Danchojn написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да спра премигването на диоди.
Collapse
X
-
kiler_4o написа:Danchojn написа:Стига бе колеги. Един единствен е правилиният отговор и той е генератор на ток. Ако колегата иска светенето да е постоянно трябва генератор на ток. Светодиода си променя ефективността от много фактори - температура, напрежение .....Единственият начин да се компенсират почти е генератор на ток. Колега по-горе му беше предложил LM317. Става само с 1 резистор за шунт. Аз бих го направил импулсен, за да са сведени загубите до минимум.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
chaveto написа:iakvvu написа:chaveto написа:Ако се слага кондензатор ще трябва и диод. Иначе напрежението пак ще си пада ако го няма диода.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:chaveto написа:iakvvu написа:chaveto написа:Ако се слага кондензатор ще трябва и диод. Иначе напрежението пак ще си пада ако го няма диода.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Никакъв смисъл няма от диод, само ще влоши нещата. За да реши проблема с кондензатор, той трябва да е доста голям. Освен това вместо диод, трябва да се постави дросел. Всичко това обаче става, много по-обемно и неправилно, само за да управляваш няколко светодиода. Не се прави така! Занимавам се професионално със соларни осветителни тела, хибридни и т.н. Правилният път е импулсен генератор на ток. Или поне линеен. На пазара има чипове с 3-4 външни елемента и готово.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Логика има и тя е следната: Диода пропуска ток само в едната посока. Като подадеш ток на анода (входа) на диод, той преминава от дугата страна (на катода) и зарежда кондензатора който трябва да е свързан с + към катода и - към маса. Ако консуматор който е откъм анода диода дръпне голям ток и се получи пад на нпрежение, този пад на напрежение няма да се отрази на заряда на кондензатора и по този начин ако кондензатора е съобразенс консуматорите от сртаната на катода, то той ще захранва тези консумтаори с тока който е натрупан в него. Но кондензатора може да държи напрежението за кратко време и при по-продължителен пад на напрежение в захранващата верига преди диода, напрежението на кондензатора ще спадне дотатъчно, за да се забелеи промяна в интензитета на светлината от светодиода. Затова препоръчвам схема с интегрален стабилизатор на напрежение и филтриращ кондензатор след него, тъй като по време на работа на ДВГ, генертора държи напрежение 13,8 - 14,2 V, но при рязка промяна на консуацията, за кратко напрежението пада до около 12 V и точно тази промяна е причината да се забелязва премигване на светодиодите.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:Dido_Lyubenov написа:Логика има и тя е следната: Диода пропуска ток само в едната посока. Като подадеш ток на анода (входа) на диод, той преминава от дугата страна (на катода) и зарежда кондензатора който трябва да е свързан с + към катода и - към маса. Ако консуматор който е откъм анода диода дръпне голям ток и се получи пад на нпрежение, този пад на напрежение няма да се отрази на заряда на кондензатора и по този начин ако кондензатора е съобразенс консуматорите от сртаната на катода, то той ще захранва тези консумтаори с тока който е натрупан в него. Но кондензатора може да държи напрежението за кратко време и при по-продължителен пад на напрежение в захранващата верига преди диода, напрежението на кондензатора ще спадне дотатъчно, за да се забелеи промяна в интензитета на светлината от светодиода. Затова препоръчвам схема с интегрален стабилизатор на напрежение и филтриращ кондензатор след него, тъй като по време на работа на ДВГ, генертора държи напрежение 13,8 - 14,2 V, но при рязка промяна на консуацията, за кратко напрежението пада до около 12 V и точно тази промяна е причината да се забелязва премигване на светодиодите.
Коментар
-
chaveto написа:iakvvu написа:Dido_Lyubenov написа:Логика има и тя е следната: Диода пропуска ток само в едната посока. Като подадеш ток на анода (входа) на диод, той преминава от дугата страна (на катода) и зарежда кондензатора който трябва да е свързан с + към катода и - към маса. Ако консуматор който е откъм анода диода дръпне голям ток и се получи пад на нпрежение, този пад на напрежение няма да се отрази на заряда на кондензатора и по този начин ако кондензатора е съобразенс консуматорите от сртаната на катода, то той ще захранва тези консумтаори с тока който е натрупан в него. Но кондензатора може да държи напрежението за кратко време и при по-продължителен пад на напрежение в захранващата верига преди диода, напрежението на кондензатора ще спадне дотатъчно, за да се забелеи промяна в интензитета на светлината от светодиода. Затова препоръчвам схема с интегрален стабилизатор на напрежение и филтриращ кондензатор след него, тъй като по време на работа на ДВГ, генертора държи напрежение 13,8 - 14,2 V, но при рязка промяна на консуацията, за кратко напрежението пада до около 12 V и точно тази промяна е причината да се забелязва премигване на светодиодите.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Никой не оспорва опита и знанията на другия. Но за да пишете тези неща нямате достатъчно опит със светодиодите Електролитните кондензатори стареят, но щом се занивате значи сте наясно.....................Имат сумати недостатъци при ниска температура - зимата, затова се използват керамични, но сигурно и това ви е ясно. И защо изобщо да прави капризна схема, като може да направи надеждна с 2 елемента. А какво ще се случва със светодиодите при импулси в захранването. Генератора на ток има много много високо съпротивление за смущения, много по - добро от един електролит, но сигурно и с това сте наясно....................Една канадска фирма имаше скъпа разработка за управление на светодиоди с напрежение и се въвеждаха в софтуера една камара таблици за да се постигне при различна температура еднакво светене и нестареене на светодиодите. След 1 година се отказаха от това нещо и поставиха LED DRIVER. Не че на колегата му трябва свръх модерен дизайн, но може да го направи с 2 елемента, БЕЗ ЕЛЕКТРОЛИТИ и други такива глупости. Поздрави на всички, живи и здрави!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Ужас... баси безумните съвети!Светодиодите се включват като се регулира протичащият ток през тях, не напрежението което им се подава!Крайно нежелателно е да се включват светодиоди в паралел!Колега игнорирай всички съвети и послушай tedynaidenov!http://download.fiat-bg.org/Books/General_info/LED.pdf
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:chaveto написа:iakvvu написа:Dido_Lyubenov написа:Логика има и тя е следната: Диода пропуска ток само в едната посока. Като подадеш ток на анода (входа) на диод, той преминава от дугата страна (на катода) и зарежда кондензатора който трябва да е свързан с + към катода и - към маса. Ако консуматор който е откъм анода диода дръпне голям ток и се получи пад на нпрежение, този пад на напрежение няма да се отрази на заряда на кондензатора и по този начин ако кондензатора е съобразенс консуматорите от сртаната на катода, то той ще захранва тези консумтаори с тока който е натрупан в него. Но кондензатора може да държи напрежението за кратко време и при по-продължителен пад на напрежение в захранващата верига преди диода, напрежението на кондензатора ще спадне дотатъчно, за да се забелеи промяна в интензитета на светлината от светодиода. Затова препоръчвам схема с интегрален стабилизатор на напрежение и филтриращ кондензатор след него, тъй като по време на работа на ДВГ, генертора държи напрежение 13,8 - 14,2 V, но при рязка промяна на консуацията, за кратко напрежението пада до около 12 V и точно тази промяна е причината да се забелязва премигване на светодиодите.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
iakvvu написа:Ако наистина сте толкова компетентни колкото се опитвате и двамата да ми кажете ще разберете какво искам да ви кажа аз с този клип.http://www.vbox7.com/play:7dae3609Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Danchojn написа:Никой не оспорва опита и знанията на другия.
Коментар
-
chaveto написа:Danchojn написа:Никой не оспорва опита и знанията на другия.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар