Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Моторчето на клапата за вентилация на купето - решение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Моторчето на клапата за вентилация на купето - решение

    Едно решение за моторчето на клапата за вентилация на купето.Крайни изключватели с ключета - по едно за отворена и за затворена клапа.Понеже на моторчето се подава право и обратно по полярност напрежение 12 В, се поставят диоди за всяко ключе.Токът на моторчето е около 100 мА, подходящ е всеки диод който държи над 1А ток.Ключетата също трябва да издържат 100 мА.В случая имах диоди които са на 3А и ключета които са на 10А. Достатъчно резерва по ток.Намирате си работещо моторче.Развивате едното винтче, това което е достъпно и отчупвате задните две.Откачате лостчето за задвижване на клапата - от към самата клапа.Изваждате моторчето.Изваждате металната планка - трудно но не и невъзможно. Пазите задните две винтчета да не се счупят защото ще ни трябват.Предварително запоявате диодите и жиците. Предварително ги почиствате за да станат здрави спойки и работите със качествен тинол.Проверявате дали всичко работи, дали не сте обърнали диодите.На новото моторче лепите с моментно лепило, в случая Локтайд елементите.Всяко нещо което лепите предварително го надрасквате с ножче, шкурка, пиличка или нещо друго за да хване лепилото.Където е нужно подлагате хартия напоена с лепило и лепите върху нея, в случая на горното по снимките ключе и на пластмасовия елемент който е закрепен на оста и към който е лостчето за клапата.Режете по показания начин ушите за задните две винтчета, режете черните гумени уплътнения и ги залепяте на срязаните ушенца.Лепите предварително оформена пластмаса между ушенцата за да се усили конструкцията. Клапата като се отваря и затваря посредством лостчето натоварва точно тези две ушенца и се опитва да ги счупи ако не са здрави.НЕ монтирате металната планка която трудно извадихте.Проверявате клапата дали се движи свободно от едното крайно положение до другото.Монтирате моторчето и закачате лостчето му за клапата за вентилация, закопчавате го с бялата щипка.Завивате предното винтче което е достъпно и проверявате дали моторчето се държи стабилно.Съединявате куплунга.Давате контакт и проверявате дали клапата се командва от копчето на конзолата.Ключенцата можете да ги чуете като цъкат и моторчето като работи.Резултат:- имате си работеща клапа- няма механично напрежение върху зъбните колелца и не се разрушават при спиране на моторчето- няма ток в моторчето когато клапата е в крайно положение- всичко това може да се разглоби при нужда, да се ремонтира и да се постави отново.- малко подозрения имам колко време ще държи лепилото обаче все пак там нямаме нагряване и механични усилия, надявам се да издържиВажното е че ако нещо се повреди можете да свалите моторчето, да го поправите и да го монтирате отново. Благодарение на това че сте срязали предните две ушички.
    Прикачени файлове
    Bravo 1.6 / 16

    #2
    Така както ги виждаш в темата - трябва да се обърнат всички ли? Най-долната - първа, най-горната - последна? Темата е качена във "Важни и интересни теми в раздела"

    Коментар


      #3
      Мисля че проблем ще е да се намери здраво моторче.Аз намерих моторче на което зъбните колела не бяха изронени. Обаче пък самото моторче прекъсваше.Механизмът не е бил използван понеже моторчето е прекъсвало и затова са се запазили зъбните колела здрави.Не съм го разглобявал обаче предполагам че четките са нагоряли и причиняват прекъсване.Като го завъртиш малко и тръгва.Използвах старото моторче и го сложих на новия механизъм.Който си търси моторче да оглежда по моргите и други италианки - Алфа, Ланчия.Мисля че има такива които използват същия механизъм.Виждал съм и ново моторче в магазин за авточасти обаче там е друга цифра, излиза много скъпо.
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #4
        Добро решение, но с един основен недостатък - изисква разглобяване. Много по-лесно е с токова защита.
        Fiat Marea 1.8i 16V
        Fiat Tipo 1.4i 8V
        Fiat Punto 1.6i 8V
        www.italauto-bg.net/forum/

        Коментар


          #5
          За да задейства токовата защита моторчето трябва да запъне в ограничителя на планката. При което се натоварват механично зъбните колелца и рано или късно най-слабото от тях пак се чупи. Въпреки токовата защита.Разглобяването е недостатък, да.Обаче само първия път. След това вече не е трудно моторчето да се свали отново ако е необходимо. Понеже двете "трудни" винтчета отзад не трябва да се развиват.
          Bravo 1.6 / 16

          Коментар


            #6
            11

            Много добро решение-поздравления колега
            Умные не бывают учены; ученые не бывают умны. - Лао-цзы FIAT BRAVA TD100

            Коментар


              #7
              с какво фиксира кабелите?ако е с пистолет с горещ силикон - да се има предвид , че държи около 3 до 6 месеца, после изпуска.

              Коментар


                #8
                u_bo написа:
                с какво фиксира кабелите?ако е с пистолет с горещ силикон - да се има предвид , че държи около 3 до 6 месеца, после изпуска.
                Зависи от силикона.
                Stop giving directions, just say "Follow me."
                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                Коментар


                  #9
                  Riki888 написа:
                  За да задейства токовата защита моторчето трябва да запъне в ограничителя на планката. При което се натоварват механично зъбните колелца и рано или късно най-слабото от тях пак се чупи. Въпреки токовата защита.Разглобяването е недостатък, да.Обаче само първия път. След това вече не е трудно моторчето да се свали отново ако е необходимо. Понеже двете "трудни" винтчета отзад не трябва да се развиват.
                  Да, и да, и да. Но, аз залагам на токовата защита. Вярно, само на два автомобила съм монтирал, но вече достатъчно време работи безупречно. Разбира се, оценявам това, което си направил, но моята логика е по друга - макс. елиминация на механични фактори и мин. преправяне, по възможност никакво, що касае механиката. Всъщност по аналогичен начин е решен проблема със ел. стъклата, където натоварването е много по-голямо, а зъбния съеденител е от подобна пластмаса. Разбира се, червяка е друга бира предавка, но няма да задълбочавам. Поздравления за ентусиазма и крайния резултат.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар

                  Working...
                  X