с колко по книжка трябва да зарежда алтернатора на пунто 2 ,при мен е 13.99 V без вкл.консуматори,с фарове става 13.89,с още нещо пада надолу?и още нещо -при махане на аку-то изчисти дневния километраж и общия също,почна си от 0 ?!
14.18 на 14.08 под 14 зимата става кофти (лично преживяване) зимата бях с 13.8 на 13.1 и не смогваше на седмица и половина някаде се налагаше Бутане или Ток
Шофирай разумно, на пътя не си сам. Fiat Stilo Dynamic 1.6 16V 103hp Grigio Sassi Mercedes-Benz ACTROS 4141 - The big BOSS :D Forever in my heart: Fiat Punto II ELX 1.2i 60к ; MAN TGA 33.360 Blue Bird
Направи замерване и с друг уред, преди да анализираш. Евтините дигитални мултимери силно се влияят от капацитета на батерията си. Ако нямаш под ръка втори, със същия измери зареждането при друг автомобил.
с колко по книжка трябва да зарежда алтернатора на пунто 2 ,при мен е 13.99 V без вкл.консуматори,с фарове става 13.89,с още нещо пада надолу?и още нещо -при махане на аку-то изчисти дневния километраж и общия също,почна си от 0 ?!
Само да вметна, че подобни ефекти може да има и от неизряден акумулатор, кофти електрически връзки. Освен това акумулатора е доста сериозен източник, при който, с повишаването на температурата, напрежението пада. Температурният коефициент е от порядъка на 30mV/гр. Така, че напрежения от порядъка на 13.8V-13.9V лятото в жегите може да се приеме за нормално. Друг е въпросът със самият акумулатор и останал ли е в него някакъв капацитет. Да не забравяме, че акумулатора е този, който диктува напрежението в инсталацията на автомобила.
Лятото не е ненормално да зарежда дори и малко под 14.0. Зимата обаче трябва да е поне 14.1 - 14.2.
Няма никакво значение какъв е сезона за зареждането.
todorshalev написа:
14.18 на 14.08 под 14 зимата става кофти (лично преживяване) зимата бях с 13.8 на 13.1 и не смогваше на седмица и половина някаде се налагаше Бутане или Ток
Това също не е вярно. За да стане кофти имат значение други неща. На какво разстояние се кара след запалване, колко е читав акумулатора, колко бързо пали...............Преди когато бяха автомобилите с механично реле се нагласяше на 13.8 и никога ама никога не съм бутал.В момента либрата ми зарежда 13.9 и също никога не съм бутал.
а дали от ЕСU-то се променят километрите ,ако са пипали нещо там старите собственици незнам..,също не работят и останалите функции които показват разхода ,време на пътуване ,км/ч,добре поне ми кажете някой свестен жичкаджия който да разбира от това
Преди малко ходих да си поиграя и замерих акумулатора и в общи линии стойностите са:в покой - 12.63работещ двигател+къси светлини (ксенон) - 13.93при 1800 об./мин. - 14.05п.с. става въпрос за 1.9 JTD и акумулатор 60/540
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
незнам колеги помагайте.смених с втора ръка алтернатор 65 А(стария беше 60)и сега на празен ход се покачи до 14 В.обаче както и на стария като пусна консуматори примерно,дълги и парно на 4,започва да пада напрежението и след 2 мин.от 13.90 става 12.90,като подам газ става до 13.5 В.на тънкия кабел който влиза в алтернатора обаче показва 13.5 волта на празен ход без консуматори ,нормално ли е?
незнам колеги помагайте.смених с втора ръка алтернатор 65 А(стария беше 60)и сега на празен ход се покачи до 14 В.обаче както и на стария като пусна консуматори примерно,дълги и парно на 4,започва да пада напрежението и след 2 мин.от 13.90 става 12.90,като подам газ става до 13.5 В.на тънкия кабел който влиза в алтернатора обаче показва 13.5 волта на празен ход без консуматори ,нормално ли е?
Коментар