Малко теория за разликата между динамо и алтернатор понеже видях доста грешни предположения.Динамото произвежда енергия която зависи от скоростта на въртене на ротора докато алтернатора (тези които говорят английски би трябвало да знаят какво означава alter) произвежда константна енергия при различни обороти.При динамото статора (неподвижната част) обикновено е направена от постоянни магнити, докато при алтернатора той е електромагнит. Регулирайки силата му може да се направи така че изходящата енергия да остане константа в много широк обхват на оборотите на ротора т.е. алтернатора е динамо което само си регулира коефициента на предаване на енергия ...Няма значение дали произвежда променлив или прав ток. Всички произвеждат променлив освен най-маломощните на които областта където контактуват четките със ротора е секторирана за да се обръща тока винаги в една посока. Всички по мощни модели ползват полупроводникови изправители (диоди) за получаване на постоянен ток. Някои са с повече от една фаза с цел да се намали натоварването върху четките и диодите - така се консумира ток последователно от всяка фаза докато другите почиват. След изправянето резултата е по висока отдадена мощност.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
спешен въпрос за динамо
Collapse
X
-
меря го с уреда,след изправяне с диоди на ниски 44в и стига на високи до 100+ волта
Коментар
-
ilkor написа:Малко теория за разликата между динамо и алтернатор понеже видях доста грешни предположения.Динамото произвежда енергия която зависи от скоростта на въртене на ротора докато алтернатора (тези които говорят английски би трябвало да знаят какво означава alter) произвежда константна енергия при различни обороти.При динамото статора (неподвижната част) обикновено е направена от постоянни магнити, докато при алтернатора той е електромагнит. Регулирайки силата му може да се направи така че изходящата енергия да остане константа в много широк обхват на оборотите на ротора т.е. алтернатора е динамо което само си регулира коефициента на предаване на енергия ...Няма значение дали произвежда променлив или прав ток. Всички произвеждат променлив освен най-маломощните на които областта където контактуват четките със ротора е секторирана за да се обръща тока винаги в една посока. Всички по мощни модели ползват полупроводникови изправители (диоди) за получаване на постоянен ток. Някои са с повече от една фаза с цел да се намали натоварването върху четките и диодите - така се консумира ток последователно от всяка фаза докато другите почиват. След изправянето резултата е по висока отдадена мощност.Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW
Коментар
-
Аз като говоря не приказвам ама кой да ме слуша .Колега сега разглеждах твоята схема и там забелязах една друга малка подробност.Виж че в електронния блок регулатора (номер 6) подава сигнал към три тиристора и не ми стана много ясно за какво са.Ако ги нямаше едната 3-ка диоди щех да твърдя че те регулират изходното напрежение като се отпушват повече или по-малко ама тези диоди ги шунтират и не ми е много ясно за какво са след като така свързани май единственото което правят е да окусяват в различна степен напрежението на другата тройка диоди (тези за + -а) към минуса и така да се регулира напрежението.Нямам идея как функционира това защото зависи какво има на изводите от Но.6 за към тиристорите.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
По моето скромно мнение това 6 е вграден прагов регулатор който следи изходното напрежение и когато достигне примерно 14 волта то отпушва тиристорите.Отпушените тиристори шунтират тоест дават на КЪСО левите 3 диода като по този начин прави схемата от двупътна мостова във еднопътна.Тоест тогава работят само десните 3 диода.По този начин напрежението пада регулатора 6 следи това и запушва тиристорите.Това естествено става много бързо и по този начин се регулира изходното напрежение.Така мисля но не съм много сигурен защото досега и аз не съм виждал такава схема. :DАЛ.ПЕТРОВ
FIAT PUNTO 1.2 8V
Коментар
-
Няма как да шунтира левите диоди защото тиристора както и диода има преход пропускащ само в една посока. А те са свързани противопосочно. Това означава че се шунтират десните диоди. Когато тиристора е отпушен положителната съставка вместо да отива през десните диоди към положителния изход се шунтира от тиристора към отрицателния.Твърде вероятно е да е реализирано и фазово управление - това означава че изходното напрежение се регулира достатъчно плавно и прецизно. Електронния блок решава кога точно след началото на полужителния полупериод да го отпуши а той сам се запушва при спадане на напрежението към 0 преди да се обърне поляритета. Всъщност тиристора няма как да се запуши от управляващия блок - веднъж отпушен токът през управляващия електрод е без значение - единственият начин да се запуши тиристора е напрежението върху него да падне под определена стойност.През отрицателния полупериод тиристора не работи. Като това става поотделно за всяка от трите фази.
Коментар
-
и все изгаряше транзистораДали са направили фазово управление незнам
Коментар
-
Сега вече си мисля че в единия полупериод се получава пак трифазна мостова но с регулируемо рамо.Тоест тиристорите изпълняват роля та на една от тройките диоди.А този транзистор къде е и какъв е ??? Кажи с какъв е оргиналния с какво го замествате и данеби да има пробити диоди или тиристори ??? :DАЛ.ПЕТРОВ
FIAT PUNTO 1.2 8V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар