става въпрос за мотор с динамоот него излизат 3 кабела които отиват към една плочка(най-вероятно диоден блок)от динамото какво напрежение трябва да излиза на тези 3 кабела
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
спешен въпрос за динамо
Collapse
X
-
Динамо? - т.е. постоянно токов генератор.Лада-та е с алтернатор и изправител.Москвич-а е с Динамоимаш една клема която е възбудителната навивка (оттам регулира колко волта да вади динамото както при алтернатора).Там напрежението трябва да ти е под 12 Волта (при 12 волта ще вади максимално напрежение)Една за изход т.е. там,където излиза напрежението (минава през регулатора за да не презарежда акумулатора).На нея напрежението трябва да е около 13-14 волта при нормално зареждане (на прзаен ход малко по-ниско около 12.5)Другата освен да е за маса .Има възможност регулатора да е някакъв по-особен и възбудителната да е с два извода незнам.Ориентирай се по дебелината на проводниците (този за зареждане трябва да е най-дебелия) и ако има за маса трябва да е същата дебелина.Ако е динамо не може да има диоден блок защото не му трябва.Идеята на алтернатора е това че е по-малък и по-мощен спрямо динамото като това постигат с това че е трифазен и товариш три фази едновременно а доидния блок изправя напрежението (то е променливо) и обединява 3-те фази при което се получава едно сравнително стабилно напрежение на изхода.При динамото регулатора действа като при алтернатора - променя възбудителното напрежение в дадени граници.Ама разликата е че динамото си вади направо прав ток и няма нужда от диоден блок.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
как ще извади прав ток динамото???в самото динамо има само намотки,всичко друго беше в една кутиийка (диодите и регулатора)динамото е с 3 фази,т.е. има 6 диода за да изправи напрежението което е:на ниски 1.500 обр 44в на 13.000 100+ волта на 16.000 да не говорим няма възбудителна намоткаслед 1 седмица разпитване пробване и т.н. се оказа че е заминало реле регулатора,което ново е 130 евро,втора ръка 160лвна мен мисълта ми е дали може да се направи това реле регулатор,защото ново няма да е оригинално а втора ръка не се знае колко ще изкара(това е частта която най много се прецаква)оригинално подпитах един приятел който бачка в хонда и каза че са взаимозаменяеми с някой други марки мотори.За сктромната сума от 490лв и 1 месец чакане ще получа марково
Коментар
-
Цитирам извадка от Google.com :ДинамоДИНАМО - генератор постоянного тока.Динамо е наименованието на генератор за постоянен ток.То също си има ротор и статор точно като алтернатора.Щом произвежда променлив ток (независимо по какъв начин) е генератор или алтернатор.Т.е. при теб щом си убеден че произвежда 3-фазно значи е генератор ама не можеш да го наречеш динамо защото динамото не може да е 3-фазно понеже ако напрежението е право не може да е отместено на 120 градуса т.е. да във фаза с другата намотка.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Ама ротор се нарича въртящата се част във всяко едно въртящо се устройство (стартевр,алтернатор,динамо,електродвигател и т.н.) и съответно неподвижната се нарича статор.Вече в зависимост от различните генератори и вл. двигатели има такива с различни ротори - повечето в автомобилосторенето са с ротор,който също има навивики (за да може да се регулира посредством тях изходното напрежение) и посредством четките се променя напрежението в самия ротор и оттам генерираното в статора.Другия тип както доколкото разбрах е при теб е с така наречения навит накъсо ротор като предимно асинхронните променливотокови двигатели са с такъв.Досега не бях чувал такъв двигател да може да се използва като генератор ама явно са го измислили някак (интересувам се дали има четки между другото).Повечето генератори след 90-те години са за променлив ток и то трифазен (понеже така товара се разпределя между 3-те фази и тока е по-малък откъдето габаритите са по-малки дори при по-високи мощности) след това той се изправя от диоден блок (6 доида) и посредством роторните навивки се регулира изходното напрежение на генератора.По-стария тип си е динамото което пък генерира прав ток и пак посредством роторната навивка бъзикаш изходното напрежение.ама ротор задължително имат всички независимо какъв тип е генератора и самия ротор изобщо има ли навивки или не.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар