Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой е най-големия капацитет акумулатор който мога да сложа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кой е най-големия капацитет акумулатор който мога да сложа

    Кой е най-големия капацитет акумулатор който мога да сложа в коша за акумулатор на 1.6 16v
    Fiat Bravo 103 1996

    #2
    Направих грешката да сипя чешмяна вода в акумулатора . И сега купувам нов.
    Fiat Bravo 103 1996

    Коментар


      #3
      Сложи фабрично зададения или най-много с до 2-3 А/ч по-голям. В противен случай алтернаторът няма да смогне да го зарежда.
      Stop giving directions, just say "Follow me."
      Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
      Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

      Коментар


        #4
        sok1 написа:
        В противен случай алтернаторът няма да смогне да го зарежда.
        И защо да не може?
        Alfa 159 SW 2.4 Ti
        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

        Коментар


          #5
          gamma написа:
          sok1 написа:
          В противен случай алтернаторът няма да смогне да го зарежда.
          И защо да не може?
          Защото има прецизен реле-регулатор, за точния модел и вид акумулатор.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            dimitrof9009 написа:
            Направих грешката да сипя чешмяна вода в акумулатора . И сега купувам нов.
            Пич, това съм го правил много пъти, честно си признавам, не съм имал ядове поради което. Знам, че е абсолютно неправилно, но го правя. Разбира се, говоря за доливане, не повече от 10% от капацитета на клетката, не за цялостно напълване.
            Fiat Marea 1.8i 16V
            Fiat Tipo 1.4i 8V
            Fiat Punto 1.6i 8V
            www.italauto-bg.net/forum/

            Коментар


              #7
              Rokambol написа:
              gamma написа:
              sok1 написа:
              В противен случай алтернаторът няма да смогне да го зарежда.
              И защо да не може?
              Защото има прецизен реле-регулатор, за точния модел и вид акумулатор.
              По-скоро заради мощността на алтернатора. Консумацията на автомобила, капацитетът на АБ и мощността на алтернатора са оптимално подбрани за съответния автомобил.
              Stop giving directions, just say "Follow me."
              Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
              Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

              Коментар


                #8
                Rokambol написа:
                ....Защото има прецизен реле-регулатор, за точния модел и вид акумулатор.
                Това не е точно така. Алтернатора зарежда акумулатора с постоянно напрежение, а не с постоянен ток - т.е. дори и един малък акумулатор може да дръпне много ток ако е силно разреден.Друг е въпроса, че малкия акумулатор ще достигне по-бързо номиналния си капацитет и респективно ще товари по-кратко време алтернатора.Но така или иначе не е препоръчително да се слага много по-различен акумулатор от препоръчания от производителя на автомобила.

                Коментар


                  #9
                  Ех, ех, ехНяма никаква връзка между мощността на генератора и капацитета на акумулатора. Ако напрежението на генератора е вярно той адекватно ще зарежда произволно голям или малък акумулатор (колко време ще му трябва за това, е друга тема).* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора* По-голям акумулатор винаги е от полза Генераторът трябва да има мощност, по-голяма от мощността на едновременно включените консуматори.
                  Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                  Коментар


                    #10
                    Danchojn написа:
                    ..............* Не е възможно да се повреди генераторът заради голям акумулатор.* Не е възможно недозареждане на голям акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно презареждане на малък акумулатор, ако генераторът е правилно настроен.* Не е възможно (почти) да се повреди генераторът с претоварване с консуматори (но пък може да не ни достига ток!)* По-мощен генератор винаги е от полза - той по-бързо ще възстановява липсващия заряд в акумулатора* По-голям акумулатор винаги е от полза ...............
                    точно!!!На моя акумулатор /Искара 44Аh/ 2-3 годинки го доливах с чешмянка само и само да се баталдяса ама се държи кучето .... Сега съм си купил от предната есен дестилирана вода белким тва помогне, ама нема оправия, а сърце не ми дава да си купя нов като този си работи... Наистина е добре да се долива поне дестилирана вода, а не обикновена!
                    Всичко което се затяга с ключ по - малък от №27 е нано технология!!!

                    Коментар


                      #11
                      Danchojn написа:
                      Ех, ех, ех........
                      Уточни понятието "правилно настроен генератор". Колкото и "правилно да е настроен" един генератор, едно калпаво реле-регулатор, не само, че ще скапе акумулатора, ами направо ще го взриви. Имате ли идея какво "чисто" напрежение излиза от алтернатора преди регулатора и изправителя? И защо се казва алтернатор, а не динамо? И от какъв зор е трифазен, а не монофазен? Разбира се последните въпроси са в кръга на шегата, убеден съм, че всички знаят отговорите, но когато се дискутира талкова сериозна тема, добре е да сме точни.
                      Uho написа:
                      Това не е точно така. Алтернатора зарежда акумулатора с постоянно напрежение, а не с постоянен ток - т.е. дори и един малък акумулатор може да дръпне много ток ако е силно разреден. .
                      Нещо не вдявам, зарежда с напрежение, пък дърпа ток, за какво ли му е? Какво ще стане ако свалим тока на заряд под 200mA или го увеличим над 2А? Изобщо защо се използва понятието "ток на заряд/разряд"? Чудно..
                      Fiat Marea 1.8i 16V
                      Fiat Tipo 1.4i 8V
                      Fiat Punto 1.6i 8V
                      www.italauto-bg.net/forum/

                      Коментар


                        #12
                        Rokambol написа:
                        Уточни понятието "правилно настроен генератор".
                        Със сигурност знаеш за какво говоря. Реле регулатора не е нищо друго освен един транзисторен ключ с настроени два прага на сработване. Неговата задача е да свърже или откачи плюсовата верига на алтернатор - акумулатор. Туй то. Праговете му са важни защото ако не са наистина може да се стигне до поддуване на акумулатора и взрив в двигателният отсек, ако не изключи заряда когато е необходимо. Освен това, понеже регулатора е само ключ, е от значение и алтернатора да е изправен и дава необходимите напрежения на клемите си.Заряда наистина е по НАПРЕЖЕНИЕ. Алтернатора е източник със сравнително стабилен напрежителен изход, поради закаченият към него акумулатор. При едно и също напрежение акумулатора може да черпи от него най-различни тоци. Затова се казва, заряд по напрежение. Ако беше заряд по ток, трябваше да имаме например, точно 10А заряден ток и напрежение което да варира. Т.е. алтернатора не е източник на ток, той е източник на напрежение но не идеален, има си лимит. За нормалната му работа винаги е необходим акумулатор, иначе стават бели.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          Danchojn написа:
                          Със сигурност знаеш за какво говоря. ....
                          Може би реши, че се заяждам. Нищо подобно. В интерес на истината големия акумулатор има редица предимства и няма да е никакъв проблем зареждането му. Реално обаче се явява малко безмислена инвестиция, когато автомобилът ни е изправен, относително нов и загубите по инсталацията са пренебрежимо малки. Тук става дума за чиста практичност - ако ни е по стара таралясницата, аз също препоръчвам една идея по голям като капацитет акумулатор. Най малкото, справя се по-леко и по-добре със загубите в проводниците и контактите. А има и по-дълъг експлоатационен срок. Производителя, разбира се, продава нов автомобил и монтира балансирано детайли, като качество и цена в него, или поне така би следвало да бъде. След 5-10-15 г експлоатация, него (производителя) изобщо не го интересува, че всичко е безумно остаряло и износено.Колкото до заряд по напрежение и заряд по ток. Единствената ми забележка в горният ми пост към колегата Uho бе, че когато говорим за напрежение, винаги е намесен и ток. Нищо друго. Останалото е ракия без салата не че не може, ама си е по друго..
                          Fiat Marea 1.8i 16V
                          Fiat Tipo 1.4i 8V
                          Fiat Punto 1.6i 8V
                          www.italauto-bg.net/forum/

                          Коментар


                            #14
                            Rokambol написа:
                            ....Единствената ми забележка в горният ми пост към колегата Uho бе, че когато говорим за напрежение, винаги е намесен и ток. Нищо друго. Останалото е ракия без салата не че не може, ама друго си е с мезенце..
                            Няма как да имаш напрежение и консуматор и да нямаш ток...., но тока на заряд на един акумулатор в автомобила не се определя от алтернатора, а от разредеността на акумулатора, освен ако не достигне максимума на алтернатора. Това е така, защото алтернатора е генератор на напрежение, а не на ток - колегата Danchojn го е обяснил по-горе.Никъде не съм казал, че акумулатора може да повреди алтернатора, въпреки че дългата работа на алтернатора в граничен режим съкращава живота му.А проблема на по-големия акумулатор, както съм казал, е че може да не успее да се зареди напълно. Това не е страшно, но е неприятно.

                            Коментар


                              #15
                              Нямам желание, но ще се задълбая. Да поговорим малко за процеса зареждане и разреждане и защо всеки алтернатор има номинален изходен ток, в зависимост от електрическите изисквания на системата, респ. и подходящ акумулатор. Знаем, че чрез регулиране на тока на ротора, влияем на магнитното поле (или греша). Айде нека е чрез напрежението, друг път ще споря защо не е така. Когато алтернатора започне да произвежда ток, регулатора следи напрежението. При надвишаване на 14.5-14.6V, релето ограничава гореспоменатия ток(напрежение), което води до отслабване на елмагнитното поле. Генерираното от алтернатора напрежение респективно спада до допустимия минимум от 13.4V. Какво става с акумулатора по това време и защо има значение капацитетът му.Зарядния ток се регулира от степента на зареденост на акумулатора. Когато последния е слаб, ЕДН не е достатъчно силно за да върне ток от него и самият той започва да се черпи, зарежда се. Когато се зареди до пълния си капацитет, ЕДН нараства достатъчно за да се противопостави на тока от алтернатора, при което мощноста на алтернатора спада, а напрежението остава в допустимите граници.Пичове, в процеса зареждане и разреждане на акумулаторна батерия участват и ток, и напрежение. Разбира се, дрънканиците, които изографисах по-горе, съм ги учил някога, преди твърде много години и е възможно да пропускам нещо. Не искам да се правя на знаещ, щото не съм, но ако някой държи да разбере целият принцип на действие на генерирането, пренасянето, регулирането и стабилизирането на електрическият ток и напрежение в автомобилите, има огромно количество литература, която може да ползва. Писана от типове, които наистина знаят. Моето работно време свърши, желая на всички хубав ден и утре с нетърпение ще очаквам реакциите и критиките най-вече. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37
                              Fiat Marea 1.8i 16V
                              Fiat Tipo 1.4i 8V
                              Fiat Punto 1.6i 8V
                              www.italauto-bg.net/forum/

                              Коментар

                              Working...
                              X