Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с алтернатор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем с алтернатор

    Колата е типо 1.4 DGT.Смених диодния блок че се беше скапал ,а също и четките.Сега зарежда 14.2 волта без консуматори ,а с всичко включено ми дава напрежение 14.1 волт.Дотук добре,обаче ми свети лампата за акумолатора съвсем слабо и не мога да разбера от какво е.Ако някой се е сблъсквал с такъв проблем ,моля да помогне.

    #2
    погледни си клеммата на акумулатора да не е хлабава

    Коментар


      #3
      При мен подобен проблем е възниквал (на различни автомобили) по две причини. Първият път причината беше лош контакт в точката на свързване на фазите (намотките) на статора - ясно е, че това няма как да го разбереш без сваляне на алтернатора.Но мисля, че по-вероятна при теб е причината във втората случка - беше на Типо 1.9 TD (снимката по-долу е от него). Погледни дали някъде там, където сочи стрелката имаш червен куплунг. Ако да - внимателно го провери дали не е нагорял. И да не е, няма да е излишно да го изчистиш. Доколкото си спомням, през него минава захранването на възбудителната намотка на алтернатора и всъщност това беше причината (лошият контакт) иначе изправният алтернатор да не успява да отдаде необходимата мощност.
      Прикачени файлове
      ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

      Коментар


        #4
        Kлемите са добре,всички връзки са почистени и напръскани с контактен спрей.Фазите са споени добре защото сменях диодния блок ,понеже се беше откършил по непонятни причини.Сега съм в шах с тази лампа.

        Коментар


          #5
          Имаш пробил диод според мен. Плочката нова или втора ръка е?
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Rokambol написа:
            Имаш пробил диод според мен. Плочката нова или втора ръка е?
            Плочката е нова,бях в Гърция и понеже съм работил в Атина намерих един познат майстор и го ремонтирахме.Проблема се появи като се връщах и минах през лунния пейзаж на Петрохан.

            Коментар


              #7
              Колеги помагайте ,че тази лампичка много ме дразни.Някой да знае кабела за възбуждане на намотката къде отива,на бушон, на реле или на клеморед.

              Коментар


                #8
                bobizdr написа:
                Колеги помагайте ,че тази лампичка много ме дразни.Някой да знае кабела за възбуждане на намотката къде отива,на бушон, на реле или на клеморед.
                При 1.4 (карам по памет) лампата е директно от диодите на намотките, преди регулатора, а чистия плюс е директно от контактния ключ. Пак по памет диодната плочка е само с шест диода, докато другата тройка беше отделен възел. Ти си сменил плочката, но сега проблема ти е в диод, който не е на нея. Пак казвам - карам по памет и ако греша, моля да ме извиниш.Тъй като съм присаждал динамо от дизелово типо на моя звер, а не помня да съм преправял инсталацията, следва, че и при теб е така.P.S. Виж бушон е No. 15. макар, че ако той е дал фира, няма да ти свети и лампата за подгрев.
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  Благодаря за съвета колега,сега пак ще го сваля и ако не намеря нищо направо го сменям.Ядосва ме това че зарежда перфектно , а тази тъпа лампичка свети ли свети

                  Коментар


                    #10
                    За да свети тъпата лампа, следва, че има разлика в потенциалите и. Ако приемем контактния ключ за стабилен плюс, а извода от алтернатора за контролен, излиза, че втория е с по-ниска стойност. Зареждане има, но недостатъчно. Ако отсъства напълно(при скъсан ремък, напр), лампата ще свети ярко. При теб е бледа, доколкото разбрах. Казваш, че зареждането е идеално. Сега, като си напънах кухата кратуна, стигам до извода, че това е не е много възможно. Тъй като регулатора не прави нищо друго, освен да се гъбарка с тока на ротора и от там да влияе на магнитното поле, за да държи напрежението в оптимални граници е напълно вероятно самия алтернатор да е в ред, а проблема да е в регулатора. Тройката диоди, обуславящи светенето на лампата също могат да "заблудят" регулатора, ако някой от тях е прекъснал, да речем. Какво конкретно бих те посъветвал - да намериш въпросната тройка диоди (обикновено са закрепени в долната част на плочката) и да ги премериш един по един. Има регулатори, в които въпросните идиоти с вградени. В другия случай просто сменяваш релерегулатора. Отново. От друга страна срив в една от трите намотки на статора няма да предизвика ярко светване на лампата а и може да заблуди мерещия, че всичко е в ред. Затова запали двигателя и включи абсолютни всички консуматори, за които се сетиш, фарове, парно, чистачки, клими и т.н. Премери какво става на акумулатора. Обърни внимание на това, дали лампата няма да промени яркоста си при консуматори. Също така и при вдигане на оборотите.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      Rokambol написа:
                      За да свети тъпата лампа, следва, че има разлика в потенциалите и. Ако приемем контактния ключ за стабилен плюс, а извода от алтернатора за контролен, излиза, че втория е с по-ниска стойност. Зареждане има, но недостатъчно. Ако отсъства напълно(при скъсан ремък, напр), лампата ще свети ярко. При теб е бледа, доколкото разбрах. Казваш, че зареждането е идеално. Сега, като си напънах кухата кратуна, стигам до извода, че това е не е много възможно. Тъй като регулатора не прави нищо друго, освен да се гъбарка с тока на ротора и от там да влияе на магнитното поле, за да държи напрежението в оптимални граници е напълно вероятно самия алтернатор да е в ред, а проблема да е в регулатора. Тройката диоди, обуславящи светенето на лампата също могат да "заблудят" регулатора, ако някой от тях е прекъснал, да речем. Какво конкретно бих те посъветвал - да намериш въпросната тройка диоди (не се отчайвай ако липсват, в релето са) и да ги премериш един по един, ако е възможно разбира се. В другия случай просто сменяваш релерегулатора. Отново. От друга страна срив в една от трите намотки на статора няма да предизвика ярко светване на лампата а и може да заблуди мерещия, че всичко е в ред. Затова запали двигателя и включи абсолютни всички консуматори, за които се сетиш, фарове, парно, чистачки, клими и т.н. Премери какво става на акумулатора. Обърни внимание на това, дали лампата няма да промени яркоста си при консуматори. Също така и при вдигане на оборотите.
                      Преди малко го свалих и всичко си е наред.Закачих го и мерих-без консумация 14.2 волта ,а с включени фарове,нагревател на задното стъкло и включен вентилатор 14.1 волт.Лампата си свети съвсем слабо и не се влияе от обороти,консуматори,направо нищо.Ще видя ако някой приятел се навие да сменим алтернаторите за проба,че вече нямам идеи.Уж разбирам от токове,обаче такова нещо за пръв път виждам.

                      Коментар

                      Working...
                      X