Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Утечка

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Утечка

    вчера ме сполетя неприятна изненада! Не бях палил Типо-то една седмица, вчера влизам завъртам ключа и няма никой дори лампите по таблото не светеха грам ток няма, само алармата виеше съвсем тихо. Изненадах се много защото акумолатора е сравнително нов тази зима го сменях! Лампата за зареждането въобще не се е пускала което ме навежда на мисълта че динамото е в ред и си зарежда! И друго ако е динамото как така ще има ток до паркинга и след една седмица без да го карам няма! По скоро ми се струва че някъде има оттечка!Та в тоя контекст как мога да проверя следното:1-во дали зарежда динамото ( предполагам че трябва да замеря кабелите +/- от акумолатора при работещ мотор и свалени от акумулатора ) и 2-ро как да разбера дали има оттечка ( не ми се чака пак една седмица без да паля колата )Благодаря за мненията!

    #2
    Най-лесно с мултицет става операцията. Но не откачай акумулатора при работещ двигател! Може да замине ECU-то завинаги! Като запалиш колата мери директно напрежението върху акумулатора. Трябва да е над 14 волта. А за да премериш консумацията на автомобила при загасен двигател сваляш едната клема на акумулатора закачаш мултицета последователно на откачения кабел и клемата на акумулатора. Приди това обаче сложи мултицета на измерване на прав ток и включи клемата му в дупчицата означена за измерване на ампераж, и то в тази с по-голяма стойност-обикновено има две, за 500mA и 10А. Нормалната консумация, която не скапва акумулатора е до 100-120mA. Между другото може просто да е дошъл момента да го смениш този акумулатор, т.е. да е дал вече богу дух!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Благодаря за отговора Владим!

      Коментар


        #4
        Vladim написа:
        ... Нормалната консумация, която не скапва акумулатора е до 100-120mA...
        Множко ми се вижда - според мен, при такава консумация (ако не се кара колата или се кара на къси разстояния) за няколко седмици акумулаторът ще се разреди. Макар че трудно може да се посочи конкретна стойност (утечката зависи не само от състоянието на кабели, връзки и пр., но и от постоянно включените консуматори - аларма, радио и др.), мисля че нормално трябва да е по-скоро около 30-ина mA.
        ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

        Коментар


          #5
          Сети се скоро ако си монтирал нещо електрическо в колата, може от него да прави белята... А иначе както те посъветваха колегите се връзва последователно, обаче съм забравил какви трябва да са допустимите стойности

          Коментар


            #6
            A понякога и алармите се поскапват и започват да "събарят" акумулатора.
            Настоящата - Ford Focus ST
            Бившата - Bravo GT - мъничко, черничко, тук - там стъпва ...
            Франкенщайн - R.I.P.
            Fiat Ducato Heku Wohnmobill 530 '87 - НАБОРЪТ

            Коментар


              #7
              Проблема може да се крие в един много често проявяващ се проблем на Типо и по принцип на колите - клеясват клемите на акомулатора и дават много голямо съпротивление и затова и лампите не светват - на старото Типо се случваше през ден.Как се проверява - много лесно с вече познатия ти мултицет - без да разкачаш нищо мериш на самите стърчила на акомулатора (клемите се хващат около тях фактически) какво е напрежението между двете (+ и -).После даваш на контакт и мериш отново ама не там а на самите клеми т.е. на металните пръстени които са около двете стърчила на акомулатора.ако проблема не е в клемите няма да има никаква ралзика в показанията на уреда.А ако е сам ще я видиш Другото което е наистина можеш да си замериш консумацията на кола в покой за да се ориентираш яде ли нещо ток-а или не.Извинявам се на колегите че наричам клемите на акомулатора стърчила ама така мога да обесня на колегата по-добре че единия път говоря за клемите на самия акомулатор а другия път за клемите на колата.
              Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

              Коментар

              Working...
              X