвателя, както споделиха някои колеги, в момента мисля как да се справя с това.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Продават ги защото има балъци да ги купуват. До колкото разбирам, филтрите са за всеки усилвател и вид шум - отделни, и за да има ефект се правят според постановката. С две думи, само ако ми разрешат да го пробвам и после да го купувам, тогава си струва.Сега съм намислил да сложа усилвателя отпред, той така или иначе е малък, за да видя ефекта.Тогава елиминирам индуцирания шум с по-къси кабели на сигнал и захранване.Пък и май открих проблема с другия усилвател - кофти бушон. Не съм го пробвал още.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Това с уокменчето е стааааааааааара, изпитана джедайска западна техника, чрез която с главата на уокменчето ловиш паразитни излъчвания. Не си ли си чувал ГеСеМе-то през колонки или уредба като излъчва? Е уокменчето улавя по-добре. Препоръчва се да се удължат жичките на главата му за по-добър ефект :DСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
Въпрос на маси. Т.е. не са вързани на едно и също място. А усилвателите се захранват директно от акумолатора. Може и да е ти е от инжекциона. При лоша маса на ЕКУ също хвърля бози по захранването. А най-вече тези бози влизат през входа - потенциални разлики между изхода на касетофона и входа на усилвателя. Пробвай вариянти и с по два разделителни кондензатора - и на активния край и на масата. И както казват бакшишите - вземе ли да ти се смущава много станцията - сменяй акумолатораno pain no pain
Коментар
-
geshabeli написа:Това с уокменчето е стааааааааааара, изпитана джедайска западна техника, чрез която с главата на уокменчето ловиш паразитни излъчвания. Не си ли си чувал ГеСеМе-то през колонки или уредба като излъчва? Е уокменчето улавя по-добре. Препоръчва се да се удължат жичките на главата му за по-добър ефект :DFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар