Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да подкарам лампата на ЦК-ключ да свети в работен режим.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Да през датчика на радиатора минава минус към перката. Значи трябва да пускаш и ти минус с ключа. За да ти свети диода обаче трябва да го обърнеш обратно.След това на крачето GND на ключа ще си пуснеш един постоянен "+", както и на бобинката на релето. После на крачето POWER на ключа ще подадеш минус, а крачето ACC ще го свържеш с другият край на бобинката на релето.При така свързаната схема посредством подаване на минус на клема 86 на релето ще се задействат перките - този минус ще идва от две места, от датчика на радиатора и аварийно от твоят ключ. Желателно е да направиш обаче плюса, който е постоянно подаден на перката да е през контакт, защото в противен случай при пуснат ключ дори и на загасен мотор перката ще работи докато не се изтощи акумулатора.
    Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
    Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

    Коментар


      #17
      ilko-gd написа:
      Да през датчика на радиатора минава минус към перката. Значи трябва да пускаш и ти минус с ключа. За да ти свети диода обаче трябва да го обърнеш обратно.След това на крачето GND на ключа ще си пуснеш един постоянен "+", както и на бобинката на релето. После на крачето POWER на ключа ще подадеш минус, а крачето ACC ще го свържеш с другият край на бобинката на релето.При така свързаната схема посредством подаване на минус на клема 86 на релето ще се задействат перките - този минус ще идва от две места, от датчика на радиатора и аварийно от твоят ключ. Желателно е да направиш обаче плюса, който е постоянно подаден на перката да е през контакт, защото в противен случай при пуснат ключ дори и на загасен мотор перката ще работи докато не се изтощи акумулатора.
      Разбрах ти идеята колега МЕРСИ МНОГО ... само неразбрах какво натварване вижда като монтирам и 2та прекъсвача на + ... А минуса остане постоянен ... че ми гори бушона ... а като го подсиля почва да пали кабела ... Благодоря пак за идеиката бях се премирил ,че няма да свети Относно забрявянето на перката ... и тн ... няма как да стане моята е много шумна просто се чува никога несъм я забравял ... А и ръчното го ползвам само при повече ръчки ...
      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

      Коментар


        #18
        ilko-gd написа:
        Да през датчика на радиатора минава минус към перката. Значи трябва да пускаш и ти минус с ключа. За да ти свети диода обаче трябва да го обърнеш обратно.След това на крачето GND на ключа ще си пуснеш един постоянен "+", както и на бобинката на релето. После на крачето POWER на ключа ще подадеш минус, а крачето ACC ще го свържеш с другият край на бобинката на релето.
        Диода не е крушка и си има начин на връзване, като му размениш + и - и ще ходиш за нов ключ.

        Коментар


          #19
          chaveto на диода като му подадеш обратно напрежение нищо няма да му стане, даже това му е една от функциите в част от схемите - да не може да се подава обратно напрежение. Да кажем на едно реле искаш точно на клема 85 да имаш плюс и на клема 86 минус и не искаш да може да става обратното. Тогава ще сложиш диод като го вържеш така, че ако някой подаде на клема 85 минус и на клема 86 плюс през него да тече ток и по този начин ще изгори бушон, защото диода ще укъси веригата. При "нормално" подадено напрежение през диода няма да тече ток. Така си реализираш една проста защита от обръщане на напрежението.В случая тъй като е светодиод просто няма да свети нищо повече. Тъй като ключа в оригиналният му вид е предназначен да прекъсва плюса, а в случая на колегата му трябва да прекъсва минуса, за да свети диода трябва просто да го обърне и съответно да подава постоянно плюс на крачето GND вместо минус.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #20
            @ilko-gd много точно го е обяснил. Между диод и светодиод има огромна разлика и да, при обръщане на поляритетите няма да изгори светодиода, единствено при по-високо напрежение/ток ще си отиде.@chaveto на светодиода като не му знаеш анод/катод го мериш с мултицет, респективно да видиш и да ли е здрав. Тогава е почти 100% сигурно, че ще объркаш +/-, но той не гори.
            Lancia Lybra '00 1.8 140hp

            Видеорегистратори

            Коментар


              #21
              Аз съм изгорил доста като им обърна захранването, но щом казвате, че не горят така да бъде.
              за да свети диода трябва просто да го обърне и съответно да подава постоянно плюс на крачето GND вместо минус.
              Да ако отвори ключа и обърне диода е друга работа, така съм съгласен.

              Коментар


                #22
                При обратно връзване диода не свети се пак проуска ток само в една посока .... А иначе за това което исках да стане Стандартно ключа е предвиден да прекъсва + в Веригата с обръщането на полюсите на диода мога да го накарам да прекъсва - в ВЕРИГАТА и диода да свети Това което искам ... Въпроса ми беше защо когато прекъсвам + в веригата ми горят бушоните ...
                >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                Коментар


                  #23
                  Според мен някъде се срещат плюса и минуса и за това ти гори бушона, пък те казват противоположностите се привличат и така Огледай си внимателно свързването и ще разбереш къде става "заварката".
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #24
                    правилно колега ... и по 2та варианта на свързане става късо .... ето първия вариант на свързване без преправяне на копчето когато прекъсва + ... при отворена верга на прекъсвач 2 ... и когато се задества прекъсвач 1 на радиатора става късо ... и гори бушона на вентилатора (Изпърлих го няколко пъти ) Заради шунтирането на прекъсвач 1 и най-вече да свети тъпия ключ при пускане ...
                    Прикачени файлове
                    >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                    Коментар


                      #25
                      И как мисля аз да си реша проблема и при 2те свеързвания трябва да има монтиран ДИОД ... Но понеже си превих копчето да ми прекъсва минус вече ... Впрочем имам доста копчета но не ми се преправям пак инсталацията на вентилатора ... Та на ACC монтирам ДИОД които само да пропуска ток в една посока и при затваряне на ПРЕКУСВАЧ 1 няма как да стане късо в ПРЕКЪСВАЧ 2 ... Ама тряаше да изгоря 4 -5 Бушона и да запаля няколко кабела докато достигна до то размисъл ...
                      Прикачени файлове
                      >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                      Коментар


                        #26
                        Добре де защо не го направиш ключа да "дублира" датчика на радиатора? И за да ти свети диода просто го обърни в ключа както ти казах и си пусни един плюс на GND крачето. Така като щтракнеш ключа все едно датчика на радиатора е дал двата си контакта на късо и перката тръгва. Това ти е най простото решение.
                        Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                        Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                        Коментар


                          #27
                          ilko-gd написа:
                          Добре де защо не го направиш ключа да "дублира" датчика на радиатора? И за да ти свети диода просто го обърни в ключа както ти казах и си пусни един плюс на GND крачето. Така като щтракнеш ключа все едно датчика на радиатора е дал двата си контакта на късо и перката тръгва. Това ти е най простото решение.
                          e на 2рата СХЕМА подавам + на GND не виждаш ли ... и в 2те свързвания става късо без ДИОД и точно дублира ключа на радиатора
                          >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                          Коментар


                            #28
                            По втората схема няма да стане, защото когато си изключил ключа и датчика ти е подал минус към перката.... ключа прави късо. По първата схема е същата работа.Виждам, че си го разбрал. За диоди..... няма да се обаждам, някои хора ги разбират повече

                            Коментар


                              #29
                              кола

                              Абре колета толкова писания за една перка ми оправи си колата както трябва и няма да ти трябват никли ключета и това е кво има в Пунтното един Термостат и един датчик виж кое не работи и го смени
                              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                              Коментар


                                #30
                                Re: кола

                                kluchar написа:
                                Абре колета толкова писания за една перка ми оправи си колата както трябва и няма да ти трябват никли ключета и това е кво има в Пунтното един Термостат и един датчик виж кое не работи и го смени
                                Те си работят ... НЕ съм казал ,че не работят термостата и датчика , просто се подсигорявам с РЪЧНО охлаждане , впрочем аз си го и имах ... Просто се заиграх с тъпия ЦК ключ с лампа и исках да го накарам да свети при пускане на перката ще си реша проблема с диоди ... и ще свети , вярно ,че много работи си отворих но искам да свети хахах и се пак разбрах принципа и кое как става и защо ми плющат бушоите ...
                                >>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->

                                Коментар

                                Working...
                                X