Здравейте колеги.Интересува ме може ли,от 12в.тока да се намали на 9в.и как?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
намаляне на волтажа
Collapse
X
-
Благодаря колега за бързия отговор,но ще те помоля да ми обясниш по-простичко.Първо,това на схемата не зная какво е,и второ как трябва да се направи този радиатор.Само да ти кажа,че тези 9в.ми трябват да захраня един електровентил.На него си има щампа 12в.,но тока към него,като го премеря с мултицета е 9в.Питах някои "майстори" и те ми казват,че гори този вентил защото сме му подали 12в.Сега искам да го направя да се включва принудително,и евентуално да го предпазя от изгаряне,че са си скъпички.Благодаря предварително.
Коментар
-
panaiotd написа:Благодаря колега за бързия отговор,но ще те помоля да ми обясниш по-простичко.Първо,това на схемата не зная какво е,и второ как трябва да се направи този радиатор.Само да ти кажа,че тези 9в.ми трябват да захраня един електровентил.На него си има щампа 12в.,но тока към него,като го премеря с мултицета е 9в.Питах някои "майстори" и те ми казват,че гори този вентил защото сме му подали 12в.Сега искам да го направя да се включва принудително,и евентуално да го предпазя от изгаряне,че са си скъпички.Благодаря предварително.
Коментар
-
Колега,и аз смятам,че щом пише 12в.трябва да работи,но оригиналния,който беше на колата не искаше да работи.Аз предположих,че няма хубава маса и му пуснах допълнителна и наистина волтовете станаха 12,вентила заработи ,но след няколко задействания отново спря и дори започна да дава накъсо.Та поразпитах малко и един "специалист",който много време се занимавал с тези работи ми каза,че този вентил се командвал от компа,подавал по-ниско напрежение и то на импулси и т.н.и като съм подал допълнителна маса,понеже се вдигнал волтажа съм го прецакал аз,което нещо не ми се вярва.
Коментар
-
panaiotd написа:Колега,и аз смятам,че щом пише 12в.трябва да работи,но оригиналния,който беше на колата не искаше да работи.Аз предположих,че няма хубава маса и му пуснах допълнителна и наистина волтовете станаха 12,вентила заработи ,но след няколко задействания отново спря и дори започна да дава накъсо.Та поразпитах малко и един "специалист",който много време се занимавал с тези работи ми каза,че този вентил се командвал от компа,подавал по-ниско напрежение и то на импулси и т.н.и като съм подал допълнителна маса,понеже се вдигнал волтажа съм го прецакал аз,което нещо не ми се вярва.
Коментар
-
Извинявам се ако не съм се изразил точно.Та значи този вентил е на рено сценик.Той пуска вакум за включване на обогатителя на дизеловия двигател.Понеже не работеше тази система,решихме да я задействаме.Замерих дали има ток до него и се оказа,че има,но той е 9в.Погледнах вентила,на него пише12в.Започнах да търся причината защо до там се подават9в.,а не 12в.В крайна сметка,когато му пуснах допълнителна маса,просто ей така за проба,волтажа се вдигна на 12 и вентила заработи.След известно време още докъто правихме проби,дали тази система работи коректно,защото след достигане на определена температура на двигателя този клапан трябва да изключи и да прекъсне вакуума,тои спря и започна да гори един бушон,от където съдя,че започна да дава накъсо.Купихме нов вентил,включихме си го към оригиналната инсталация,без допълнителната маса т.е.на тези 9в.и вентила заработи обаче изникна друг проблем,защото явно компа или датчик ли не знам и аз какво го командва го гаси твърде рано без двигателя да е достигнал необходимата работна температура.При това положение оборотите на двигателя са твърде ниски и се получават гадни вибрации в купуто.Поради тази причина решихме да го направим с ключе да се включва принудително и след като загрее двигатела да се гаси.Тази система му е нужна само като е студено и затова изключвм варианта с реле за време.За да премахна тази система,която го командва трябва да му подам ток от някъде другъде и той ще бъде 12в.Тъй като тези хора,който потърсих за съвет казаха,че трябвало да работи с по-малък волтаж и наистина работи на тези 9в.,за да го предпазя от евентуално изгаряне отнаво,реших да си го пусна на 9в.Та затова е това цялото писане,просто не зная как да намаля тока от 12в на9в.
Коментар
-
panaiotd написа:Извинявам се ако не съм се изразил точно.Та значи този вентил е на рено сценик.Той пуска вакум за включване на обогатителя на дизеловия двигател.Понеже не работеше тази система,решихме да я задействаме.Замерих дали има ток до него и се оказа,че има,но той е 9в.Погледнах вентила,на него пише12в.Започнах да търся причината защо до там се подават9в.,а не 12в.В крайна сметка,когато му пуснах допълнителна маса,просто ей така за проба,волтажа се вдигна на 12 и вентила заработи.След известно време още докъто правихме проби,дали тази система работи коректно,защото след достигане на определена температура на двигателя този клапан трябва да изключи и да прекъсне вакуума,тои спря и започна да гори един бушон,от където съдя,че започна да дава накъсо.Купихме нов вентил,включихме си го към оригиналната инсталация,без допълнителната маса т.е.на тези 9в.и вентила заработи обаче изникна друг проблем,защото явно компа или датчик ли не знам и аз какво го командва го гаси твърде рано без двигателя да е достигнал необходимата работна температура.При това положение оборотите на двигателя са твърде ниски и се получават гадни вибрации в купуто.Поради тази причина решихме да го направим с ключе да се включва принудително и след като загрее двигатела да се гаси.Тази система му е нужна само като е студено и затова изключвм варианта с реле за време.За да премахна тази система,която го командва трябва да му подам ток от някъде другъде и той ще бъде 12в.Тъй като тези хора,който потърсих за съвет казаха,че трябвало да работи с по-малък волтаж и наистина работи на тези 9в.,за да го предпазя от евентуално изгаряне отнаво,реших да си го пусна на 9в.Та затова е това цялото писане,просто не зная как да намаля тока от 12в на9в.
Коментар
-
vgeorgiev написа:Максималният ток е 1А. Ако ти трябва по-голяма консумация, кажи, ще ти пратя схема.Задължително се поставя на радиатор.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
Колега, един приятелски съвет, ако ми позволиш: първо си смени майстора, а после и вентила. Щом на клапана си пише 12В, значи е за 12 волта. Щом ти гори предпазител от този клапан, значи клапанът е твърде голям консуматор, което пък означава, че или е запекъл, или е с окъсена намотка на бобината. И в двата случая трябва да се смени.Stop giving directions, just say "Follow me."
Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit
Коментар
-
Не съм запознат с рено двигателите обаче от това което си написал мисля че проблемът не е в напрежението 12 или 9 волта. Първо провери дали на тоя клапан се подава постоянно напрежение или импулси с променлив коефициент на запълване. Дали нямаш импулси 12 волта с коефициент на запълване 3/4 при което с мултицет мериш 9 волта. Нещо подобно има на Бравото по системата за изсмукване на бензиновите пари - релето включва към вакуума на входящите колектори на импулси с променлив коефициент на запълване за да не се нарушава значително вакуума, и това се управлява от ЕКУ-то.Второ, не е добра идея да преработваш схемата като слагаш стабилизатор или подаваш допълнително маса. Може вътре в ЕКУ-то да има съпротивление което е свързано последователно с вентила към маса и ЕКУ-то мери тока на вентила. Като го дадеш на маса елиминираш вътрешното съпротивление и ЕКУ-то си мисли че няма никакъв ток, компенсира, вдига 12 волта и гори предпазителя. Проверете по каталог намотката на вентила точно какво съпротивление трябва да има. За предпочитане е не да побългарявате схемата ами да изясните точно как трябва да работи и кой е дефектния елемент.Добре е да проверите термодатчика дали точно мери температурата.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
На вентила може да пише, че е за 12v и да е така, но никой не се замисли, че колегата не подава 12 ами 14.4-5 Френските сили дават все такива напрежения а тези 2-3V може да са фатални.Със съпротивлението би станало, но то ще трябва да е мощно, но ще дойде един друг проблем, ще играе напрежението според това което се подава.Стабилизатора не знам дали ще може да си свърши работата от 14v да ги направи на 9. Принципно за да е сигурно всичко си му трябва по високо напрежение на входа. Лично мен ако ме питаш си отстрани проблема по фабричната схема на автомобила и нека контролера да си следи за работата на въпросният клапан.П.С каквото и да връзваш към клапана го прави когато си откачил жиците който си идват фабрично към него.
Коментар
-
Мисля, че се сещам за кой клапан говориш. Обикновено дава фира, когато една простотия(иновация) в Рено (не и помня името) вече е за смяна. Води се консуматив, но струва майка си и баща си. Може и да бъркам. Иначе схемичката със 7809 е абсолютно коректна и ще свърши работа за желаното от теб напрежение. Радиатор за този тип корпус има във всеки магазин за електроника и струва жълти стотинки.А ако захранването е импулсно? Кво праим? @edit: Riki888 го е казал вече, но не съм го прочел.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар