Здравейте колеги жичкаджии Въпроса ми е следния, искам да си сложа модул за дневни светлини на ипсилона такъв един вече имам на хондата и е чудесна машинка, изискването към колата за монтажа на модула е да има общ плюс за дългите светлини от ключа към релето. Е тва нещо аз по схемите не мога да се ориентирам така ли е. Ако някои е в час с тоците и може да ми каже едно ли е кабелчето дето отива от ключа към релето за дългите ще съм му благодарен. Предполагам на схемата пише и какъв цвят е кабелчето.Благодаря предварително.За да не кажете че стоя със скръстени ръце успях маи да изровя схемата на фаровете и до колкото се ориентирам е това с червено дето съм очертал са кабелите за дългите, не ми е ясно кво е онова дето съм посочил с "?" маи е релето. Така като гледам това дето съм очертал с ярко червено е баш общия кабел за включване на дългите от ключа. Прав ли съм ?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпрос към разбиращите от ел. инсталации.
Collapse
X
-
колега, ако може пусни схемата на пдф че така малко ми се губи.релето 48 което си дал с въпросителен е релето на късите. то се управлява по пин 86 ама нещо ми се губи там.ако 28 ти е бушонното табло , значи 6 и 7 са бушони съответно за левия и десния фар на дългите. общата точка на дългите е преди 2-та бушона 6 и 7.така като гледам схемата обаче мисля че имаш проблем. нямаш реле нито за дългите нито за късите, а тока минава през лоста на волана. релето 48 включва и късите, когато включиш дългите. това означава че като вържеш модула, ще ти се включат късите на пълна мощност.ще трябва да преработиш схемата.
-
ето как трябва да стане преработката - взимаш автомобилно реле с 4 крака 20-30 ампера и един цокъл за него.новото реле го кръщаваме условно Х-крак 87 на релето Х го връзваш на модул 28 на букса В . там взимаш ток от акумулатора. заедно с кабела за реле 48 за неговия пин 87-на конектор F откачаш кабели 3 и 4. връзваш ги заедно и ги закачаш на пин 86 на релето Х. на конектора F- пинове 3 и 4 остават свободни-крак 30 на релето Х го закачаш на 3 пин на конектор F - тоя от горната точка. там закачаш и модула. това вече ти е общата точка на дългите. пин 4 ще остане свободен. няма нищо там.- крак 85 на релето Х го закачаш на масатова е.по тоя начин когато дрл работи , ще ти свети лампата за дългите - 5 долу в дясно. ако не искаш да свети, ще ти кажа къде да я изместиш. стандартната функционалност на схемата ще се запази и когато пуснеш дългите, ще работят и късите.
Коментар
-
Колега благодаря за включването , нещо немога да се оправя с адобе акробата и да направя само тази страница като отделен фаил инак цялото е 1340 страници. За това ти го направих в по хубава снимка и го качих тук http://zeroslav.snimka.bg/automobile...Надявам се да е по ясно.Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Еиииии златен си г-н Колев от тва по нагледно няма на къде, ами ще пробвам ако е така ще сложа и допълнително реле колко му е а индикацията за дългите свети когато ДРЛ се включи но свети слабичко според силата зададена от ДРЛ, тва ни наи малко ме притеснява въпроса беше дали и как да стане ама вече е кристално ясно за което ви изказвам сърдечните си и искрени благодарностиПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
няма проблеми, важното е да тръгне. захранване за дрл-а мисля че може да вземеш от точка В - там където 2-те релета взимат на пинове 87 ако в инструкциите пише да не е от контактния ключ. нека и някой колега каже вярна ли е схемата. я се похвали колко парички е модула че и аз съм се наточил.
Коментар
-
МОдула е 40 кинта, които е за схема с обща точка на дългите, ако няма обща точка тогава се купува малко по скъп модул за управление на два фара и е маи 50 лева. Е тва е линк към описанието : http://smartdrl.com/SmartDRL6v3.pdfТва е саита http://smartdrl.com/ Само да питам тва реле нормално затворено ли е ?Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
аха, ясно. значи ти трябват два плюса - единия директно от акумулатор, който можеш да вземеш от точка В , а другия е след контакт.релето е с 4 букси стандартно. тоест нормално отворено - съвсем обикновено. 86 е управляващия пин. като подадеш ток там, веригата се затваря през пин 85 към маса. намотката затваря силовата верига и захранването от пин 87 преминава към пин 30 където е вързан товарадругите 2 типа релета са с 5 крака-единия вид има 2 броя 87 и е нормално отворено. тоест имаш още една букса на която можеш да вържеш допълнително товар. по принцип на релетата + от акумулатора влиза от пин 30 и излиза през 87. при теб е обърнато но това няма никакво значение.-другия вариант е така нареченото газаджийско реле. при него имаш пин 87 и 88/тоя може да е означен и по друг начин/. когато през ел магнита 85-86 НЕ протича ток - веригата 30-87 е отворена, а веригата 30-88 затворена. когато през магнита 85-86 протече ток - веригата 30-87 се затваря, а веригата 30-88 се отваря.
Коментар
-
Рабрал сум ся седя и зяпам схемата, релето ясно как ще го вържа само искам д аси го представя кога какво се случва, ще позяпам и ще загрея хахаха уж не съм съвсем бос в тоците ама жиците кат станат повече от две и става страшно хахахах Да не бъркаш нещо, по спомен на стария ДРЛ ми трябваше един + не помня дали беше от контакт , едно кабелче закачах на кабела за дългите, едно закачах на кабела за габарити за да знае кога съм пипнал ключа и едно на маса. Нямам спомен д асъм търсил 2 плюсаПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
да ти кажа, че ако решиш някога да слагаш ксенони на късите, ще имаш проблеми тъй като когато си само на къси - захранването минава през лоста, а като пуснеш дългите или премигнеш - захранването на късите вече минава през релето 48. това прекъсване на веригата ще накара защитата на ксенона да го изключи. това е независимо дали ще добавиш това реле за дългите.нека все пак някой колега коментира схемата, да не съм сбъркал някъде.
Коментар
-
А споко ксенон няма да сложа заклевам се п.п. бате сещам се още нещо ако аз пусна 30% сила на дългите си мисля че тока от ДРЛ ще е прекалено слаб за да сработи онова реле и така късите нема да светнат , ко ша каиш ?Да ти бях взел един скаип до ся щяхме да го обсъдимПравило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
-
Обсъждате неща, които са коментирани във форума преди години, темите са "важни" в този раздел, избрани са може би най-елементарните и бързи, и разбира се - ефективни решения. Няма нужда от допъллнителни релета. Достатъчно е помощното реле за къси да се захрани по друга линия, а не по линията на дългите. Допълнителното реле., нарисувано в червено е излишно, а дори и да да влезе в употреба - не му е там мястото.Правилно е кабелът LR който влиза в реле 48 да се прекъсне, да се изолира откъм бушонното табло, а частта, която влиза в релето - да се захрани от кабел 2 на букса C на елемент 27. Това е сиганлът за задна светлина за мъгла, който е наличен само когато си в позиция къси. Така няма да се чудиш дали токът е слаб или силен за да сработи релето за къси. Просто няма да го има там тозо ток. Ето и темата, в която всичко е описано: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36808 Решаваш си евентуалните проблеми с ксенона, защото осигуряваш постоянно напрежение без прекъсване от превключването "къси/дълги". След като свържеш по тази тема нещата, си осигуряваш безпроблемно свързване на ДРЛ, постоянен +, и + след контакт имаш на контактния ключ, а обща точка на дългите вече знаеш къде имаш.Ама ти нали си от Пловдив, има толкова колеги, които вече са го направили това, нека някой ти помогне, за 10 минути работа е, който го е правил.Релето горе е излишно, защото абсолютно същото се получава, ако изходът на ДРЛ се свърже успоредно към кабел F-3, а F-4 както е описано в другата тема - се прекъсва, и се свързва към изхода на волана за задната светлина за мъгла. Така се избягва вкарването на допълнителен елемент по веригата, което води до спад в напрежението и намаляване на светенето на лампата във фара.
Коментар
-
Оги благодаря и на теб за включването, тъкмо си мислех не став али и с два диода вързани на 3 и 4 а преди тях ДРЛ, така няма да се връща ток на зад към реле 48. Не претендирам че съм мого в час но вие ще кажете добра ли е идеята.п.п. Под кабел 2 на букса С на модул 27 имаш предвид средното кабелче ли?Или по точно е така:Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар