Да през датчика на радиатора минава минус към перката. Значи трябва да пускаш и ти минус с ключа. За да ти свети диода обаче трябва да го обърнеш обратно.След това на крачето GND на ключа ще си пуснеш един постоянен "+", както и на бобинката на релето. После на крачето POWER на ключа ще подадеш минус, а крачето ACC ще го свържеш с другият край на бобинката на релето.При така свързаната схема посредством подаване на минус на клема 86 на релето ще се задействат перките - този минус ще идва от две места, от датчика на радиатора и аварийно от твоят ключ. Желателно е да направиш обаче плюса, който е постоянно подаден на перката да е през контакт, защото в противен случай при пуснат ключ дори и на загасен мотор перката ще работи докато не се изтощи акумулатора.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да подкарам лампата на ЦК-ключ да свети в работен режим.
Collapse
X
-
ilko-gd написа:Да през датчика на радиатора минава минус към перката. Значи трябва да пускаш и ти минус с ключа. За да ти свети диода обаче трябва да го обърнеш обратно.След това на крачето GND на ключа ще си пуснеш един постоянен "+", както и на бобинката на релето. После на крачето POWER на ключа ще подадеш минус, а крачето ACC ще го свържеш с другият край на бобинката на релето.При така свързаната схема посредством подаване на минус на клема 86 на релето ще се задействат перките - този минус ще идва от две места, от датчика на радиатора и аварийно от твоят ключ. Желателно е да направиш обаче плюса, който е постоянно подаден на перката да е през контакт, защото в противен случай при пуснат ключ дори и на загасен мотор перката ще работи докато не се изтощи акумулатора.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
ilko-gd написа:Да през датчика на радиатора минава минус към перката. Значи трябва да пускаш и ти минус с ключа. За да ти свети диода обаче трябва да го обърнеш обратно.След това на крачето GND на ключа ще си пуснеш един постоянен "+", както и на бобинката на релето. После на крачето POWER на ключа ще подадеш минус, а крачето ACC ще го свържеш с другият край на бобинката на релето.
Коментар
-
chaveto на диода като му подадеш обратно напрежение нищо няма да му стане, даже това му е една от функциите в част от схемите - да не може да се подава обратно напрежение. Да кажем на едно реле искаш точно на клема 85 да имаш плюс и на клема 86 минус и не искаш да може да става обратното. Тогава ще сложиш диод като го вържеш така, че ако някой подаде на клема 85 минус и на клема 86 плюс през него да тече ток и по този начин ще изгори бушон, защото диода ще укъси веригата. При "нормално" подадено напрежение през диода няма да тече ток. Така си реализираш една проста защита от обръщане на напрежението.В случая тъй като е светодиод просто няма да свети нищо повече. Тъй като ключа в оригиналният му вид е предназначен да прекъсва плюса, а в случая на колегата му трябва да прекъсва минуса, за да свети диода трябва просто да го обърне и съответно да подава постоянно плюс на крачето GND вместо минус.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
@ilko-gd много точно го е обяснил. Между диод и светодиод има огромна разлика и да, при обръщане на поляритетите няма да изгори светодиода, единствено при по-високо напрежение/ток ще си отиде.@chaveto на светодиода като не му знаеш анод/катод го мериш с мултицет, респективно да видиш и да ли е здрав. Тогава е почти 100% сигурно, че ще объркаш +/-, но той не гори.
Коментар
-
При обратно връзване диода не свети се пак проуска ток само в една посока .... А иначе за това което исках да стане Стандартно ключа е предвиден да прекъсва + в Веригата с обръщането на полюсите на диода мога да го накарам да прекъсва - в ВЕРИГАТА и диода да свети Това което искам ... Въпроса ми беше защо когато прекъсвам + в веригата ми горят бушоните ...>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
правилно колега ... и по 2та варианта на свързане става късо .... ето първия вариант на свързване без преправяне на копчето когато прекъсва + ... при отворена верга на прекъсвач 2 ... и когато се задества прекъсвач 1 на радиатора става късо ... и гори бушона на вентилатора (Изпърлих го няколко пъти ) Заради шунтирането на прекъсвач 1 и най-вече да свети тъпия ключ при пускане ...>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
И как мисля аз да си реша проблема и при 2те свеързвания трябва да има монтиран ДИОД ... Но понеже си превих копчето да ми прекъсва минус вече ... Впрочем имам доста копчета но не ми се преправям пак инсталацията на вентилатора ... Та на ACC монтирам ДИОД които само да пропуска ток в една посока и при затваряне на ПРЕКУСВАЧ 1 няма как да стане късо в ПРЕКЪСВАЧ 2 ... Ама тряаше да изгоря 4 -5 Бушона и да запаля няколко кабела докато достигна до то размисъл ...>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Добре де защо не го направиш ключа да "дублира" датчика на радиатора? И за да ти свети диода просто го обърни в ключа както ти казах и си пусни един плюс на GND крачето. Така като щтракнеш ключа все едно датчика на радиатора е дал двата си контакта на късо и перката тръгва. Това ти е най простото решение.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Добре де защо не го направиш ключа да "дублира" датчика на радиатора? И за да ти свети диода просто го обърни в ключа както ти казах и си пусни един плюс на GND крачето. Така като щтракнеш ключа все едно датчика на радиатора е дал двата си контакта на късо и перката тръгва. Това ти е най простото решение.>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:Абре колета толкова писания за една перка ми оправи си колата както трябва и няма да ти трябват никли ключета и това е кво има в Пунтното един Термостат и един датчик виж кое не работи и го смени>>>>>>> Move Bitch Get out of the way!!! Punto is the way !!! <<<<<<Boooooooo>>>>MOVE OVER ->
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар