Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

спешен въпрос за динамо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Малко теория за разликата между динамо и алтернатор понеже видях доста грешни предположения.Динамото произвежда енергия която зависи от скоростта на въртене на ротора докато алтернатора (тези които говорят английски би трябвало да знаят какво означава alter) произвежда константна енергия при различни обороти.При динамото статора (неподвижната част) обикновено е направена от постоянни магнити, докато при алтернатора той е електромагнит. Регулирайки силата му може да се направи така че изходящата енергия да остане константа в много широк обхват на оборотите на ротора т.е. алтернатора е динамо което само си регулира коефициента на предаване на енергия ...Няма значение дали произвежда променлив или прав ток. Всички произвеждат променлив освен най-маломощните на които областта където контактуват четките със ротора е секторирана за да се обръща тока винаги в една посока. Всички по мощни модели ползват полупроводникови изправители (диоди) за получаване на постоянен ток. Някои са с повече от една фаза с цел да се намали натоварването върху четките и диодите - така се консумира ток последователно от всяка фаза докато другите почиват. След изправянето резултата е по висока отдадена мощност.

    Коментар


      #17
      т.е. мойто е ???меря го с уреда,след изправяне с диоди на ниски 44в и стига на високи до 100+ волта

      Коментар


        #18
        меря го с уреда,след изправяне с диоди на ниски 44в и стига на високи до 100+ волта
        Не съм много силен по автомобилите но логиката е че алтернатора от определени обороти нагоре дава стабилно напрежение около 14,4V (без товар)Така че ако наистина мериш такива стойности и те се променят с оборотите става дума за динамо ...На картинката по горе ясно се вижда, че става дума за динамо - регулатора на напрежението е след него - блока с диодите и тиристорите (снимката е малка и не се четат текстовете)

        Коментар


          #19
          аз знам,че е динамо ама колегата май се опитва да ме обеди,че е алтернатор

          Коментар


            #20
            А на тази картинка(скицата) виждали ви се и на вас под номер 1 да пише "алтенатор"?
            125s/1600ccm/100ps

            Коментар


              #21
              да наистина пише алтернаторно алтернатор да изкара над 100 волта ето я пак схемата 800/600 ама пак излиза малка,май траа да се свали

              Коментар


                #22
                ilkor написа:
                Малко теория за разликата между динамо и алтернатор понеже видях доста грешни предположения.Динамото произвежда енергия която зависи от скоростта на въртене на ротора докато алтернатора (тези които говорят английски би трябвало да знаят какво означава alter) произвежда константна енергия при различни обороти.При динамото статора (неподвижната част) обикновено е направена от постоянни магнити, докато при алтернатора той е електромагнит. Регулирайки силата му може да се направи така че изходящата енергия да остане константа в много широк обхват на оборотите на ротора т.е. алтернатора е динамо което само си регулира коефициента на предаване на енергия ...Няма значение дали произвежда променлив или прав ток. Всички произвеждат променлив освен най-маломощните на които областта където контактуват четките със ротора е секторирана за да се обръща тока винаги в една посока. Всички по мощни модели ползват полупроводникови изправители (диоди) за получаване на постоянен ток. Някои са с повече от една фаза с цел да се намали натоварването върху четките и диодите - така се консумира ток последователно от всяка фаза докато другите почиват. След изправянето резултата е по висока отдадена мощност.
                Колега ilkor,малко си объркал теорията Има генератори за постоянен ток,както и за променлив ток!На първите популярно им викаме динамо-те се слагаха на автомобилите доста отдавна.На съвременните коли този агрегат е алтернаторът,чието изходящо напрежение се регулира чрез възбудителния ток,течащ през роторната намотка.Именно той индуцура в статорната намотка трифазно напрежение,което се изправя чрез трипътен изправител/едно време го учехме като схема Ларионов/ и се подава към акумулатора и консуматорите.Да добавя още нещо-напрежението на всеки генератор при непроменящо се възбуждане е право-пропорционално на оборотите-по-високи обороти-по високо напрежение.Затова се слага регулатор.който следи напрежението и регулира възбуждането на ротора така,че и при високи обороти то да е в рамките на 14.4 в.Като и при ниски,естествено.Толкова от мен.Надявам се да съм бил полезен.Успех /Чак сега видях ,че ZFA159 е написал подобен пост -напълно съм съгласен с него/
                Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

                Коментар


                  #23
                  Колега ilkor,малко си объркал теорията
                  За мое съжаление си прав Ето - самобичувам се алтернатор = АС динамо

                  Коментар


                    #24
                    Аз като говоря не приказвам ама кой да ме слуша .Колега сега разглеждах твоята схема и там забелязах една друга малка подробност.Виж че в електронния блок регулатора (номер 6) подава сигнал към три тиристора и не ми стана много ясно за какво са.Ако ги нямаше едната 3-ка диоди щех да твърдя че те регулират изходното напрежение като се отпушват повече или по-малко ама тези диоди ги шунтират и не ми е много ясно за какво са след като така свързани май единственото което правят е да окусяват в различна степен напрежението на другата тройка диоди (тези за + -а) към минуса и така да се регулира напрежението.Нямам идея как функционира това защото зависи какво има на изводите от Но.6 за към тиристорите.
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар


                      #25
                      По моето скромно мнение това 6 е вграден прагов регулатор който следи изходното напрежение и когато достигне примерно 14 волта то отпушва тиристорите.Отпушените тиристори шунтират тоест дават на КЪСО левите 3 диода като по този начин прави схемата от двупътна мостова във еднопътна.Тоест тогава работят само десните 3 диода.По този начин напрежението пада регулатора 6 следи това и запушва тиристорите.Това естествено става много бързо и по този начин се регулира изходното напрежение.Така мисля но не съм много сигурен защото досега и аз не съм виждал такава схема. :D
                      АЛ.ПЕТРОВ
                      FIAT PUNTO 1.2 8V

                      Коментар


                        #26
                        Няма как да шунтира левите диоди защото тиристора както и диода има преход пропускащ само в една посока. А те са свързани противопосочно. Това означава че се шунтират десните диоди. Когато тиристора е отпушен положителната съставка вместо да отива през десните диоди към положителния изход се шунтира от тиристора към отрицателния.Твърде вероятно е да е реализирано и фазово управление - това означава че изходното напрежение се регулира достатъчно плавно и прецизно. Електронния блок решава кога точно след началото на полужителния полупериод да го отпуши а той сам се запушва при спадане на напрежението към 0 преди да се обърне поляритета. Всъщност тиристора няма как да се запуши от управляващия блок - веднъж отпушен токът през управляващия електрод е без значение - единственият начин да се запуши тиристора е напрежението върху него да падне под определена стойност.През отрицателния полупериод тиристора не работи. Като това става поотделно за всяка от трите фази.

                        Коментар


                          #27
                          Да за запушването на тиристора си абсолютно прав .Дали са направили фазово управление незнам Чак пък толкова сложно.Май много на дълбоко навлязохме :D Та всъшност какво питаше човека ??? :D :D
                          АЛ.ПЕТРОВ
                          FIAT PUNTO 1.2 8V

                          Коментар


                            #28
                            това което питах май няма да стане,защото не се знае какво прави регулатора 6пробвахме най различни схеми (елементарни),транзистори,диоди,ценери и т.н. и все изгаряше транзистора

                            Коментар


                              #29
                              и все изгаряше транзистора
                              Че къде е този транзистор ? Ако нещо в този блок не е наред може да се поправи предполагам. Не вярвам да е някаква сложнотия ...Понеже магнитното поле се получава от постоянни магнити такива колебания вероятно са нормални при изменения на оборотите. Този регулатор обаче трябва на изхода си да държи сравнително постоянно напрежение ...
                              Дали са направили фазово управление незнам
                              Ами щом се ползват тиристори трябва да е фазово синхронизирано щото ти имаш контрол само на процеса по отпушване на тиристора ...

                              Коментар


                                #30
                                Сега вече си мисля че в единия полупериод се получава пак трифазна мостова но с регулируемо рамо.Тоест тиристорите изпълняват роля та на една от тройките диоди.А този транзистор къде е и какъв е ??? Кажи с какъв е оргиналния с какво го замествате и данеби да има пробити диоди или тиристори ??? :D
                                АЛ.ПЕТРОВ
                                FIAT PUNTO 1.2 8V

                                Коментар

                                Working...
                                X