Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

проблем с електрониката на Фиат Мареа 1.9 жтд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    проблем с електрониката на Фиат Мареа 1.9 жтд

    Здравейте колеги! Претежавам фиат мареа 1.9 жтд през зимата възникна следния проблем: Когато дам на контакт ключето на таблото не гасне, 5-6мин. след това ключето само се скрива и чак тогава започва да се чува помпата в резервоара. Колата запалва без проблеми. При топло време този проблем го няма. В последствие започна да се получава следното: Автомобилът когато е в движение огасва сам в продължение на 2мин. не мога да го запаля. В резорвара се чува някакво гангъркане. Имал ли е някой от вас подобни проблеми? Благодаря предварително.

    #2
    Пробвай с друг акумулатор. Колко волта е преди и веднага след даване на контакт, ... и после в течение на половин минута има ли някаква промяна в напрежението (Всички други консуматори да са изключени).Една провврка/почистване на клемите на акумулатора никога не е излишна.ПП/ Ако извадиш предпазителя за подгревните свещи (и спрени всички други консуматори!) - опознава ли ключа по-лесно при даване на контакт? Ако е така, най-вероятно проблема е от акумулатор.Другият вариант е да вземеш ток с кабели от друга кола, която да е с работещ двигател ... и даваш на контакт ... Ако така винаги опознава ключа - сам се сещаш къде е проблема ...
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      #3
      проблемът се повтаря и при зареден акумолатор и загрят двигател. В момента съм с 60 ампера акумолатор но утре ще пробвам с друг. Има логика в това което пишете защото е възможно пусковото число на акумолатора да е малко.

      Коментар


        #4
        Сори, но май не съм прочел внимателно това дето си обяснил в първия си пост. Прочетох, че при студено не пали и веднага набедих само акумулатора. Възможно е драмата да е от акумулатор, но контактен проблем също е много вероятен - както от клемите на акумулатора, така и от конектора дето отива в ИММО-то от намотката/сензора дето е около контактния ключ, ... лошо конттактуващи предпазители (ако контактуващата им повърхност е матова/замърсена/патининирала ги лъсни със шкурка 1500 и ги сложи/извади няколко пъти - че да се самопочистят и гнездата в които влиза предпазителя ... и т.н. по веригата от ИММО-то до ЕКУ-то ... реглетата на контактния ключ ...Т.е. за да работи коректно имобилайзера, трябва да има:1. Захранване на ИММО-то от акумулатора (което минава през предпазител/и), добра маса ... 2. Изправен сензор, който да има добра връзка с ИММО-то;3. Изправно ИММО, което да има добра връзка е ЕКУ-то ...В твоя случай профилактиката в тези възли би трябвало да реши проблема. Ако не - на доктор по тия болежки. Дано някой колега с повече опит се включи в темата ...
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          може ли да опишеш по точно какво е ИММ-О и какво е ЕКУ

          Коментар


            #6
            това което описвам по горе се получава само при студено време независимо двигателя дали е работил. При топло време проблемът изчезва

            Коментар


              #7
              kyupchukov написа:
              може ли да опишеш по точно какво е ИММ-О и какво е ЕКУ
              ЕКУ = ECU = Electronic Control Unit = компютъра на колата/двигателяИММО = IMMO = имобилайзер, електронен блок, който чрез сензора си "опознава" ключа ... и си комуникира с ЕКУ-то. Целта е ЕКУ да "разбере" дали колата се пали с оригиналния ключ ... Среща се и под името "FIAT Code ECU" ... което е по-правилно ... При даване на контакт една от работите които трябва да свърши ЕКУ-то е да разбере дали ключа с който е даден контакта е оригиналния ... Ако не го познае, лампичката с FIAT CODE не гасне ... и дори да въртиш стартера, ЕКУ-то не пали мотора.Идентификацията става чрез чипчв, което се намира в ключа. Това чипче (транспондер) е уникално ... и не се нуждае от захранване (да не търсиш изтощена батерия де).Ако свалиш кората под волана, вдясно от кормилния прът е ключалката в която пъхаш ключа. Около нея има намотка - това е сензора. Сензора с кабел се свързва с ИММО. ИММО пък е свързано с ЕКУ.Ако ЕКУ не "разбере" че е мушнат оригиналния за колата ключ - няма палене.Лошо обесних ...
              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

              Коментар


                #8
                благодаря с няколко думи не е за мене работа трябва да го види майстор.

                Коментар

                Working...
                X