мда това е по-доброто решение. и модула можеш да го вържеш на елемент 28 , конектор Ф -пин 4. тоест на прекъснатия кабел . пин 3 и 4 ти се явяват обща точка на дългите.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос към разбиращите от ел. инсталации.
Collapse
X
-
Slavi_Lancia написа:Оги благодаря и на теб за включването, тъкмо си мислех не став али и с два диода вързани на 3 и 4 а преди тях ДРЛ, така няма да се връща ток на зад към реле 48. Не претендирам че съм мого в час но вие ще кажете добра ли е идеята.п.п. Под кабел 2 на букса С на модул 27 имаш предвид средното кабелче ли?
Коментар
-
Лелеее аз до де се туткам вие сте написали два поста. Оги за бира грижа нема, лошото е само че идването в София излиза по скъпо от ДРЛ-а Я погледни моята идея, не за друго ами ще се радвам и моята глава ако е родила нещо Инак ако правилно съм разбрал с зелено съм очертал това което предлагаш ти.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Да, това със зелено е най-разумното, според мен. Твоят вариант също е правилен. Трябва да намериш диод който да поема безпроблемно 10 А. Трябва да свалиш таблото с бушони, да го отвориш и вътре да сложиш този диод. Не е ли малко трудоемко? Това със зеленото - само трябва да измериш с мултицет дали на позиция C-2 при волана имаш +12 при къси, и 0 (нула) при габарити и изключено положение, за да не стане някоя грешка. Може без да изключваш конекторите - с карфица да прободеш кабела, но внимавай, че той е доста тънък и се къса лесно.
Коментар
-
Ееееее Оги доволен съм, поне мисля правилно верно трудно за изпълнение па и диода сигур тряя да е некои огромен щом 10Ам не им разбирам много после мислех да резна 3-4 да ги вържа заедно след тях слагам диода после кабела на ДРЛ и пак ги връзвам на 3 или на 4. Обаче ще намеря де е тоя кабел с мултицета и ша го направя по твоя метод, наистина е наи-лесен и разумен, чак се чудя тея серсеми що не са го напраили така заводски ами е трябвало цялата тая хамалогия, и от тука маи се получава и тва премигване на късите при смяна на къси дълги нали. Значи:-Разбирам че като резна и вържа веригата ЛР за тва кабелче на светлините за мъгла щом цъкна на къси то ще задейства релето 48 което от своя страна ще затвори контакти 87 и 30 и тока за късите от R ще протече по HR и си захранва късите от там. Тоест в цялата ситуация променяме само управлението на релето. И така дългите остават независими- гениално А пък за останалия самотен краи на веригата LR направо мога си вържа ДРЛ сигнала. Значи остава да намеря изход 4 на куплунга F при бушоните само дето как ще го позная освен че е левия до кабела на габаритите или че е 4 тия от ляво на дясно, или 2 рия които получава 12 волта при дълги п.п. лелееее колко ми е ума, че на мен ко ми пречи да си вържа модула на късите светлени, така не тряя нищо да пипам по инсталацията, хем на колата ще светят по големите секции от фаровете, аииии главоооооооооПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
На няколко неща обръщам внимание:1. Направено е така заводски, ама малко по късно в годините на производство, когато на някой все пак му е хрумнала тази идея. 2. Тъй като кабелите на конектора F са еднакви - СИНЬО-ЧЕРВЕНО на цвят, то разпознавато им в случая е от особено значение, защото може и да имаш малшанса да са обърнати в завода, тогава ще се чудиш какво и защо става... За определяне на точния кабел е нужно да откачиш този конектор F. Само и единствено него. Така както е откачен, даваш контакт, включваш на дълги и мериш напрежението на двата кабела от конектора. На единия трябва да има +12 В. Така разбираш, че това е захранващият кабел за дългите, който идва от лоста на волана и влиза в таблото. На другия не трябва да има +12. Така разбираш, че той служи за да захрани бобината на релето, като излиза от таблото и влиза в релето. Него го прекъсваш, на едната посока свързваш към изхода на задната светлина за мъгла (успоредно на нея, да не вземеш да срежеш и горе кабела!), на другата посока си връзваш ДРЛ-а щом ти харесва, само гледай самият кабел да е достатъчно дебел, да не е някой тънък, че ще се нагрява. 3. Тоя модул с намалената мощност е предвиден да се свързва към дългите, а мощността му е намалена, защото дългият рефлектор е по-насочен. Ако го свържеш към късите - няма да си нищо по-различно от кола на габарити и като дойде зима, ще те спрат, че не караш на къси, а на габарити, пък ти после ходи обяснявай... Ако го правиш на късите - пускай го на 100 %, защото те светят с разпръсната светлина, отрязана нагоре, а ако я намалиш - вече казах какво ще стане. Успех.
