Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Акумулатор на Браво

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Акумулатор на Браво

    Колеги купих си колата преди 1 година - Браво 1.6 97-ма година.Колата е с ксенон и елипси 60 W RMS на кората вместо заводските отзад.Беше с оригиналното радио, но й купих CD.Акумулаторът е Bosch, необслужваем, 65 AH мисля че беше, но не знам колко е стар, купих колата с него.Работеше перфектно.Лятото съм слушал по 2-3 часа музика и после палеше от раз.Но от зимата нещо се случи, започна да се замисля при палене.Постоянно свети зелено, но зимата палеше трудно.Една вечер навъртях към 30 км, слушайки музика, на ксенон + халогени и климатик и като спрях не успях да запаля, запалих на скорост.Прибрах се, пак светеше зелено, но го заредих и се оправи.И така го зареждам 1 път месечно.Обаче миналата събота го заредих, понеделник навъртях към 70 км извънградско, на другия ден слушах към час музика и запали.И от тогава до вчера не е палена.Вчера я запалих малко трудно, изминах отново 70 км извънградско, слушайки музика и с включен ксенон, спрях за 5 минути като изгасих дори и музиката и после едвам запали, дори и таблото гаснеше.Оставих я пред дома, а след няколко часа запали без проблем.Ходих скоро и на диагностика, казаха ми че зарежда добре и всичко е наред.Какъв може да е проблемът тогава ?Само да уточня, че и миналото лято си карах с включени ксенони и халогени постоянно. И междудругото зимата като прибирам вечер колата в гаража ми прави впечатление, че стъклата много трудно се затваряха, дори на моменти спараха да се движат и след секунда отново почваха.Сега също е така, след като съм слушал музика да кажем в нея без да я паля - вдигат се много бавно.
    Renault Modus 1.2 16v 2006
    Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

    #2
    Свали и почисти хубаво клемите, затегни ги хубаво, намажи тънък слой грес на тях. При палене допри сондите на мултицет до изводите. Виж какво е напрежението при студен старт. Ако падне под 10 В - имай предвид, че скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада под 9 - много скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада и под 8, е цяло чудо, че изобщо палиш. Провери внимателно дали не може да се отвори. Въпреки че свети зелено, може нивото да се е понижило, което води до измамно увеличаване на гъстотата.

    Коментар


      #3
      ogi28b написа:
      Свали и почисти хубаво клемите, затегни ги хубаво, намажи тънък слой грес на тях. При палене допри сондите на мултицет до изводите. Виж какво е напрежението при студен старт. Ако падне под 10 В - имай предвид, че скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада под 9 - много скоро ще си купуваш акумулатор. Ако пада и под 8, е цяло чудо, че изобщо палиш. Провери внимателно дали не може да се отвори. Въпреки че свети зелено, може нивото да се е понижило, което води до измамно увеличаване на гъстотата.
      Клемите са добре.Тях ги обработих скоро, но и аз мисля да опитам да го отворя и да измеря напрежението.
      Renault Modus 1.2 16v 2006
      Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

      Коментар


        #4
        Направо си мисли за нов, няма да живне мъртвеца просто си е заминал не може да е вечен.
        FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

        Коментар


          #5
          Измерих напрежението - преди да я запаля ми показа 12.87 V, а след като я запалих на празен ход 14.04
          Renault Modus 1.2 16v 2006
          Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

          Коментар


            #6
            Мери в момента на палене не преди това и след него .Явно ти е трудно да проумееш че плачи за нов.Само човешката простотия остава вечна всичко друго е до време.А 14.04в това значи че колати зарежда много добре
            FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

            Коментар


              #7
              dani389 написа:
              Мери в момента на палене не преди това и след него .Явно ти е трудно да проумееш че плачи за нов.Само човешката простотия остава вечна всичко друго е до време.А 14.04в това значи че колати зарежда много добре
              Не приятелю просто не искам да дам 150 лв за акумулатор и да се окаже, че в стария има още живот.Твърдя че според мен не е нормално да не е палена няколко дни и след това да запали, да измина 80 км ( би трябвало да се зареди), да я изгася за 5 минути и да не мога да я запаля после.И по-полека с острите коментари
              Renault Modus 1.2 16v 2006
              Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

              Коментар


                #8
                акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти. Аз мисля, че не е от акумулатора, освен това ако не си карал на фарове - таблото няма да ти гасне. Значи имаш няколко неща да провериш по няколко начина- стартера и всръзките към него- често срещано е при браво да затяга стартера. Става или със сваляне, зачистване на клемите му и профилактика вътре, което ти гаранитира безпроблемност. Като върти бавно някой път забележи дали ти гасне лампата в купето, лампито по таблото гаснат ли? Ако да, вероятно е акумулатор или стартера затяга. Другото е да провериш всички връзки към алтернатора, да ги почистиш, както и масите по купето. Някой път като няма сили да върти замери колко му е напреженеито на акумулатора и сам ще си отговориш. А в крайа сметка може да идеш и да ти го проверят с товарна вилка. И необслужваемите акумулатори са кофти.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  pakumba написа:
                  акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти. Аз мисля, че не е от акумулатора, освен това ако не си карал на фарове - таблото няма да ти гасне. Значи имаш няколко неща да провериш по няколко начина- стартера и всръзките към него- често срещано е при браво да затяга стартера. Става или със сваляне, зачистване на клемите му и профилактика вътре, което ти гаранитира безпроблемност. Като върти бавно някой път забележи дали ти гасне лампата в купето, лампито по таблото гаснат ли? Ако да, вероятно е акумулатор или стартера затяга. Другото е да провериш всички връзки към алтернатора, да ги почистиш, както и масите по купето. Някой път като няма сили да върти замери колко му е напреженеито на акумулатора и сам ще си отговориш. А в крайа сметка може да идеш и да ти го проверят с товарна вилка. И необслужваемите акумулатори са кофти.
                  И според мен проблема е някъде другаде и сега тия дни ще я следя.
                  Renault Modus 1.2 16v 2006
                  Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти.
                    Е, той отведнъж си отива, но преди това пък си има съответните симптоми - не държи напрежение по време на старт, или бързо се саморазрежда, разни такива. То и човек умира отведнъж, но преди това боледува, примерно. При мен симптомите на отиващ си акумулатор са налице вече 6-ти месец, но са равномерни, в смисъл, че винаги напрежението си пада под 9 волта при по-хладно време, или ако е леко разреден. Но в случая на автора - има симптоми, после няма, после пак има... странно ми изглежда, и затова също съм на менение като теб, че по-скоро причината е нещо друго.

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      pakumba написа:
                      акумулатор си отива отведнъж. Т.е. палиш сутринта,в сичко е ок, спираш да си купиш баничка и после няма сила да завърти.
                      Е, той отведнъж си отива, но преди това пък си има съответните симптоми - не държи напрежение по време на старт, или бързо се саморазрежда, разни такива. То и човек умира отведнъж, но преди това боледува, примерно. При мен симптомите на отиващ си акумулатор са налице вече 6-ти месец, но са равномерни, в смисъл, че винаги напрежението си пада под 9 волта при по-хладно време, или ако е леко разреден. Но в случая на автора - има симптоми, после няма, после пак има... странно ми изглежда, и затова също съм на менение като теб, че по-скоро причината е нещо друго.
                      при мен пък преди 2-3 години, щях да ходя до Бургас, слизам при колата да проверя това-онова и гледам окото свети черно. Запалих без проблем, въртеше свежо. Тръгнах, спирах да зареждам, всичко нормално, в Бургас спрях да питам за пътя и повече не запалих. Купих нов акумулатор и оттогава проблеми няма вече 2-3 години. Никакви симптоми, освен окото, на което не вярвам особенно.Много често се случва дори не подозираш и дори не е зима, казваш се и няма никой. Не знам защо.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Така е колеги и мен ме учудва факта, че ту има симптоми, които показват че трябва да сменя акумулатора, ту не.Но вчера сутринта запали от раз, изкарах я от гаража и я оставих на улицата.След няколко часа ходих на фитнес и пак палеше от раз.След това навъртях 15 км градско, карайки бавно, за да вдигне температура.Перката включи и изключи.Изгасих колата и след 2 минути едвам запали, а след няколко часа отново запали от раз.Това ме навежда на мисълта, че проблема не е в акумулатора.Явно трудно пали като загрее.Какви може да са причините за това ?
                        Renault Modus 1.2 16v 2006
                        Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                        Коментар


                          #13
                          Ревизирай си стартера.

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Ревизирай си стартера.
                            баш
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Странно от 2 седмици насам проблемът изчезна от самосебе си
                              Renault Modus 1.2 16v 2006
                              Fiat Bravo 1.6 16v 1997 - EX

                              Коментар

                              Working...
                              X