IvoMarea написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с плафона в багажника /Мареа седан 97
Collapse
X
-
несветеща лампа в багажника
Колеги, имах същия проблем с новозакупената от мен Брава ’99г - не светеше лампата в багажника. След като сега по празниците се гъзурчихме с шурея ми по колата и установихме, че липсва (-) отрязахме червено-зеления кабел и го закачихме към новомонтиран от нас бутон като за аларма на предния капак (един такъв дълъг, с резба и 2 гайки, който се монтира, за да може като се отвори капака да подаде маса и да задейства алармата). Проблемът ми се реши моментално и сега като отворя багажника вътре свети така, че можеш книга да четеш. Поздрави!
Коментар
-
Rokambol написа:Възможно е. Карам по спомени. Макар, че само да се разкара снега ще проверя, защото обикновено паметта ми не ме лъже. Това не променя мнението ми.IvoMarea написа:Ключето-прекъсвач е в самия заден капак (поне при моята кола е така). В прага на багажника е отключвалката, задействана през жило от шофьорската седалка.Rokambol написа:Ключето е в прага на багажника. Опитай, съмнявам се да е това. Честотата на мигане е прекалено стабилна, за да е проблем в ключето. Поне при мен. За теб не знам какво е точно мигането, разбира се.Fiat Marea
Коментар
-
колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.didalko написа:колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Говориш за Мареа седан нали? Защото аз поиздърпах малко навън заключващия се механизъм на капака на багажника и видях, че има две тънки кабелчета, които излизат от него и чрез голям пласмасов конектор(мъжко и женско) се свързват към други две кабелчета. Не успях да го сваля механизма понеже беше свързан към лоста от ключалката. Та в механизма ли е въпросното ключе-прекъсвач?!?IvoMarea написа:Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.didalko написа:колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Да, за Мареа седан говоря. Механизмът действително е свързан с лоста на ключалката, но може да се извърти малко (над него има пластмасово капаче, което е доста меко и се изважда лесно). Отдолу се намира едно цъкащо ключе с лостче от тънка ламаринка. Често там е проблема - това копченце е много фино и явно от времето престава да прави контакт.didalko написа:Говориш за Мареа седан нали? Защото аз поиздърпах малко навън заключващия се механизъм на капака на багажника и видях, че има две тънки кабелчета, които излизат от него и чрез голям пласмасов конектор(мъжко и женско) се свързват към други две кабелчета. Не успях да го сваля механизма понеже беше свързан към лоста от ключалката. Та в механизма ли е въпросното ключе-прекъсвач?!?IvoMarea написа:Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.didalko написа:колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Добре, благодаря, ще го проверя. Ще пробвам да го напръскам с контактен спрей.IvoMarea написа:Да, за Мареа седан говоря. Механизмът действително е свързан с лоста на ключалката, но може да се извърти малко (над него има пластмасово капаче, което е доста меко и се изважда лесно). Отдолу се намира едно цъкащо ключе с лостче от тънка ламаринка. Често там е проблема - това копченце е много фино и явно от времето престава да прави контакт.didalko написа:Говориш за Мареа седан нали? Защото аз поиздърпах малко навън заключващия се механизъм на капака на багажника и видях, че има две тънки кабелчета, които излизат от него и чрез голям пласмасов конектор(мъжко и женско) се свързват към други две кабелчета. Не успях да го сваля механизма понеже беше свързан към лоста от ключалката. Та в механизма ли е въпросното ключе-прекъсвач?!?IvoMarea написа:Сигурно проблемът е в ключето-прекъсвач, намиращо се на вратата на багажника под една пластмасова декоративна капачка върху заключващия механизъм.Този прекъсвач е вързан с букса - пробвай да свържеш 2-те клеми на буксата и ако светне лампата в багажника, значи ключето е за смяна.didalko написа:колеги, при мен също се изгуби осветлението в багажника на Мареата. Понякога на моменти светва, но с бързи премигвания, но това е доста рядко. Та, дали в ключето прекъсвач е проблемът или проблем с кабела, като оставим на страна горепосочената платка/схема?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Колеги, след направената проверка с ключето установих следните неща:1. Веригата на плафона е ОК т.е. като направя мост на буксата(извадена) и лампата си светва.2. Замервах съпротивлението на ключето при изключена букса и установих, че то си работи. Тоест с мултиметър мерих съпротивлението при натиснато и при ненатиснато бутонче на ключето-прекъсвател. Съответно, като е в отпуснато(ненатиснато) състояние си има съпротивление и то е някъде около 220 ома. При натиснато състояние съпротивлението му е безкрайно т.е. веригата се прекъсва вътре. От което следва, че ключето работи.3. При включена букса, обаче лампата на плафона НЕ свети. Проблем с буксата няма, понеже замервах и всичко е точно с нея т.е. и мъжкото и женското са ОК.Възможно ли е, ключето да работи т.е. да отваря и затваря веригата, но при затворена верига да прави проблем и да прекъсва, когато е закачена лампата на плафона?Фиат Мареа - седан, 1.8 16V бензин, 97г., 113 к.с.(83KW)
Коментар
-
Проблемът е в прекъсвача в ключалката - предполагам, че той успява да даде индикация за отворен капак на багажника при даден контакт с контактния ключ (върху check-панела на таблото), но не успява да затвори веригата за осветлението в багажника. Вероятно поради стареене контактите на прекъсвача се износват и увеличава съпротивлението - така не пуска ток за по-големите консуматори (каквато е крушката за осветлението на багажника). Решението е ново ЦК-ключе - струва между 0.30 лв. и 1 лв., но си е врътня да го захванеш върху капака, защото са много тънки дупчиците и с най-малките поп-нитове дори не става.В момента аз се боря със същия проблем - само търся малки болтчета с гайка да го застопоря за капака (че не ми се лепи със силикони и лепила, които е много вероятно да изпуснат в жегите и студовете).didalko написа:Колеги, след направената проверка с ключето установих следните неща:1. Веригата на плафона е ОК т.е. като направя мост на буксата(извадена) и лампата си светва.2. Замервах съпротивлението на ключето при изключена букса и установих, че то си работи. Тоест с мултиметър мерих съпротивлението при натиснато и при ненатиснато бутонче на ключето-прекъсвател. Съответно, като е в отпуснато(ненатиснато) състояние си има съпротивление и то е някъде около 220 ома. При натиснато състояние съпротивлението му е безкрайно т.е. веригата се прекъсва вътре. От което следва, че ключето работи.3. При включена букса, обаче лампата на плафона НЕ свети. Проблем с буксата няма, понеже замервах и всичко е точно с нея т.е. и мъжкото и женското са ОК.Възможно ли е, ключето да работи т.е. да отваря и затваря веригата, но при затворена верига да прави проблем и да прекъсва, когато е закачена лампата на плафона?Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
-
Ето как подмених прекъсвача в ключалката на задния капак на Марея седан:1. Изтръгнах стария прекъсвач - той правеше някаква верига и на таблото чек-панела ми примигваше при отворен багажник, но не можеше да пусне тока за лампата в багажника.2. Купих ключе-прекъсвач с 2 вериги (нормално отворена и затваряща при натискане). Ключето е с дълго ламаринено рамо, което може да се отреже и огъне според нуждата ни (имаше нужда и от 2-те операции - скъсяване и огъване).3. Опитах да занитя ключето на задния капак с изкривяване на оста на най-малките поп-нитове - това доведе до счупване на прекъсвача и покупката на нов (добре, че струва стотинки
)4. Запоих кабелчетата от буксата към новото ключе (към първата и третата клема - те са на свободно отворената верига).5. Разпробих с бургия 3 мм. ключето, както и дупките на багажника - сега пък се оказа, че най-малките поп-нитове влизат, но са къси и не могат да захванат.5. Купих винтчета 3 мм. - дължина минимум 16 мм. (пробвах и с 10 мм. - не стана).6. Сложих отгоре пластмасовото капаче и вече имам лампа в багажника (таймерът работи), а и вече не ми примигва за отворен багажник, а си свети постоянно индикацията на таблото.
Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.
Коментар
Реклама
Collapse

Коментар