Колеги купих си колата преди 1 година - Браво 1.6 97-ма година.Колата е с ксенон и елипси 60 W RMS на кората вместо заводските отзад.Беше с оригиналното радио, но й купих CD.Акумулаторът е Bosch, необслужваем, 65 AH мисля че беше, но не знам колко е стар, купих колата с него.Работеше перфектно.Лятото съм слушал по 2-3 часа музика и после палеше от раз.Но от зимата нещо се случи, започна да се замисля при палене.Постоянно свети зелено, но зимата палеше трудно.Една вечер навъртях към 30 км, слушайки музика, на ксенон + халогени и климатик и като спрях не успях да запаля, запалих на скорост.Прибрах се, пак светеше зелено, но го заредих и се оправи.И така го зареждам 1 път месечно.Обаче миналата събота го заредих, понеделник навъртях към 70 км извънградско, на другия ден слушах към час музика и запали.И от тогава до вчера не е палена.Вчера я запалих малко трудно, изминах отново 70 км извънградско, слушайки музика и с включен ксенон, спрях за 5 минути като изгасих дори и музиката и после едвам запали, дори и таблото гаснеше.Оставих я пред дома, а след няколко часа запали без проблем.Ходих скоро и на диагностика, казаха ми че зарежда добре и всичко е наред.Какъв може да е проблемът тогава ?Само да уточня, че и миналото лято си карах с включени ксенони и халогени постоянно. И междудругото зимата като прибирам вечер колата в гаража ми прави впечатление, че стъклата много трудно се затваряха, дори на моменти спараха да се движат и след секунда отново почваха.Сега също е така, след като съм слушал музика да кажем в нея без да я паля - вдигат се много бавно.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Акумулатор на Браво
Collapse
X
-
Свали и почисти хубаво клемите, затегни ги хубаво, намажи тънък слой грес на тях. При палене допри сондите на мултицет до изводите. Виж какво е напрежението при студен старт. Ако падне под 10 В - имай предвид, че скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада под 9 - много скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада и под 8, е цяло чудо, че изобщо палиш. Провери внимателно дали не може да се отвори. Въпреки че свети зелено, може нивото да се е понижило, което води до измамно увеличаване на гъстотата.
-
ogi28b написа:Свали и почисти хубаво клемите, затегни ги хубаво, намажи тънък слой грес на тях. При палене допри сондите на мултицет до изводите. Виж какво е напрежението при студен старт. Ако падне под 10 В - имай предвид, че скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада под 9 - много скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада и под 8, е цяло чудо, че изобщо палиш. Провери внимателно дали не може да се отвори. Въпреки че свети зелено, може нивото да се е понижило, което води до измамно увеличаване на гъстотата.
Коментар
-
Мери в момента на палене не преди това и след него .Явно ти е трудно да проумееш че плачи за нов.Само човешката простотия остава вечна всичко друго е до време.А 14.04в това значи че колати зарежда много добреFIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !
Коментар
-
dani389 написа:Мери в момента на палене не преди това и след него .Явно ти е трудно да проумееш че плачи за нов.Само човешката простотия остава вечна всичко друго е до време.А 14.04в това значи че колати зарежда много добре
Коментар
-
акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти. Аз мисля, че не е от акумулатора, освен това ако не си карал на фарове - таблото няма да ти гасне. Значи имаш няколко неща да провериш по няколко начина- стартера и всръзките към него- често срещано е при браво да затяга стартера. Става или със сваляне, зачистване на клемите му и профилактика вътре, което ти гаранитира безпроблемност. Като върти бавно някой път забележи дали ти гасне лампата в купето, лампито по таблото гаснат ли? Ако да, вероятно е акумулатор или стартера затяга. Другото е да провериш всички връзки към алтернатора, да ги почистиш, както и масите по купето. Някой път като няма сили да върти замери колко му е напреженеито на акумулатора и сам ще си отговориш. А в крайа сметка може да идеш и да ти го проверят с товарна вилка. И необслужваемите акумулатори са кофти.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти. Аз мисля, че не е от акумулатора, освен това ако не си карал на фарове - таблото няма да ти гасне. Значи имаш няколко неща да провериш по няколко начина- стартера и всръзките към него- често срещано е при браво да затяга стартера. Става или със сваляне, зачистване на клемите му и профилактика вътре, което ти гаранитира безпроблемност. Като върти бавно някой път забележи дали ти гасне лампата в купето, лампито по таблото гаснат ли? Ако да, вероятно е акумулатор или стартера затяга. Другото е да провериш всички връзки към алтернатора, да ги почистиш, както и масите по купето. Някой път като няма сили да върти замери колко му е напреженеито на акумулатора и сам ще си отговориш. А в крайа сметка може да идеш и да ти го проверят с товарна вилка. И необслужваемите акумулатори са кофти.
Коментар
-
pakumba написа:акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти.
Коментар
-
ogi28b написа:pakumba написа:акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Така е колеги и мен ме учудва факта, че ту има симптоми, които показват че трябва да сменя акумулатора, ту не.Но вчера сутринта запали от раз, изкарах я от гаража и я оставих на улицата.След няколко часа ходих на фитнес и пак палеше от раз.След това навъртях 15 км градско, карайки бавно, за да вдигне температура.Перката включи и изключи.Изгасих колата и след 2 минути едвам запали, а след няколко часа отново запали от раз.Това ме навежда на мисълта, че проблема не е в акумулатора.Явно трудно пали като загрее.Какви може да са причините за това ?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар