Здравйте.Ел стъклата се вдигат до горе и машинката не спира да консумира ток докато не пусна копчето.Имам ел стъкла само на предните врати и са направени да се вдигат с дистанционното на алармата,но двете едновременно.Проблема е,че когато едното стъкло е свалено до долу,а другото примерно не е,като ги вдигам едното се мъчи въпреки,че е вече затворено.Има ли някакво реле или нещо такова,което да се свърже за да изключва едното,а другото да си работи?PP Примерно някакво реле да отчита,че моторчето "яде" 3 ампера при нормална работа ,а то да прекъсва при 5-6 примерно?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Има ли краен изключвател за ЕЛ Стъклата?
Collapse
X
-
Тази темаето какво е казал "Rokambol".Rokambol написа:Всъщност по аналогичен начин е решен проблема със ел. стъклата, където натоварването е много по-голямо, а зъбния съеденител е от подобна пластмаса.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Според мен си го има и той е в блока за управление на стъклата.И на типото и сега на ланчата е така.Като е вдигнат прозореца и натисна копчето тръгва да вдига още нагоре и веднага си изключва.Няма значение колко ще държа копчето натиснато - изключи ли - няма ток до машинката.Само при повторно натискане горното се повтаря и така.Незнам обаче дали е така при колите само с предни ел. стъкла.Имаш ли комфорт модул на шофьорското стъкло ?
Коментар
-
Има изключвател, не е точно краен изключвател обаче ако е изправен изключва тока в крайно положение на стъклата.Fiat_Bravo-Brava_Service_Manual_Vol2.pdf, стр. 341 по номерацията на PDF рийдера.Ето какво са написали, извинявам се ако преводът не е точен, ако има грешки приемам поправки.Система с детектор на импулсиАко контролният бутон е натиснат когато стъклото достигне крайно положение, електронният блок автоматично изключва захранването на моторчето.Това условие се разпознава от електронна схема наречена "NOISE DETECTOR", която се активира като анализира честотата генерирана от четките на моторчето при въртене.Когато моторчето се върти то генерира импулси, които се предават по захранващия кабел към контролния блок и честотата им е пропорционална на скоростта на въртене.Ако честотата на този сигнал е по-голяма от 15 +/-5 Hz, контролният блок разпознава че моторчето се върти.Когато стъклото достигне крайно положение то спира и рязко се намалява скоростта на въртене, честотата на обратния сигнал който се предава по захранващия кабел към контролната схема намалява.Когато честотата се намали под 15 +/-5 Hz схемата изключва захранването.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Тъй като нямаш комфорт модул, вероятно нещо подобно е интегрирано в самата аларма. Моя съвет е да го изключиш. В книжката на алармата е описано как. Ако нямаш такава, потърси в нет-а. Ситуацията в момента ти е рискова, най малкото защото е възможно да изгориш някое моторче, които не са никак евтини. Да не говорим за по-лоши неща. Ако толкова ти е нужна въпросната екстра, просто си монтирай външен комфорт модул. Цените са им около 40лв и са с независимо управление на двете стъкла.
Коментар
-
Както каза колегата по-горе, електронния модул пуска и спира тока на мотрчето по описания начин. Всички модели са така. С краен изключвател стъклото или няма да е вдигнато докрай и ще трака, или пстоянно ще има ток към моторчето и то ще изгори. Неможе да се нагласи с краен изключвател точния момент в който да спре подаването на ток към моторчето при затворен прозорец. Другото нещо е че вдигането/смъкването на стъклото трябва спре, при определено натоварване, в противен случай може да се получи злополука ( защипани пръсти, не дай боже врат ), или да натроши механиката.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
nnasskoo написа:Колега вземи си модул за вдигане на стъкла от някой магазин за аларми.Той има такава функция да изключва при товар.Единствения недостатък е че ако ти се движи трудно стъклото понякога спира по средатаОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар