Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за перката на радиатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за перката на радиатора

    Колеги, понеже ми беше прекъснал единия от двата кабела на клемата на перката на радиатора, която се включва да охлажда при малко над 90 градуса. Т.е. тази перка, която е по-близо до казанчето на охладителната течност. След като свързах кабелчетата за обувките им и ги монтирах в клемата забелязах че съм разменил местата им. Въпросът ми е това проблем ли е? Клемата се намира в горната част на перката.p.s. тази перка е двустепенна, в такъв случай за какво е другата перка. Като пусна климатика се включва двустепенната перка, другата никога не се включва. За какво е тогава?
    Fiat Marea HLX TD100 98г.

    #2
    Ако добре съм те разбрал, разменил си + и - , тоест вентилатора трябва да върти на обратно
    FIAT Marea ex
    FIAT Cinquecento 0.9i.e.S ex
    Alfa Romeo 147 1.9 JTDm

    Коментар


      #3
      [quote="wazmo"]Ако добре съм те разбрал, разменил си + и - , тоест вентилатора трябва да върти на обратно[Ясно, ще трябва да ги разменя. А другата перка за какво е?
      Fiat Marea HLX TD100 98г.

      Коментар


        #4
        Зависи от модификацията на охладителната система, има 2 възможности:1. Система с резистор за бавна скорост - двете перки се въртят бавно, заедно, ако резисторът е в изправност; двете се въртят бързо когато има нужда заради климатика или заради охлаждането. Ако в този случай не се върти едната - да се провери захранването и масата към нея. Тя е свързана паралелно с другата. 2. Система без резистор - при бавна скорост през едно реле двете перки са свързани последователно и всяка се явява като резистор на другата, така си намаляват скоростта една на друга; при бърза скорост релето превключва и перките биват свързани успоредно една на друга. При този тип свързване - ако не работи едната, не би трябвало да работи и другата на бавна скорост. Ако не работи едната само на бързата скорост - да се провери съответната за нея верига.

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Зависи от модификацията на охладителната система, има 2 възможности:1. Система с резистор за бавна скорост - двете перки се въртят бавно, заедно, ако резисторът е в изправност; двете се въртят бързо когато има нужда заради климатика или заради охлаждането. Ако в този случай не се върти едната - да се провери захранването и масата към нея. Тя е свързана паралелно с другата.
          Оказа се лоша връзка на клемата на втората перка. Сега и двете въртят едновременно както си обяснил. Благодаря за помощта.
          Fiat Marea HLX TD100 98г.

          Коментар


            #6
            viruses79 написа:
            ogi28b написа:
            Зависи от модификацията на охладителната система, има 2 възможности:1. Система с резистор за бавна скорост - двете перки се въртят бавно, заедно, ако резисторът е в изправност; двете се въртят бързо когато има нужда заради климатика или заради охлаждането. Ако в този случай не се върти едната - да се провери захранването и масата към нея. Тя е свързана паралелно с другата.
            Оказа се лоша връзка на клемата на втората перка. Сега и двете въртят едновременно както си обяснил. Благодаря за помощта.
            На моят и разкарах клемите и директно и запоих кабелите поради тази причина.А вчера и свалих радиатора и хубаво го промих вътрешно и външно.Днес в жегите ще видя какъв ще е ефекта.А мизерия падна доста.
            FIAT FORUM BULGARIA
            Ракията е над политиката

            Видео от Италфест 2011

            Коментар


              #7
              krasio_79bs написа:
              viruses79 написа:
              ogi28b написа:
              Зависи от модификацията на охладителната система, има 2 възможности:1. Система с резистор за бавна скорост - двете перки се въртят бавно, заедно, ако резисторът е в изправност; двете се въртят бързо когато има нужда заради климатика или заради охлаждането. Ако в този случай не се върти едната - да се провери захранването и масата към нея. Тя е свързана паралелно с другата.
              Оказа се лоша връзка на клемата на втората перка. Сега и двете въртят едновременно както си обяснил. Благодаря за помощта.
              На моят и разкарах клемите и директно и запоих кабелите поради тази причина.А вчера и свалих радиатора и хубаво го промих вътрешно и външно.Днес в жегите ще видя какъв ще е ефекта.А мизерия падна доста.
              Със сигурност ефекта ще е положителен. Успех
              Fiat Marea HLX TD100 98г.

              Коментар

              Working...
              X