Преди време бях пуснал една темичка за този проблем при мен с изменението на температурата.Днес направо останах смаян колко е напреднал проблема:Карах из центъра и колата работеше доста време на едно място и т.н. (задръствания знаете как е) и по едно време гледам датчика показва 100-110 градуса (колебаеше се ама аз съм му свикнал) ама перката не включва.След малко гледма показва 150 - до края на дисплея (дигиталното табло) и перката пак не включва - веднага отбих да видя защото толкова много не е вдигал никога.Спирам ама без да я гася и решавам да видя аз какво става с температурата отпред и развих капачката на радиатора (много смело от моя страна ама бях сигурен че със сигурност това не е истинската температура) и познайте - развих си я и водичката си беше точно на ниво и нито вреше нито нищо и като дам леко газ си я смукваше малко и се държеше идеално....Колегата ми (седеше вътре) ми каза че датчика още си показва 150 .След това си потеглих без да се притеснявам и по едно време от 150 падна на 90 (отраз),включи перката и тогава заби 120 пак отраз.....после в едно задръстване пак (вечерта) се колебаеше около 90-100.Перката на колата по принцип функционира нормално защото понякога и при показание 90 градуса се включва и като цяло явно колата не прегрява.Все пак ако наистина бях на 150 градуса или аиде да са 120-130 първо нямаше да имам и грам вода в радиатора (отдавна да я е изхвърлило),отделбо главата щеше да е станала на малки главички.Дали проблема е в самия датчик или някъде другаде? (не че е много скъп (14лв) ама все пак за какво да го сменям ако не е от него).Благодаря предварително!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изчистих я тази маса на двигателя......
Collapse
X
-
Ами то от какво друго да е като се замисля - таблото не може да е защото е електронно и или ще мери или няма.Кабелче не може да е защото от време на време щеше да изключва показанието т.е. да показва студена кола.Проблема с масата на купето го оправих (по-точно нямаше такъв) и друго не се сещам какво може да е.Купих си днес датчик и като имам време ще го сменя да видим какво ще се получи.При теб може да се дължи на това че като дадеш газ се увеличава напрежението на инсталацията (заради алтернатора) и оттам да се получава някоя мизерия с показанието (т.е. или от таблото или от датчика ама по-скоро от таблото).Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Проблема идва от масата на двигателя Провери всички маси по мотора, почисти ги и стегни клемите След това няма да имаш проблемhttp://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
-
Ем да прави сте смених го ама не се оправи.Масата на двигателя не съм я сменял ама няма логика да и има нещо защото тогава нямаше да може да паля като хората - и стартера и запалителната уредба взимат маса оттам.Хипотетично ако има някакво паразитно съпоритвление там при голямата консумация от стартера нямаше да остане грам ток за него.Иначе че има нещо не в ред не в датчика вече ми е ясно - днес го наблюдавах че примерно седи на 100 градуса,след малко отива на 110 за няма 2 секунди и се връща обратно веднага.В момвнта когато включи преката вдига с 10 градуса и като спре перката сваля 10-те градуса.Ще я изчистя масата на двигателя в скоро време да видя дали ще се промени поведението на двигателя.Другото което е мисля да прекарам направо една маса до самия датчик от тази маса при фаровете (на кабелна обувка).Ще купя една голяма кабелна обувка колкото е датчика и ще сложа един як кабел до масата под фар-а и ще се види от това ли е или не.Отделно ще си изчистя и масата на двигателя най-напред (доколкото видях като си сменях тампоните оня ден е на един винт долу на скоростите).Благодаря!Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
zfa159 написа:Ем да прави сте смених го ама не се оправи.Масата на двигателя не съм я сменял ама няма логика да и има нещо защото тогава нямаше да може да паля като хората - и стартера и запалителната уредба взимат маса оттам.Хипотетично ако има някакво паразитно съпоритвление там при голямата консумация от стартера нямаше да остане грам ток за него.Иначе че има нещо не в ред не в датчика вече ми е ясно - днес го наблюдавах че примерно седи на 100 градуса,след малко отива на 110 за няма 2 секунди и се връща обратно веднага.В момвнта когато включи преката вдига с 10 градуса и като спре перката сваля 10-те градуса.Ще я изчистя масата на двигателя в скоро време да видя дали ще се промени поведението на двигателя.Другото което е мисля да прекарам направо една маса до самия датчик от тази маса при фаровете (на кабелна обувка).Ще купя една голяма кабелна обувка колкото е датчика и ще сложа един як кабел до масата под фар-а и ще се види от това ли е или не.Отделно ще си изчистя и масата на двигателя най-напред (доколкото видях като си сменях тампоните оня ден е на един винт долу на скоростите).Благодаря!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Изчистих я тази маса ама това което ме обезпокои беше че нямаше грам ръжда,нагар някакъв,клеясване и т.н....чисто като ново.Все пак му теглих една солудна шкурка и го събрах наново.Един комшия ми услужи с някакъв контактен спрей и напръсках с него тази маса долу на скоростите (която чистих днес) и тази при фар-а която чистих преди време.Утре вечер ще кажа има ли резултат....Между другото с новия датчик се държи по-нормално защото се мени само с около 10-20 градуса и интересното е че има нещо общо с консумацията на електричество - като се включи перката за охлаждането (онзи ден бяха затворили тунела под НДК и висях 45 минути буквално на едно място) вдига с 10 градуса а като спре си ги сваля.Ако пусна фаровете вдига с 10 градуса и като включи перката с още 10...като спре перката сваля 10-те а ако изгася и фаровете сваля и другите 10 .В това задръстване задържа на 90 близо 30 минути като перката включваше не много често.Като останах доста дълго време на едно място перката се включваше по-дълго и качи на 100 и почти не ги сваляше (само за по малко) а като тръгнах после и си пуснах фаровете (стъмни се) си ковна 100 и не ги свали доста дълго време (около 10-тина километра каране без спиране).Утре ще има резултат от днешната манипулация и ще споделя какво е станало.Иначе решението съм го измислил да си тегля една маса до датчика направо.Другото което ми хрумна - данеби да губи маса таблото т.е. да не е стабилна масата на таблото и оттам да вкарва грешка в измерването.Таблото мига заедно с мигачите (съвсем слабо ама се усеща) и затова се зачудих.Макар че други Типо-та също го правят ама не им се мени темперетуратаFiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
stenli написа:При класическите табла на повечето модели автомобили има интегрален стабилизатор на напрежение които като дефектира и изменя показанията на уредите съвсем леко но пък стават чуствителни към включени консуматори. Да не би и в електронното табло да има нещо подобноLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар