Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

спешен въпрос за динамо

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    спешен въпрос за динамо

    става въпрос за мотор с динамоот него излизат 3 кабела които отиват към една плочка(най-вероятно диоден блок)от динамото какво напрежение трябва да излиза на тези 3 кабела

    #2
    питай в мотозоне форума там щи кажат
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      принципа на действие би трябвало да е един и същ при колите и при моторитедо колкото знам лада,москвич,полски фиат са с динамо и за тва питам

      Коментар


        #4
        Динамо? - т.е. постоянно токов генератор.Лада-та е с алтернатор и изправител.Москвич-а е с Динамоимаш една клема която е възбудителната навивка (оттам регулира колко волта да вади динамото както при алтернатора).Там напрежението трябва да ти е под 12 Волта (при 12 волта ще вади максимално напрежение)Една за изход т.е. там,където излиза напрежението (минава през регулатора за да не презарежда акумулатора).На нея напрежението трябва да е около 13-14 волта при нормално зареждане (на прзаен ход малко по-ниско около 12.5)Другата освен да е за маса .Има възможност регулатора да е някакъв по-особен и възбудителната да е с два извода незнам.Ориентирай се по дебелината на проводниците (този за зареждане трябва да е най-дебелия) и ако има за маса трябва да е същата дебелина.Ако е динамо не може да има диоден блок защото не му трябва.Идеята на алтернатора е това че е по-малък и по-мощен спрямо динамото като това постигат с това че е трифазен и товариш три фази едновременно а доидния блок изправя напрежението (то е променливо) и обединява 3-те фази при което се получава едно сравнително стабилно напрежение на изхода.При динамото регулатора действа като при алтернатора - променя възбудителното напрежение в дадени граници.Ама разликата е че динамото си вади направо прав ток и няма нужда от диоден блок.
        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

        Коментар


          #5
          как ще извади прав ток динамото???в самото динамо има само намотки,всичко друго беше в една кутиийка (диодите и регулатора)динамото е с 3 фази,т.е. има 6 диода за да изправи напрежението което е:на ниски 1.500 обр 44в на 13.000 100+ волта на 16.000 да не говорим няма възбудителна намоткаслед 1 седмица разпитване пробване и т.н. се оказа че е заминало реле регулатора,което ново е 130 евро,втора ръка 160лвна мен мисълта ми е дали може да се направи това реле регулатор,защото ново няма да е оригинално а втора ръка не се знае колко ще изкара(това е частта която най много се прецаква)оригинално подпитах един приятел който бачка в хонда и каза че са взаимозаменяеми с някой други марки мотори.За сктромната сума от 490лв и 1 месец чакане ще получа марково

          Коментар


            #6
            добре че си богаташче че с тея цифри
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              pakumba написа:
              добре че си богаташче че с тея цифри
              дабе чудя се къде да си харча парите направо и за тва си търся алтернативен вариант

              Коментар


                #8
                и все пак отново ще те посъветвам да пуснеш тема в мотозоне ако не си го направил там със сигурност повече от тук знаят кое доколко е взаймозаменяемо
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  пуснах в bikerzа до мотозона познавам бая хора които могат да ми помогнат от там но цифрите съм ги написал

                  Коментар


                    #10
                    Еми да ама щом е с 3 фази не се нарича Динамо а Алтернатор или Генератор.Динамо е техническото название на постояннотоков генератор.
                    Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                    Коментар


                      #11
                      4 човека които се занимават с тaкива неща ми казаха че е динамоалтернаторът има статор и ротор до колкото знам тука е един постоянен магнит който се задвижва от вал на двигателят

                      Коментар


                        #12
                        Цитирам извадка от Google.com :ДинамоДИНАМО - генератор постоянного тока.Динамо е наименованието на генератор за постоянен ток.То също си има ротор и статор точно като алтернатора.Щом произвежда променлив ток (независимо по какъв начин) е генератор или алтернатор.Т.е. при теб щом си убеден че произвежда 3-фазно значи е генератор ама не можеш да го наречеш динамо защото динамото не може да е 3-фазно понеже ако напрежението е право не може да е отместено на 120 градуса т.е. да във фаза с другата намотка.
                        Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                        Коментар


                          #13
                          няма ротор ???

                          Коментар


                            #14
                            Ама ротор се нарича въртящата се част във всяко едно въртящо се устройство (стартевр,алтернатор,динамо,електродвигател и т.н.) и съответно неподвижната се нарича статор.Вече в зависимост от различните генератори и вл. двигатели има такива с различни ротори - повечето в автомобилосторенето са с ротор,който също има навивики (за да може да се регулира посредством тях изходното напрежение) и посредством четките се променя напрежението в самия ротор и оттам генерираното в статора.Другия тип както доколкото разбрах е при теб е с така наречения навит накъсо ротор като предимно асинхронните променливотокови двигатели са с такъв.Досега не бях чувал такъв двигател да може да се използва като генератор ама явно са го измислили някак (интересувам се дали има четки между другото).Повечето генератори след 90-те години са за променлив ток и то трифазен (понеже така товара се разпределя между 3-те фази и тока е по-малък откъдето габаритите са по-малки дори при по-високи мощности) след това той се изправя от диоден блок (6 доида) и посредством роторните навивки се регулира изходното напрежение на генератора.По-стария тип си е динамото което пък генерира прав ток и пак посредством роторната навивка бъзикаш изходното напрежение.ама ротор задължително имат всички независимо какъв тип е генератора и самия ротор изобщо има ли навивки или не.
                            Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3

                            Коментар


                              #15
                              както написах с постоянен магнит е,т.е. магните не зависи от някакво напрежениеето ти схема и вижW e +BK/Y e -BR е + при контактY са фазите

                              Коментар

                              Working...
                              X