Коментар
-
Сърдечни благодарности ОГИ, тъкмо тва си мислех че за късите ще трябва да го пускам на 100% мощност, явно това ще го реша в последния момент утре като доиде модула при самия монтаж. Не знам тва че колата е 12.1999г дали е попаднала в тея по новите и тва нещо е свършено още в завода . Или като казваш по новите имаш предвид далеч по нова год от 2000. Даи един жокер как да разбера по схемата ли е и моята или е направена как си трябва. Мисля си че ако е направена заводски то на конектор Ф като пусна дълги тряя да имам само на един кабел 12+, ако се появи на 2 ясна е работата. Слизам да проверя ако да е 7.30чТакааааа.... Оги не знам проблем ли е или е за хубаво но на таблото за бушоните на тоя куплунг Ф има два зелени кабела, и на двата като пусна дълги идва 12+, откачих буксата, мерих на буксата зелените нема никои, мерих на таблото обувките и на двете идва 12+, замерих зелените кабели на буксата към маса има около 10 ома и на двата, откачих буксичката на крушката на фара (и там кабела е зелен), и съпротивлението при букса Ф изчезна което ще рече че тея зелените кабели от Ф водят направо в фаровете. Сега въпроса е дали от ключа към таблото отиват две жици 12+ за двата бушона на дългите или е една и се разделя в таблото. Неможах да меря по буксата при ключа че трябва да отивам на работа ама беше оплетена цялата с изолация. На снимката с червено съм белязал двата зелени кабела, до тях в ляво двата сиви са за късите, при откачена букса на нея никъде няма ток. Двете червени точки на бушоните ги обозначават за дългите.п.п. между другото, обясняваш перфектноПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Най-лесният начин е да присветнеш със светкавицата и да гледаш какво свети отпред (срещу витрина, ако си сам). Ако инсталацията ти е по-нов модел и е направена в завода както трябва, ще светне само дългия рефлектор и няма да се налага да преправяш нищо, но ако е по-стара, като тази на схемата, която си дал - ще светнат и дългите и късите, защото релето за къси се захранва, когато си на дълги, и ще трябва да направиш тази лека корекция, за която говорим.Ред.: Докато съм писал, си си редактирал поста и си добавил снимката. Та само информативно да ти кажа - конекторът който е означен с F - се намира на гърба на таблото с бушони. Кабелите, които ти трябват, са синьо-червени на цвят. Общо на конектора има 5 кабела. В единия край има жълт кабел, той е за габаритите.
Коментар
-
Благодаря отново Оги, утре като почивам вече на спокойствие ще го разгледам, ще слагам с едно приятелче и аларма тои е много в час с тоците и с него също ще търсим ква е хавата с дългите. Ще пиша какво е станало, за светкавицата не се бях сетил да пробвам кои секции ще светнат, довечера след работа ще пробвам Само да вметна че при смяна на къси и дълги не се чува абсолютно никво реле да цъка в колата, на оная схема 1-2 страници по надолу в ПДФ-а за позиция на компонентите е дадено че тва реле 48 седи точно при бушоните от ляво при мен такова нема, та нищо чудно да се окаже по нова система При къси също нищо не цъка, абе квото и да пусна цъкане не се чува явно всичко е през ключа.Извинявам се че така редактирам постовете си по няколко пъти ама за да не пускам нов пост и да ми се карате правя редакцияПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Е то релето може да е някъде на друго място, да не е точно при бушоните. На Браво/а е малко нагоре и вдясно от бушоните. Също не се чува. Е, ако се наведеш и се заслушаш точно за него, се чува лекото цъкане, но ако очкаваш да чуеш цъкане като релето на мигача - не е такова. Съвсем тихичко е и просто не му обръщаш внимание.
Коментар
-
Опитах да ти пусна това на ЛС за да не претрупвам темата, ама не мога да прикача фаил, казва ми "квотата за прикачени файлове в кутията е достигната, моля изтриите някои от тях" изтрих де що има ама пак не става По темата, докато седя и се ровя та да минава по бързо работния ден, съвсем в края на тая книга от 1400 страници намерих и ето тази схема, на нея пише gamma 2000 което ако правилно разбирам ще рече за колите след 2000. На нея забелязвам че ключа командва релето, и кабела ЛР е вързан за контактите му. Тва значи ли че силния ток за къси и дълги си минава през релето и ключа не се товари. Ако направя експеримента със светкавицата на дълги и ми светнат само те, то се предполага че съм по тая схема? или бъркам?Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Така колеги, пробвах светкавицата светкат и двете секци, значи продължавам да деиствам по схемата на Оги с захранване на релето от 12+ за мъгла. До тук всичко ясно, имам един въпрос обаче, ако се окаже че моята е по последната схема дето дадох при която релето се управлява от друг кабел -H, какво ще се случи ?п.п. явно ще позная типа на схемата по буксата F ako e с 5 кабела е оная първата дето обсъждаме, ако е с 4 начи е втори тип, е тогава очаквам да кажете как да процедирамПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Има нещо сбъркано в тази схема, просто е невъзможно когато си на къси, токът да минава през реле, а когато си на дълги, да минава целия ток за къси и за дълги през една верига и да товари с 15-20 А. Ако си по първия тип схема - знаеш какво и как да направиш. Ако си по втория - пак по същия начин, почти, но с разликата, че кабелът, който ще пуснеш от C-2 , трябва да го свържеш с този, който влиза в релето най-отдясно на картинката, който е с буква H, той управлява релето. Този кабел е на съседната букса при волана. Така интервенцията ти се свежда само до работа с 2 букси на волана. Това важи ако колата е по тази схема, и тя не е сбъркана. Но на мен ми се струва адски нелогична. Това дори дете няма да го измисли така, ако има елементарни познания. Мисля си, че измерване с мултицета ще покаже най-точно нещата.
Коментар
-
Благодаря Оги утре ще си покаже, като изкарам букса Ф и тя цъфне с 4 кабела става интересно, ще меря и ще връзвам както казваш, аз в тая ситуация дори се замислям не е ли по добре да сложа едно реле да не минава сичкия тоя ток през ключа баси ама става бая играчка. Утре ще пиша какво е станало, но сутринта първом да сменя ангренажаПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар