Мойто Типо е 1,4 и е с таблото без оборотомер! Как смятате мога ли да сложа табло с оборотомер и дали ще паснат всички кабели и жила и най-вече откъде да взема сигнала за оборотомера?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ново табло с оборотомер
Collapse
X
-
Невъзможно е Типо 1.4 да е без оборотомер!!! - няма такава модификация.Единственото Типо без оборотомер е това като моето т.е. 1.1 Fire (поне така твърди Fiat Auto SPA).Така че явно таблото ти не е оригиналното табло с което е сглобена колата и са ти бамнали такова,без оборотомер което предполага че кабел за оборотомер-а си имаш и няма да ти се налага да си теглиш а само да си смениш таблото с правилното.А дали ще сложиш аналогово с оборотомер или дигитално с оборотомер си е въпрос на личен избор защото куплунзите са съвсем еднакви и на 3-те типа табла (дигитално без оборотомер,дигитално с оботомер и аналогово с оборотомер).А сега ако ми кажеш че твоето е аналогово без оборотомер ще ми разбиеш представите за живота и ще убиеш всичко детско в мен Иначе жила няма дето да те притесняват .Сигнала за оборотомера според ел схемата го взимат някъде си от алтернатора ама откъде точно нензам.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
Е Митко направо ми разби представите за таблата на Типо.Според книжката за Типо дето имам има само 3 модификации - дигитално без,дигитално със и аналогово със.....ама явно след годината на книжката са пуснали още някое извинявам се е съм подвел колегата тогаваFiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
zfa159 написа:Е Митко направо ми разби представите за таблата на Типо.Според книжката за Типо дето имам има само 3 модификации - дигитално без,дигитално със и аналогово със.....ама явно след годината на книжката са пуснали още някое извинявам се е съм подвел колегата тогаваex'Fiat Tipo | ex'Lancia Dedra 2.0 | ex'Alfa 155 1.7TS | ex'98 Lancia Dedra 1.9td SW | ex'ALFA 164 2.0TS | ex'Lancia Delta 1.6i | ex'Fiat Coupe 1.8 16V VFD | ex'Fiat Bravo 2.0 20V HGT
Коментар
-
Еми в книгата за Типо 1.1 1.4 1.6 DGT,AGT и SX го дават че има.....ако питате мен зависи какво табло са имали на склад ама съм сигурен че DGT всички имат освен 1.1-то (гледал съм няколко 1.4-та DGT и AGT и всичките си имаха оборотомер ).По елс схемите го дават че сигнала за оборотомера се взима от алтернатора Може би зашото на бобината импулсите не отговарят по честота на оборотите (при някои типове ел. запалвания има едни хуйни дето увеличават тока при палене и при високи обороти посредством подаването на серия високочестотни импулси към бобината с честота много по-висока от тази от датчика на Хол) - примерно моето Типо гледах че има някаква такава джаджа като гледах на осцилоскоп сигнала за съм бобината.Нормалните импусли си се виждаха много ясно (по 2 на оборот) ама много интересното беше че в нормалния импулс при първоначално палене и ри обороти над 3000 се появяват едни много на брой ситни импулсчета с доста висока честота и един познати ми го обясни че това е така наречения "многоискров режим" при който колата работи по-ефективно защото в дадения момент когато свещтта трябва да направи иска тя реално прави около 20-50 искри (зависи от конкретното устройство) и така пали по-лесно и работи по-добре колата.Ама този сигнал ще побърка оборотомера защото е с бая висока честота а самия оборотомер само по себе си е честотомер и изчислява по броя импулси в секунда оборотите в минута.Туку що проверих по Haynes из ел схемите за какво иде реч - значи дават го че сигнала се взима от отделен край на индукционната бобина или по-точно казано Бяло-Кафяв кабел.Отделно от това всичките типо-та трябва да го имат този кабел защото е и един от тези за Economy/Power датчика.Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire, VW Passat B3 1878cm3
Коментар
-
:Dтъй,старото ми типо фабрично нямаше нищо дори и дясно огледало,нямаше и оборотомер 1.4 90гтука има още едно пак ака има и 1.6 без оборотомер,мисля на КРЕМАТОР-а беше без,а беше с 4 бобини което ме навржда на мисълта,че е 94,95г,на един колега пак му беше без оборотомер,ама той нямаше и жабка с капак,буксите са едно към едно(имам предвид аналоговите с и без оборотомер,при дигиталните са бая различни букси от аналоговото)за ZAPHOD си имаше фабрично изведен кабел за оборотомерат.е. махнахме дигиталното без оборотомер исложихме такова с оборотомер и си тръгна без допълнителен кабелимпулса се взима от бобината не от алтернаторапри 1.4 и 1.6 на бобината има 4 кабела (за тези съм сигурен)плюс от контактаплюс който отива към комутатора на делкото или digiplex-апрекъсване на (-) от комутатор или digiplex-аи сигнала за оборотомера който е пак прекъсването на (-) от комутатора или digiplex-а4 прекъсвания на (-) е = на 1 обороталтернаторът няма нищо общона дизелите мисля,че датчика за оборотите беше на шайбата на разпределителния вал
Коментар
-
Мойто нямаше оборотомер, въпреки че е след 93’, но след като се отказах от това да слагам скапани заместители на Fiattipo.de след малко повече разглеждане има схеми с изводите на всички разновидности на таблата.. реално буксите са еднакви и извдите са еднакви само малко се налага да ги поиздърпаш щото малко стегнато стигат до тези на новото табло.. Извода за сигнала от оборотомера се взима от кафявия кабел на бобината т.е. втория от пред назад .. П.С. Страшно много ми помогна и Еньо който ми угоди като първо ми подари цяло табло от 2.0 16в а и след това ми обясни от къде да си взема сигнал за оборотомера..
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар