Едно решение за моторчето на клапата за вентилация на купето.Крайни изключватели с ключета - по едно за отворена и за затворена клапа.Понеже на моторчето се подава право и обратно по полярност напрежение 12 В, се поставят диоди за всяко ключе.Токът на моторчето е около 100 мА, подходящ е всеки диод който държи над 1А ток.Ключетата също трябва да издържат 100 мА.В случая имах диоди които са на 3А и ключета които са на 10А. Достатъчно резерва по ток.Намирате си работещо моторче.Развивате едното винтче, това което е достъпно и отчупвате задните две.Откачате лостчето за задвижване на клапата - от към самата клапа.Изваждате моторчето.Изваждате металната планка - трудно но не и невъзможно. Пазите задните две винтчета да не се счупят защото ще ни трябват.Предварително запоявате диодите и жиците. Предварително ги почиствате за да станат здрави спойки и работите със качествен тинол.Проверявате дали всичко работи, дали не сте обърнали диодите.На новото моторче лепите с моментно лепило, в случая Локтайд елементите.Всяко нещо което лепите предварително го надрасквате с ножче, шкурка, пиличка или нещо друго за да хване лепилото.Където е нужно подлагате хартия напоена с лепило и лепите върху нея, в случая на горното по снимките ключе и на пластмасовия елемент който е закрепен на оста и към който е лостчето за клапата.Режете по показания начин ушите за задните две винтчета, режете черните гумени уплътнения и ги залепяте на срязаните ушенца.Лепите предварително оформена пластмаса между ушенцата за да се усили конструкцията. Клапата като се отваря и затваря посредством лостчето натоварва точно тези две ушенца и се опитва да ги счупи ако не са здрави.НЕ монтирате металната планка която трудно извадихте.Проверявате клапата дали се движи свободно от едното крайно положение до другото.Монтирате моторчето и закачате лостчето му за клапата за вентилация, закопчавате го с бялата щипка.Завивате предното винтче което е достъпно и проверявате дали моторчето се държи стабилно.Съединявате куплунга.Давате контакт и проверявате дали клапата се командва от копчето на конзолата.Ключенцата можете да ги чуете като цъкат и моторчето като работи.Резултат:- имате си работеща клапа- няма механично напрежение върху зъбните колелца и не се разрушават при спиране на моторчето- няма ток в моторчето когато клапата е в крайно положение- всичко това може да се разглоби при нужда, да се ремонтира и да се постави отново.- малко подозрения имам колко време ще държи лепилото обаче все пак там нямаме нагряване и механични усилия, надявам се да издържиВажното е че ако нещо се повреди можете да свалите моторчето, да го поправите и да го монтирате отново. Благодарение на това че сте срязали предните две ушички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моторчето на клапата за вентилация на купето - решение
Collapse
X
-
Мисля че проблем ще е да се намери здраво моторче.Аз намерих моторче на което зъбните колела не бяха изронени. Обаче пък самото моторче прекъсваше.Механизмът не е бил използван понеже моторчето е прекъсвало и затова са се запазили зъбните колела здрави.Не съм го разглобявал обаче предполагам че четките са нагоряли и причиняват прекъсване.Като го завъртиш малко и тръгва.Използвах старото моторче и го сложих на новия механизъм.Който си търси моторче да оглежда по моргите и други италианки - Алфа, Ланчия.Мисля че има такива които използват същия механизъм.Виждал съм и ново моторче в магазин за авточасти обаче там е друга цифра, излиза много скъпо.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
За да задейства токовата защита моторчето трябва да запъне в ограничителя на планката. При което се натоварват механично зъбните колелца и рано или късно най-слабото от тях пак се чупи. Въпреки токовата защита.Разглобяването е недостатък, да.Обаче само първия път. След това вече не е трудно моторчето да се свали отново ако е необходимо. Понеже двете "трудни" винтчета отзад не трябва да се развиват.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
u_bo
с какво фиксира кабелите?ако е с пистолет с горещ силикон - да се има предвид , че държи около 3 до 6 месеца, после изпуска.
Коментар
-
Riki888 написа:За да задейства токовата защита моторчето трябва да запъне в ограничителя на планката. При което се натоварват механично зъбните колелца и рано или късно най-слабото от тях пак се чупи. Въпреки токовата защита.Разглобяването е недостатък, да.Обаче само първия път. След това вече не е трудно моторчето да се свали отново ако е необходимо. Понеже двете "трудни" винтчета отзад не трябва да се развиват.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар