Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няколко електронни проблема

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няколко електронни проблема

    Здравейте колеги,В рамките на много кратко време се сблъсках с 3 не малки проблема и реших да ги споделя и потърся някакво съдействие и решение. Накратко : 1)С голямо учудване установих , че има гадна зависимост м/у включен ксенон и радио,т.е. страшно много се усилват смущенията и намалява силата на сигнала на радиото на абсолютно всяка станция при включени фарове особено на извънградско(магистрала) пътуване.На какво може да се дължи? 2)Внезапно ми отказа всички бутони на контактния ключ.Наложи се да заключвам и отключвам колата и багажника механично.Колата пали и върви без проблем,при натискане на бутоните светва червения диод но уви,нищо не се случва.Дали става въпрос за батерия на ключа или е нещо по-сериозно?При проба с втория ключ (абсолютно еднакъв,но малко оръфан ) всичко работи и диода му отново свети 3)Тук вече става въпрос за колата на баща ми: Фиат Брава 1.2 16в 99г. ,при която отказа функцията - Термометър - при натискане на бутона нищо не се показва или променя на дисплея(няма градуси).По-интерсното е че има по-голям проблем с бордовия екран а именно: при подаване контакт вместо общ и дневен километраж на двата реда изписва следната последователност от символи по време на check-a : 888888 000000 _l_l_l_l_l_l и след всичкo това се появяват общия и дневния километраж,но km 888,8 miles000,0 kmiles _l_l_l,_l термометъра така и не проработва при натискане Моля Ви,дайте някаква идея за причина за тези неудобства
    Fiat Stilo 1.2 - 16v
    80hp - 6 Speed '02

    #2
    1) Виновен в ксенона. Вкарва смущения. Трябва да си потърсиш баласти, които не го правят. Аз бях с дебели, от първите китайци, които масово се продаваха, и нямах проблеми. Смених единия със слим-баласт, който уж е с намалени смущения - дрън-дрън. Точно от него ми започнаха проблемите. 2) Смени си батерията на ключа. 3) Провери дали работи бутона, само че трябва да свалиш конзолата с бутоните. Не съм сигурен дали може само тя, или трябва цялата централна конзола. Но и тя се сваля лесно. Състоянието на акумулатора провери също, като за начало.

    Коментар


      #3
      За ксенона Оги е казал..За термометъра и километража - въпреки, че панела с бутончетата е предвиден за самостоятелно сваляне, е доста трудно и може да го счупиш. По добре цялата конзола. На някой коли с газова уредба се поставя "нулиращ" бутон, чиято функция е да прекъсва захранването към ЕКУ след спиране на мотора. Случайно да си с газ и да имаш нещо подобно?
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        кола

        Това за ключа колко бутона имана ключа не е ли само един и като го натиснеш да отваря Карай с резрвния ако си работи . Смяната на батерията трябва да става бързо Трябва да се провери дали излъчва като се натисне .Може да помогне ако се обучи наново централното -ама трябва код
        КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
        Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
        http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

        Коментар


          #5
          1)Ксенона е от първите - 2008г. с дебелите баласти,макар че една по една и двете ги сменях заради прекъсвания и гаснене на фаровете, но сега пак са такива дебели, но не бях забелязал радио-смущенията.Ако се сложи някакво реле или филтър няма ли да стане,че как да намеря читави баласти? 2)Ключа е с 3 бутона - Отключване ; Заключване ; Багажник - при натискане свети,но дали излъчва...... ????????? А втория е надран и оръфан и не ми допада 3)Колата няма газ или други устройства и двете са на бензин,акумулатора е добре - не е правил ядове,а термометъра се изгуби по време на движение и доста топло време, после забелязохме и километража1) Зависи, може да стане, а може и не. Смущението е електромагнитно и ако липсва екранировка, може от това да прави мизерии. Питай тук-там из сервизите за ксенон, даже може някои да се навият да сложат чисто нов техен за проба, ако ти се дават пари... 2) На светодиода на ключа му е нужно мега-малък ток за да светне. Може батерията е умряла отдавна, и все пак да има ток да захрани светодиода, но не и цялата схема, която да отключи/заключи колата. Извади батерията, измери я с мултицет. Трябва да покаже напрежение поне колкото е номинала и, за да може да работи. Ако е 12 В, ама ти показва 10.6 - едва ли ще работи, но ако измериш 12.24 - това си е добра заредена батерия.
          Fiat Stilo 1.2 - 16v
          80hp - 6 Speed '02

          Коментар


            #6
            Re: Няколко електронни проблема

            mayora написа:
            ... т.е. страшно много се усилват смущенията и намалява силата на сигнала на радиото на абсолютно всяка станция при включени фарове особено на извънградско(магистрала) пътуване.На какво може да се дължи? ...
            Не е лошо да си провериш дали е добре антената. Трябва да има електрическа верига между антената на покрива и буксата на антената която се включва в радиото - средния извод. Също провери на буксата заземяването дали има верига към корпуса на колата.Аз един ден разглобявах антената защото си нямах работа и се оказа че на покрива където се променя наклона на антената не контактува. Разглобих целия възел, почистих го и го дезодорирах с WD40.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              кола

              Значи това е за твоята кола Стило то е с 3 бутона.Трябва да се програмира тогава .
              КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
              Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
              http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

              Коментар


                #8
                Re: кола

                kluchar написа:
                Значи това е за твоята кола Стило то е с 3 бутона.Трябва да се програмира тогава .
                Да ключа и ксенона са на Стилото,а неработещия термометър на Бравата.А защо да се налага да се препрограмира при положение че си работеше нормално и след 15мин. вече не искаше да заключи,а иначе колата пали с него - явно го разпознава.А що со отнася за Бравата и термометъра се чудя,възможно ли е тези шантави символи които се изписват на дисплея преди запалване да са един вид предупреждение,че има някаква авария,на която трябва да се обърне внимание. Защото поне при Стилото е така:започват да мигат показанията на километража когато има закачено ново устройство към борд компа или разкачено някое такова и check-a го улови.
                Fiat Stilo 1.2 - 16v
                80hp - 6 Speed '02

                Коментар


                  #9
                  Re: Няколко електронни проблема

                  mayora написа:
                  ..... изписва следната последователност от символи по време на check-a : 888888 000000 _l_l_l_l_l_l и след всичкo това се появяват общия и дневния километраж,но km 888,8 miles000,0 kmiles _l_l_l,_l термометъра така и не проработва при натискане Моля Ви,дайте някаква идея за причина за тези неудобства
                  Днес моята кола направи абсолютно същият номер - бях спрял да заредя гориво, след което ресетнах дневния километраж, потеглих и спрях няколкостотин метра по късно; когато подадох контакт се появиха всички символи на дисплея - 8888 + километри, мили и т.н. Преминаха през FFFFFF и LLLLL, след което се появи самият километраж, като дневния бе на 0.0. Изминах няколко километра, изобщо не се промени показанието на дневния. Цъкнах бутона за температура - нищо не се получи. Тогава разкачих минуса на акумултора за една минута. Закачих го и всичко се оправи. Засега е ОК. Опитай същото.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Re: Няколко електронни проблема

                    Тогава разкачих минуса на акумултора за една минута. Закачих го и всичко се оправи. Засега е ОК. Опитай същото.[/quote]Това се оказа решението и при мен.След манипулацията се възстановиха и километража и термометъра. Остава само загадката на какво се дължи и дали ще го повтори?
                    Fiat Stilo 1.2 - 16v
                    80hp - 6 Speed '02

                    Коментар


                      #11
                      Re: Няколко електронни проблема

                      mayora написа:
                      Това се оказа решението и при мен.След манипулацията се възстановиха и километража и термометъра. Остава само загадката на какво се дължи и дали ще го повтори?
                      Опитах се да поразсъждавам, но честно до никъде не стигнах. Няма логика да се дължи на лоша връзка, ами по скоро на моментно ресетване (шашкане) на контролера. Наистина не знам. Ще караме така, като се надяваме да не се повтори. Ако му стане навик, тогава вече ще умувам
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        mayora написа:
                        1)Ксенона е от първите - 2008г. с дебелите баласти,макар че една по една и двете ги сменях заради прекъсвания и гаснене на фаровете, но сега пак са такива дебели, но не бях забелязал радио-смущенията.Ако се сложи някакво реле или филтър няма ли да стане,че как да намеря читави баласти? 2)Ключа е с 3 бутона - Отключване ; Заключване ; Багажник - при натискане свети,но дали излъчва...... ????????? А втория е надран и оръфан и не ми допада 3)Колата няма газ или други устройства и двете са на бензин,акумулатора е добре - не е правил ядове,а термометъра се изгуби по време на движение и доста топло време, после забелязохме и километража-------------1) Зависи, може да стане, а може и не. Смущението е електромагнитно и ако липсва екранировка, може от това да прави мизерии. Питай тук-там из сервизите за ксенон, даже може някои да се навият да сложат чисто нов техен за проба, ако ти се дават пари... 2) На светодиода на ключа му е нужно мега-малък ток за да светне. Може батерията е умряла отдавна, и все пак да има ток да захрани светодиода, но не и цялата схема, която да отключи/заключи колата. Извади батерията, измери я с мултицет. Трябва да покаже напрежение поне колкото е номинала и, за да може да работи. Ако е 12 В, ама ти показва 10.6 - едва ли ще работи, но ако измериш 12.24 - това си е добра заредена батерия.-------------
                        В онзи пост по-нагоре тази част аз съм я писал, ама едва сега виждам, че вместо да използвам цитат, съм редактирал мнението без да искам, и съм писал в оригиналното мнение. Извинете!

                        Коментар


                          #13
                          Вчера имах подобен проблем с ключа неможех да отключвам и заключвам но и самата кола едвам намираше ключа и трудно даваше на контакт да запаля. Но в крайна сметка разкачих акумолатора закачих го отново и си работи но мистерията остава
                          ex :Fiat Stilo Schumacher Edition, Red, 1.9jtd 140hp.

                          Коментар


                            #14
                            кола

                            hox Това което ти се е случило е доста вредно за новите коли .
                            КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                            Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                            http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                            Коментар


                              #15
                              аз неможах да разбера какво точно се случи, и каква е причината за да се случи и проблема какъв е
                              ex :Fiat Stilo Schumacher Edition, Red, 1.9jtd 140hp.

                              Коментар

                              Working...
                              X