Колата е типо 1.4 DGT.Смених диодния блок че се беше скапал ,а също и четките.Сега зарежда 14.2 волта без консуматори ,а с всичко включено ми дава напрежение 14.1 волт.Дотук добре,обаче ми свети лампата за акумолатора съвсем слабо и не мога да разбера от какво е.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем ,моля да помогне.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Странен проблем с алтернатор
Collapse
X
-
При мен подобен проблем е възниквал (на различни автомобили) по две причини. Първият път причината беше лош контакт в точката на свързване на фазите (намотките) на статора - ясно е, че това няма как да го разбереш без сваляне на алтернатора.Но мисля, че по-вероятна при теб е причината във втората случка - беше на Типо 1.9 TD (снимката по-долу е от него). Погледни дали някъде там, където сочи стрелката имаш червен куплунг. Ако да - внимателно го провери дали не е нагорял. И да не е, няма да е излишно да го изчистиш. Доколкото си спомням, през него минава захранването на възбудителната намотка на алтернатора и всъщност това беше причината (лошият контакт) иначе изправният алтернатор да не успява да отдаде необходимата мощност.ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати
Коментар
-
bobizdr написа:Колеги помагайте ,че тази лампичка много ме дразни.Някой да знае кабела за възбуждане на намотката къде отива,на бушон, на реле или на клеморед.
Коментар
-
За да свети тъпата лампа, следва, че има разлика в потенциалите и. Ако приемем контактния ключ за стабилен плюс, а извода от алтернатора за контролен, излиза, че втория е с по-ниска стойност. Зареждане има, но недостатъчно. Ако отсъства напълно(при скъсан ремък, напр), лампата ще свети ярко. При теб е бледа, доколкото разбрах. Казваш, че зареждането е идеално. Сега, като си напънах кухата кратуна, стигам до извода, че това е не е много възможно. Тъй като регулатора не прави нищо друго, освен да се гъбарка с тока на ротора и от там да влияе на магнитното поле, за да държи напрежението в оптимални граници е напълно вероятно самия алтернатор да е в ред, а проблема да е в регулатора. Тройката диоди, обуславящи светенето на лампата също могат да "заблудят" регулатора, ако някой от тях е прекъснал, да речем. Какво конкретно бих те посъветвал - да намериш въпросната тройка диоди (обикновено са закрепени в долната част на плочката) и да ги премериш един по един. Има регулатори, в които въпросните идиоти с вградени. В другия случай просто сменяваш релерегулатора. Отново. От друга страна срив в една от трите намотки на статора няма да предизвика ярко светване на лампата а и може да заблуди мерещия, че всичко е в ред. Затова запали двигателя и включи абсолютни всички консуматори, за които се сетиш, фарове, парно, чистачки, клими и т.н. Премери какво става на акумулатора. Обърни внимание на това, дали лампата няма да промени яркоста си при консуматори. Също така и при вдигане на оборотите.
Коментар
-
Rokambol написа:За да свети тъпата лампа, следва, че има разлика в потенциалите и. Ако приемем контактния ключ за стабилен плюс, а извода от алтернатора за контролен, излиза, че втория е с по-ниска стойност. Зареждане има, но недостатъчно. Ако отсъства напълно(при скъсан ремък, напр), лампата ще свети ярко. При теб е бледа, доколкото разбрах. Казваш, че зареждането е идеално. Сега, като си напънах кухата кратуна, стигам до извода, че това е не е много възможно. Тъй като регулатора не прави нищо друго, освен да се гъбарка с тока на ротора и от там да влияе на магнитното поле, за да държи напрежението в оптимални граници е напълно вероятно самия алтернатор да е в ред, а проблема да е в регулатора. Тройката диоди, обуславящи светенето на лампата също могат да "заблудят" регулатора, ако някой от тях е прекъснал, да речем. Какво конкретно бих те посъветвал - да намериш въпросната тройка диоди (не се отчайвай ако липсват, в релето са) и да ги премериш един по един, ако е възможно разбира се. В другия случай просто сменяваш релерегулатора. Отново. От друга страна срив в една от трите намотки на статора няма да предизвика ярко светване на лампата а и може да заблуди мерещия, че всичко е в ред. Затова запали двигателя и включи абсолютни всички консуматори, за които се сетиш, фарове, парно, чистачки, клими и т.н. Премери какво става на акумулатора. Обърни внимание на това, дали лампата няма да промени яркоста си при консуматори. Също така и при вдигане на оборотите.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар