вчера ме сполетя неприятна изненада! Не бях палил Типо-то една седмица, вчера влизам завъртам ключа и няма никой дори лампите по таблото не светеха грам ток няма, само алармата виеше съвсем тихо. Изненадах се много защото акумолатора е сравнително нов тази зима го сменях! Лампата за зареждането въобще не се е пускала което ме навежда на мисълта че динамото е в ред и си зарежда! И друго ако е динамото как така ще има ток до паркинга и след една седмица без да го карам няма! По скоро ми се струва че някъде има оттечка!Та в тоя контекст как мога да проверя следното:1-во дали зарежда динамото ( предполагам че трябва да замеря кабелите +/- от акумолатора при работещ мотор и свалени от акумулатора ) и 2-ро как да разбера дали има оттечка ( не ми се чака пак една седмица без да паля колата )Благодаря за мненията!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Утечка
Collapse
X
-
Най-лесно с мултицет става операцията. Но не откачай акумулатора при работещ двигател! Може да замине ECU-то завинаги! Като запалиш колата мери директно напрежението върху акумулатора. Трябва да е над 14 волта. А за да премериш консумацията на автомобила при загасен двигател сваляш едната клема на акумулатора закачаш мултицета последователно на откачения кабел и клемата на акумулатора. Приди това обаче сложи мултицета на измерване на прав ток и включи клемата му в дупчицата означена за измерване на ампераж, и то в тази с по-голяма стойност-обикновено има две, за 500mA и 10А. Нормалната консумация, която не скапва акумулатора е до 100-120mA. Между другото може просто да е дошъл момента да го смениш този акумулатор, т.е. да е дал вече богу дух!Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Vladim написа:... Нормалната консумация, която не скапва акумулатора е до 100-120mA...ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
Проблема може да се крие в един много често проявяващ се проблем на Типо и по принцип на колите - клеясват клемите на акомулатора и дават много голямо съпротивление и затова и лампите не светват - на старото Типо се случваше през ден.Как се проверява - много лесно с вече познатия ти мултицет - без да разкачаш нищо мериш на самите стърчила на акомулатора (клемите се хващат около тях фактически) какво е напрежението между двете (+ и -).После даваш на контакт и мериш отново ама не там а на самите клеми т.е. на металните пръстени които са около двете стърчила на акомулатора.ако проблема не е в клемите няма да има никаква ралзика в показанията на уреда.А ако е сам ще я видиш Другото което е наистина можеш да си замериш консумацията на кола в покой за да се ориентираш яде ли нещо ток-а или не.Извинявам се на колегите че наричам клемите на акомулатора стърчила ама така мога да обесня на колегата по-добре че единия път говоря за клемите на самия акомулатор а другия път за клемите на колата.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар